MercedesMotor Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Da lurer jeg på hva dere synes er best, en BMW E30 325i mellom 88-90 modell, eller en Honda Civic VTi 92-95 modell? --->Bmw E30 325i: Pris: Ca. 20.000 til 40.000 Hestekrefter: 170+++hk Hjuldrift: Bakhjulsstrekk Utstyr: S./V. hjul, Soltak, El. vinduer x 2, Radio/CD, El. speil, Drivstoff: Bensin (2,5 liter) Motorstørrelse: 2500 ccm Karosseri: Sedan 3-dørs --->Honda Civic VTi: Pris: 50.000 til 100.000 Hestekrefter: 160+++hk Hjuldrift: Forhjulsstrekk Utstyr: Alarm, El.vindu x 4, El. speil, Soltak elektrisk, Servo, ABS, Just. ratt, Sentrallås, Sound system, Radio/CD, S./V. hjul. Drivstoff: Bensin (1,6 liter VTi) Motorstørrelse: 1600 ccm Karosseri: Sedan 5-dørs -------------- Da lurer jeg på...: -> Hvilken av dem ville du ha valgt -> Kjente feil ved bilen -> Kvaliteten -> Vinterføre & Sommerføre (hvem har best veigrep...osv.) -> Si helst noe om bilene, alt Informasjon mottas med en STOR Takk! -> Andre ting du kommer på... PS: Dette er blir jo en førstegangs bil. Jeg vet at bakhjulsstrekk er morsomt og kanskje drifte litt...osv. Hestekrefter har jo de ca. like mye av, det varierer litt. ------- Tusen Takk På Forhånd, Takknemlig For Alle Svar! EDIT: Bildene vedlagt under er småstyla. E30 325i fra AutoDB: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1400832 Civic VTi fra AutoDB: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1369906 Disse annonsene over er biler uten styling, Civic har en liten spoiler i annonsen over, men ikke tenk på det. Fant ingen annonser med bilde av E30 325i, så her er det en fra google: http://www.angusbmw.co.uk/images/carsales%20images/325ia.jpg Endret 1. april 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Nå er det jo mer enn 140 hk i 325 da, er usikker men tror det er 170 hk ens. Jeg ville valgt 325i... Den motoren er et smykke! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Njaa.. Hondas VTEC-motorer er jo ikke akkurat gammle båtdieseler de heller. Har du råd, ville jeg kanskje valgt VTI. Går som et uvær, høres fantastisk ut, gode kjøreegenskaper, nesten 100 % pålitelig. Hm, ikke akkurat stor plass dog. Men prisen er jo også et argument. Og E30 325i er det ikke noe galt med. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Takk for svar begge to, venter på flere Men en venn av meg sa det var ca 140HK så jeg skrev 140+++ Civic har 160 HK, så hvis 325i har 170 så er det ikke så veldig stort forskjell! Håper flere svarer i løpet av 2 dager. STOR takk til alle EDIT: Plass er det siste jeg ville tenkt på, hvis det er for mange som skal sitte på så er det jo alltid ledig plass i bagasjen. :!: Endret 31. mars 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Heller der enn i baksetet. Sist jeg satt på en Civic av samme type hadde jeg hodet mot frontruta. Men det satt en bak meg, og jeg er ganske høy. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Heller der enn i baksetet. Sist jeg satt på en Civic av samme type hadde jeg hodet mot frontruta. Men det satt en bak meg, og jeg er ganske høy. 8282283[/snapback] Liker egentlig litt lave biler (hvis du tenker høyden på bilen) Veldig store og høye er en stor neinei. Jeg vil være så nær asfalten som mulig :!: KOM IGJEN FOLKENS, Bare å skrive hva dere synes. Tar imot alt vondt og godt Endret 31. mars 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Black Mans Wagon... har ikke helt sansen for disse, men den trekker i rett ende, og det er et must mener jeg... Honda er gubbebil og trekker i feil ende, bare stress å kjøre Du kommer til å ha mye morro i kebab trilla, så gå for den du (hvis du absolut MÅ ha en av de 2) Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Black Mans Wagon... har ikke helt sansen for disse, men den trekker i rett ende, og det er et must mener jeg... Honda er gubbebil og trekker i feil ende, bare stress å kjøre Du kommer til å ha mye morro i kebab trilla, så gå for den du (hvis du absolut MÅ ha en av de 2) 8283733[/snapback] Jeg har aldri sett en gubbe sitte i en Civic VTEC fra denne typen. Kanskje de fra 2000 modell og oppover, men nå snakker jeg