Gå til innhold

Diskusjonstråd om bodybuilding


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, man slutter rett og slett ikke å vokse av litt tung trening.

8288003[/snapback]

Spiser man for lite mens man trener for tungt vil for mye energi gå til å bygge i bredden og man blir derfor kortere i høyden, vil jeg tro. Kun antakelser basert på fornuft.

8289088[/snapback]

Så alle i ungdommen i Afrika er bare ca 1 meter høye ;)

 

Nei, hvor mye du vokser er avhening av hvor mye veksthormon(GH) Hypofyseforlappen din sender ut. Selvfølgelig er det viktig å spise når man vokser, men det forandrer ikke noe på høyden din. Derfor man før frarådet ungdommer til å ikke trene med vekter, var pga de trodde dette lukket ephyse-skivene. Men dette er bare tull :)

Lenke til kommentar
Den skjønte jeg ikke... Spiser man for lite kan man jo ikke vokse. Spiser man "nok" (og fordeler måltidene over hele dagen) så vokser man jo alle veier dersom systemet vil det ;)

8289142[/snapback]

La oss si at jeg bruker 1 enhet energi på å vokse i høyden per dag. Så begynner jeg å trene hardt, mens jeg fremdeles bare spiser 1 enhet energi om dagen. Da vil noe energi brukes på å rekonstruere muskler, så mengden energi som er igjen for å vokse i høyden er mindre enn 1 enhet.

Lenke til kommentar
Han er ikke opptatt med å være guvernør :wee:

 

Men faen til han holder seg :ohmy:

8302726[/snapback]

Frank Zane lever og ånder for kropp og helse. I år har han lovet og komme inn i en enda bedre form. Han er også en av tre som har vunnet over Arnold på scenen.

 

Et bilde fra glansdagene.

fz117.jpg

Lenke til kommentar

For det første var han vel ikke overdrevent stor. Unødvendig å si men han så ikke sånn ut til vanlig som han gjorde etter hydrasajonssyklusen.

Uansett er det ikke usannsynlig at han droppet/kuttet ned på vanlig styrke og kjørte en del kondisjonstrening (tilogmed litt på tom mage) - da skal jeg lover deg at mye kan forsvinne... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...