Gå til innhold

Villa brusflaskene mørbanka

Anbefalte innlegg

Hva er det med disse Villa brusflaskene? Hver gang jeg kjøper en flaske så ser det ut som den har blitt slengt og dratt etter i harde tak. Man skulle nesten trodd de har vært til resirkulering for å bli vasket ren og sendt til de som tapper Villa brusen for så å selge de samme flaskene på nytt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man skulle nesten trodd de har vært til resirkulering for å bli vasket ren og sendt til de som tapper Villa brusen for så å selge de samme flaskene på nytt!

8281929[/snapback]

Ja, det er jo slik det foregår. Flaskene samles inn, vaskes og desinferseres et x antall ganger før de smeltes om.

Enig i at Villa-flaskene er særdeles stygge. Men så lenge de er rene inni, går det greit for min del.

Lenke til kommentar
De smeltes ikke om etter etgangsbruk, de vaskes bare og så er det en nyferd i butikken. Etter at en flaske er brukt X antall ganger, smeltes den om.

8283279[/snapback]

Det var sannelig godt vi fikk et resymé av mitt innlegg over.

Lenke til kommentar
De smeltes ikke om etter etgangsbruk, de vaskes bare og så er det en nyferd i butikken. Etter at en flaske er brukt X antall ganger, smeltes den om.

8283279[/snapback]

Det var sannelig godt vi fikk et resymé av mitt innlegg over.

8283319[/snapback]

Ops, så ikke innlegget ditt. :p

Lenke til kommentar

Ingen fare, det var ikke så krasst ment som det kanskje virket som :)

Apropos resirkulering, det er noen som tror at de rektangulære merkene rundt bunnen av Cola-flasker viser hvor mange ganger flaska har gått gjennom denne prosessen, men sånn har det seg altå ikke.

Lenke til kommentar
Apropos resirkulering, det er noen som tror at de rektangulære merkene rundt bunnen av Cola-flasker viser hvor mange ganger flaska har gått gjennom denne prosessen, men sånn har det seg altå ikke.

8283359[/snapback]

Tanke: Hva er de merkene for noe da da? :hmm:

Lenke til kommentar
Hvorfor er det da forskjellig antall prikker?

8283579[/snapback]

For å kunne spore flaskene tilbake til hvor de ble støpt, akkurat som man kan finne ut hvilken bondegård et ett kommer fra.

Men siden prikkene som du kaller dem kun er et biprodukt fra støpningen, er det ikke behov for noe standard antall av dem heller.

Lenke til kommentar

På 0.5L CocaCola-flasker står det et tall på siden, og etter som jeg har hørt ( :roll: ) så er det tallet antall ganger flasken har blitt brukt før.. Men igjen så tviler jeg på at flasken som står på bordet mitt er brukt 27 ganger før, siden den er ganske fin. Men "flaskeresikuleringsfolkene" må vel vite hvor mange ganger en flaske er brukt før de evt smelter den om? De kan vel ikke bare gå etter utseende?

Har også hørt historier om folk som har fått brus (fra en helt fin flaske) som smakte bensin. Fordi den forrige eieren har brukt flasken som bensinkanne, og det har satt seg i plasten. :hmm:

Lenke til kommentar

Det kan nok skje slike glipp i systemet, akkurat som da noen fikk en død mus eller hva det var i colaen sin. Men flaskene som skal brukes igjen sjekkes med en elektrisk "nese" for å luke ut de det har vært andre (farlige sådan) stoffer i.

Endret av Meits
Lenke til kommentar

Jeg antar at den desinfiseringsprosessen flaskene går gjennom vasker flaskene 99.9% rene, og den lille resten av "skitt" som er igjen er neppe nok til å gi noen bismak, eller merkes i det hele tatt. At brus har smakt bensin/øl/etc er nok mer vandrehistorier enn realiteten. Den elektroniske nesen sorterer sikkert automatisk vekk flasker som dunster bensin o.l. som en ekstra sikkerhet.

Endret av Olsenhower
Lenke til kommentar

blæh... tanken på alt dette med brukte flasker... hvem vet hva den forrige eieren brukte dem til liksom? Jeg har alltid ment at resirkulering er en bra ting.... men får allikevel lyst til å avtså fra brus og andre flaskedrikker en stund... da er vel det eneste som er igjen å drikke melk og vann... (ja, de resirkulerer nok melkekartongene og, men pappen blir vel brukt til andre ting...?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...