om en 92 til 95 modell Civic VTEC. Det er ikke mange gubber som kjører en sedan heller Men takk for svaret likevel. Endret 1. april 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Høres ut som om du har litt vel store planer for denne bilen din. Skal en del ombygging til for å få bakhjulsdrift på en bil emd forhjulsdrift, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Høres ut som om du har litt vel store planer for denne bilen din. Skal en del ombygging til for å få bakhjulsdrift på en bil emd forhjulsdrift, bare så det er sagt. 8285795[/snapback] Mine planer blir: Små style bilen (felger, senke litt, hel lakkere, sote bakrutene...kommer på mer etterhvert) En stund til jeg får bilen, men må tjene litt før jeg begynner. Jeg har tenkt å dra til Polen en sommerferie og få gjort alt der, billig billig billig... Det blir en vente stund :!: EDIT: da er det jo ikke vits å bytte til bakhjulsstrekk hvis det ikke går ann å godkjenne den Endret 1. april 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Jeg har kjørt både e30 (325) og civic med 1,6 160hk motor. Nå liker jeg verken bmw eller honda, men personlig ville jeg hatt e30 av de to. Med vtec motoren må du jo så langt opp i turtall før det skjer noe. Men suget når vtec systemet begynner er jo litt moro da. Men hk er ikke alt, fra 0 og utover går ikke en slik civic vtec noe bedre enn bilen min. Og min bil har ikke i nærheten av 150hk engang. E30'er spiser hjerner, ruster som fy stort sett over alt, men er moro å kjøre og veldig lette å kontrollere hvis du skulle få lyst til å slenge med baken. 170hk i en såpass liten bil er helt greit, men forsikringen bruker å være rimelig dyr. Og hvis du skal bygge den om til bakhjulstrekk så er det verdt å merke seg at en slik civic aldri har blitt typegodkjent som bakhjulstrekk i Norge. Det bygges riktignok en med bakhjulstrekk i trøndelag nå, men du får det aldri verden godkjent. Hvis du har nok penger til å få fullført en slik ombygging så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare kjøper deg en bakhjulstrekker til å begynne med. Skal du ha det gjennomført tipper jeg det er like billig og mye enklere å bare kjøpe en s2000 med en gang.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 EDIT: http://www.metacafe.com/watch/136398/honda_civic/ dette er en film av en Honda Civic VTEC med bakhjulsstrekk. Jeg skal jo få honda til å trekke fra riktig ende Så ikke tenk på bakhjulsstrekk og forhjulsstrekk 8285557[/snapback] Motor fra NSX det der da? Siden det står v6 i filmtittelen og du skriver det er vtec? Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 (endret) EDIT: http://www.metacafe.com/watch/136398/honda_civic/ dette er en film av en Honda Civic VTEC med bakhjulsstrekk. Jeg skal jo få honda til å trekke fra riktig ende Så ikke tenk på bakhjulsstrekk og forhjulsstrekk 8285557[/snapback] Motor fra NSX det der da? Siden det står v6 i filmtittelen og du skriver det er vtec? 8287736[/snapback] Fikk linken av en venn, han sa det var en Vtec motor...bare skrev det han sa :!: Endret 1. april 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 E30'er spiser hjerner, ruster som fy stort sett over alt, men er moro å kjøre og veldig lette å kontrollere hvis du skulle få lyst til å slenge med baken. 170hk i en såpass liten bil er helt greit, men forsikringen bruker å være rimelig dyr. Og hvis du skal bygge den om til bakhjulstrekk så er det verdt å merke seg at en slik civic aldri har blitt typegodkjent som bakhjulstrekk i Norge. Det bygges riktignok en med bakhjulstrekk i trøndelag nå, men du får det aldri verden godkjent. Hvis du har nok penger til å få fullført en slik ombygging så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare kjøper deg en bakhjulstrekker til å begynne med. Skal du ha det gjennomført tipper jeg det er like billig og mye enklere å bare kjøpe en s2000 med en gang.. 8287727[/snapback] Takk for at du fortalte det. Jeg kan jo kjøre rundt med civic første året, når jeg blir bedre på norske veier kan jeg jo kjøpe en nyere bil med bakhjulsstrekk. Kan jo alltid kjøpe meg en bil som trekker i riktig ende! Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Da lurer jeg på hva dere synes er best, en BMW E30 325i mellom 88-90 modell, eller en Honda Civic VTi 92-95 modell? Da lurer jeg på...: -> Hvilken av dem ville du ha valgt -> Kjente feil ved bilen -> Kvaliteten -> Vinterføre & Sommerføre (hvem har best veigrep...osv.) -> Si helst noe om bilene, alt Informasjon mottas med en STOR Takk! -> Andre ting du kommer på... SVAR: Jeg har hatt 3 civic'er, nå en VTi Hatchback Bakgrunn; Begynte bilintr i 17 årsalderen, og fant en pen bil jeg printa ut, og hadde i lommeboka. Civic ble da ei erstatning til Golf, som absolutt alle kjøper som førstebil. Bilen: Vanlige feil? Tja.. VTEC motorer er som regel skuddsikre, men se selfølgelig etter tegn på hard bruk. Min er i tusen deler nå, for komplett overhaling. Jeg har skrudd MYE på denne bilen, og ettermarkedet for deler er helt fantastisk Man kan kjøpe stort sett alt man vil, og lage en helt unik bil. Et meget dyrt puslespill. Rust i hjulbuer er problem på alle civicer, spesiellt 92-95.. Ellers? Tja.. kjøper du en bil som er modifisert, sjekk at dette er gjort skikkelig. For eks, er bilen senket? Er den da godkjent av biltilsynet? Honda har ikke mulighet for å stille camber-vinkelen, noe som er surt, da du må kjøpe dette i tilleg for å få bilen innenfor kravene ved senking. Er bakluken emblemsløs? Har den da rustet i nedkant? Det har min Er dørene "vigglete"? Du må da kjøpe nye hengsler. Er det satt på angeleyes/lexus? Husk at røde blinkere bake er ulovlig.. Og noe politiet ikke stusser på å stoppe deg for. Men noe av det viktigste jeg kommer på, er om bilen er ombygd. Er VTi-motoren (B16A2) satt inn i etterkant, må du betale avgift for økt effekt. Og hvis bilen er importert, koster det da svin pga. årsfradraget.. Du slipper 10% for vært år bilen har vært i Norge. Så om bilen er to år "gammel", må du betale 80% av total summen for avgiften. Dette kan fort bli 20-30k! Jeg har aldri vært i tvil på at jeg kjøpte rett.. FWD-kjemper nr 1 Å ligge lavt på veien, kjøre gokart på høye turtall med senket bil med shortshift? Det er en helt unik følelse! Å kjøre svinger er RÅTT! Å ofre all spinningen med RWD gjør meg nada! Det stemmer at det tar tid før VTEC slår inn, men når den kommer? Skal jeg love deg du blir hekta... Og det med RWD-conversion? Gi opp.. kjøp heller E30 da. Den ENE civic'en i Norge med RWD er en 92-95 civic med S2000 motor, og den er kun brukt på bakkeløp osv! Endret 1. april 2007 av Chri3tian Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Chri3tian: Tusen takk for svaret, hjalp meg en god del Hyggelig at noen tok seg litt tid og skrev masse Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Nada Problemo Fått mye hjelp oppover årene sjøl av Honda-folk, og vet hva du mener med prissatt hjelp! Ikke nødvendig at alle skal lære på den tunge måten! www.club-honda.org - er en ressurs som er mye undervurdert. Finnes ikke mange spørsmål der som ikke er besvart! Uansett om du ender opp med E30 eller VTi, ønsker jeg deg iallefall lykke til, den første bilen er magisk.. regn med mange gode stunder, og kanskje også endel utgifter. Men de teller ikke vi Sånn om du trenger mer info, så kan du alltids spørre her eller på PM, I stay up late Og har vært borti de fleste problemstillingene på VTi. Felger, styling, motor, trim, understell, lakk, stereo, lykter, avgifter og bremser. Eneste som er igjen på min bil fra da den rullet orginalt ut av fabrikken, er faktisk taktrekket, chassiet og øvre luke bak! ALT annet er byttet... Endret 1. april 2007 av Chri3tian Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Sånn om du trenger mer info, så kan du alltids spørre her eller på PM, I stay up late Og har vært borti de fleste problemstillingene på VTi. Felger, styling, motor, trim, understell, lakk, stereo, lykter, avgifter og bremser. Eneste som er igjen på min bil fra da den rullet orginalt ut av fabrikken, er faktisk taktrekket, chassiet og øvre luke bak! ALT annet er byttet... 8289304[/snapback] Jeg skal kontakte (PM) deg hvis jeg trenger hjelp :!: Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå