Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

( løst ) Internett gjennom bærbar pc?

Anbefalte innlegg

Hei Jeg har en bærbar pc som er koblet til internett gjennom trådløs nettverk .

på samme rommet har jeg stasjonær pc som ikke har trådløskort og heller ikke lange nok tp-kabler som når helt til modemet.

Så jeg tenkte å koble internett til den via bærbare maskinen min.

Jeg har en ruter og 2 tpkabler til hver maskin (lan)

Men når jeg kobler dette så får jeg bare lokal forbindelse , jeg kan overføre filer til og fra stasjonære pc-en men ikke komme inn på internett med den.

Så det jeg lurer på er åssen jeg skal konfugurere dem sånn at begge eller bare stasjonære kommer inn på internett :hmm: vi gjerne med screenshot hvis det er vansklig å forklare, bilder sier mer enn 1000 ord :)

(Det viktigste for meg er å få stasjonære pc-en på nett) Dette skal fungere midlertidig til jeg får kjøpt lange nok kabler.

Endret av xox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyreklikk på trådløstilkoblingen din, egenskaper så inne på avansert(noe sånt, 3. tab fra venstre står det no som at "del denne internett med andre nettverks" greier.

No sånt, får ikke til å kopiere direkte. Kjører med tysk XP.

Da skal det fungere smertefritt.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde det første alternativet , men det fungerte ikke som det skulle , jeg fikk beskjed om å sette opp "Lokal host" kortet på begge maskinen til å motta Ip-adresse automatisk , å når jeg gjorde det så datt jeg ut fra nettet! (sånn pleier å skje når jeg har både trådløs tilkobling og lokal tilkobling på "Motta ip adresse automatisk" )

Skal "Lokal tilkobling" kortet på begge maskinene ha en statisk IP ? er det riktig ? :hmm:

Endret av xox
Lenke til kommentar
Ellers så kan du lage en bro mellom tilkoblingene.

Velg de to koblingene i nettverkstingen i kontrolpanelet --> høyreklikk --> Opprett bro

8281816[/snapback]

Prøvde det nå , men fikk denne meldingen :

post-81752-1175367645_thumb.jpg

Endret av xox
Lenke til kommentar
Ellers så kan du lage en bro mellom tilkoblingene.

Velg de to koblingene i nettverkstingen i kontrolpanelet --> høyreklikk --> Opprett bro

8281816[/snapback]

Og med velg så mener jeg merk (les: ctrl-tasten)

Og det skal jo du skjønne !!

:tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...