Zonda Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Hvordan gjør man om mp3 filer til wav slik at det går an å spille dem i CD spillere? Går det an å bruke Winamp til dette? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Winamp klarer dette ja. NERO kan brenne MP3 rett ut til musikk-CD. Lenke til kommentar
handy` Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Du kan også bruke Music Match Jukebox til dette den kan convertere mp3`s til wav og omvendt kopiere cd`S til mp3/wav. (hvordan bruke winamp til convertering ?) Er ikke helt sikkert på hvor du kan downloade dette programmet. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Hvis du bruker Nero, konverteres de automatisk. Bare velg "Burn audio cd" Da kan du hive i så mange mp3-er du bare orker. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Joda, kan bruke winamp, er enklest det, hvis du bruker winamp til vanlig. Gå til preferences -> plugins -> output -> og f.eks nullsoft disc writer plugin som følger med winampen. Jeg husker å ha lest en gang at det ikke er så bra å la f.eks nero brenne ut rett fra mp3 til "musikk-cd". Altså sånn "hurtig" decoding. For kvaliteten skal vistnok ikke bli like bra, og gamle cd-spillere greier ikke å spille den av skikkelig. Lenke til kommentar
Zonda Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Joda, kan bruke winamp, er enklest det, hvis du bruker winamp til vanlig. Gå til preferences -> plugins -> output -> og f.eks nullsoft disc writer plugin som følger med winampen. Ja, men når jeg kommer inn her hva skal jeg da velge? Skal jeg krysse av for: Convert to format: Men her finnes jo ikke wav som en mulighet. Men nedenfor derimot står det: Output file mode, og her kan man velge "Force WAV file". Hvor skal jeg gjøre hva? Jeg bruker Winamp 2.80 hvis det er interresant. Takk for raske svar! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Du skal bruke PCM, 44100Hz, 16bit, Stereo. Lenke til kommentar
Zonda Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 Hvordan slår man av Nullsoft Disk Writer plug in og tilbake igjen til normal modus igjen da? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Man velger 'Waveout' eller 'Directsound out' eller noe. Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 <offtopic> Tips til handy`: Quote: Join ! så vi slipper ny norsk på skolen ! http://www.neitilnynorsk.no/index.php?id=signatures forstår at du har problemer med nynorsk når du ikkje har lært norsk enda... :wink: "Join !" er engelsk, og det er ikkje mellomrom... etter utropstegn skal det være stor bokstav... "ny norsk" skal være _nynorsk_... </offtopic> bruk nero! Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 18:32, skrev StudInc:<offtopic>Tips til handy`:forstår at du har problemer med nynorsk når du ikkje har lært norsk enda... :wink: "Join !" er engelsk, og det er ikkje mellomrom... etter utropstegn skal det være stor bokstav... "ny norsk" skal være _nynorsk_...</offtopic> Ny norsk ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå