Katabombos Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hei! Jeg har fått tilbud om å kjøpe en orange ad30 twin channel og kommer trolig til å gjøre det over påske.. Jeg lurer ganske enkelt på om noen vet hva som funker best av et 2x12 kabinett eller 4x12.. Også hvor kan jeg få kjøpt det? (helst orange kabinett) Har sjekka ebay, men fant ikke så mye der.. Trenger ikke nødvendigvis være brukt, men nye kabinett er veldig dyre.. Takk for hjelpen.. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Eg hadde definitivt gått for eit 2x12 Orange-kab. Kanskje til og med 1x12. Små kabinett er bedre i midre lokaler. Kor mykje må du ut med for ampen? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Nja...flesk til med et 4 X 12", men ta med i betraktningen at det er en smule mer å drasse på. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Why? Mindre kabinett flytter mindre luft, ergo du kan dra på masse og få feit lyd på greit volum. Lenke til kommentar
Katabombos Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Jeg må betale 8500,- for ampen.. Noen som vet ca pris på kabinettene da? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 1x12 5525,- 2x12 7125,- Eit anna alternativ er jo å få ein ampbygger til å snekre eit matchande kabinett til deg. Fins mange flinke folk rundtom i landet. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Du får et brukt 4 x 12" mMarshall 1960 for rundt 3 - 4000,-. Sjekk bruktsidene rundt om. Skal du absolutt ha 2 x 12" råder jeg deg til å gå for et openback kabinett, evt bygge ditt eget. Slett ikke vanskelig, bare sørg for ordentlige elementer. Og Celestion (greenback or whatever) er ikke det det en gang var, både Eminece og JBL leverer så det holder, og vel så det. Daytons er heller ikke å forakte. Celestion har et 20% pluss på prisen pga navn. Edit: Du kan jo alltids male kabinettet orange om det er et vesentlig poeng... Endret 3. april 2007 av Tumbleweed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå