Wubbable Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Som topic sier, hva er forskjellen på disse to diskene: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307913 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329044 Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Den ene har 8mb cache og den andre har 16mb. Dessuten forskjellig varenummer. Sikkert ny produksjons batch ok? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 P120 har vel ry på seg for å være stillere, mindre vibrasjoner. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Fint, tar P120 da Er veldig godt fornøyd med den, så jeg tar den Bestilte nettopp en Seagate Barracuda, og jeg må si at den var rettog slett direkte dårlig i forhold til Samsung Spinpoint Så den sendte jeg tilbake ^^ Lenke til kommentar
Dirk_Pitt Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 P120 har vel ry på seg for å være stillere, mindre vibrasjoner. 8281796[/snapback] En annen - vesentlig - forskjell er størrelsen på platene i disken. 166 modellen har større plater... Dette betyr i teorien at disken er raskere... Jeg hadde absolutt ikke valgt P120! Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) jaja, samma det nå edit: Tar kanskje en slik neste gang, vil ha litt reviews fra andre folk Men en ting er sikkert, det blir samsung... Seagate: Tried it once, never again :!: Endret 31. mars 2007 av Vigilant Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Det Dark_Pitt sier stemmer, men kan missforstås. Det han mener er at datatettheten på en platter hos den nyere er høyere, respektivt 120 og 166 GB. Og det stemmer også at den med høyere datatetthet da sannsynligvis har høyere dataoverføringshastighet. Jeg hadde også valgt den nyere T166. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Men ikke til HTPC-bruk. Jeg måtte til og med innse at P120 vibrerte for mye til stuebruk for meg. Så jeg har en haug med P120 i filserveren. De er stillegående, men om de settes i et kabinett med liten masse er forplanter det seg vibrasjoner. Tro det eller ei, men om jeg kjenner med hånda på de forskjellige diskene jeg har (ca. 3.3 TB til sammen) så er det disken man minst venter det som kjennes 100% avbalansert ut under idle; nemlig en WD Raptor 74GB. Det er nemlig ikke mulig å kjenne at den er i gang. Men den lager selvfølgelig andre lyder da. Endret 31. mars 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå