Gå til innhold

Villa brusflaskene mørbanka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, tapper du vann fra springen kan du si at det har vært igjennom 8 folk opp i gjennom historien. Leste det en lur plass.

Men ja, ble småskeptisk jeg og når jeg fant ut at de ikke smeltet flaskene etter hvert bruk. Men gikk fort over, de bruker jo sterke saker.

Lenke til kommentar
Vannet du drikker fra springen har jo noen drukket og pisset ut før deg.

8298671[/snapback]

Jaja, melk er ikke så ille... åsså fins det jo juice på kartong ... :p

Men dette med vann som du sier... vann blir vel ikke resirkulert...? :ermm:

8298740[/snapback]

Melking vil jeg ikke akkurat kalle den rensligste affæren som finnes, men den renses og pasteuriseres (?) jo etterpå, så i bunn og grunn er det ikke særlig ''rensligere'' enn flasker som er renset og vaska etter gammelt bruk.

Forøvrig kjøpte jeg en cola det smakte matjord av engang, men det er jo ikke ofte slikt skjer.

Lenke til kommentar
Vannet du drikker fra springen har jo noen drukket og pisset ut før deg.

8298671[/snapback]

Men dette med vann som du sier... vann blir vel ikke resirkulert...? :ermm:

8298740[/snapback]

Jo.

Vannet blir resirkulert av naturen hele tiden. Vann i drikkevann > rør > deg > dass > kloakk > rens > ut i havet > fordamper > regner ned og blir drikkevann igjen.

Ganske så grovt, men ca sånn.

Lenke til kommentar

Ja, det er jo slik det foregår. Flaskene samles inn, vaskes og desinferseres et x antall ganger før de smeltes om.

Enig i at Villa-flaskene er særdeles stygge. Men så lenge de er rene inni, går det greit for min del.

8282415[/snapback]

Du vet de merkene under flaska? De viser hvor mange ganger de har blitt brukt. Og etter så så mange ganger så smelter de flaskene på nytt.

Lenke til kommentar
Du vet de merkene under flaska? De viser hvor mange ganger de har blitt brukt. Og etter så så mange ganger så smelter de flaskene på nytt.

8298792[/snapback]

Nå har jeg altså sitti å studert denne colaflaska tvers igjennom... det er ingen trekanta merker i bunnen... ikke noen andrer steder heller, for den saks skyld :ermm:

Edit: ikke noen trekanta merker, men bare en inskripsjon: "RU428503".. er vel ikke det dere mener ? :ermm:

Endret av The_Unforgiven
Lenke til kommentar
bundy: Tydligvis ikke  :hmm:

8299005[/snapback]

Vel, da tar jeg feil. Men det er rart at de små flaskene har sånne firkanter på bunnen, og det virker som om de som har mest sånne ser jævligst ut. Virka logisk tho.

Og de beste flaskene har ingen eller en..

edit: Så på en HELT ny flaske nå, ingen merker.. også på en en gammel stor slitt flaske så var det merker på.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
blæh... tanken på alt dette med brukte flasker... hvem vet hva den forrige eieren brukte dem til liksom? Jeg har alltid ment at resirkulering er en bra ting.... men får allikevel lyst til å avtså fra brus og andre flaskedrikker en stund... da er vel det eneste som er igjen å drikke melk og vann... (ja, de resirkulerer nok melkekartongene og, men pappen blir vel brukt til andre ting...?)

8298617[/snapback]

Da drikker du heller de flaskene med "myk" plastikk, som foreksempel is-te flasker osv. De smeltes hver gang, da de blir klemt sammen i panteautomaten

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...