Gå til innhold

Drivere til ATI Mobility Radeon X700

Anbefalte innlegg

Jeg har en Toshiba Satellite M70-144 med et ATI Mobility Radeon X700 skjermkort som trenger nye drivere til på grunn av at Age of Empires II ikke virker på PCen. Når jeg går inn på ATI sin hjemmeside kommer jeg hit. Deretter går jeg hit og velger Windows XP Professional/Home, Mobility Radeon, Mobility Radeon X700 og trykker "go". Da kommer jeg inn på en side der jeg kan laste ned et program som sjekker om PCen min er kompitabel med de nyeste driverne til skjermkortet. Jeg innstallerte programmet, og fikk beskjed om at PCen ikke var kompitabel med driverne. Kan dette være fordi jeg har Intel-prosessor og ikke AMD? Det bør jo være mulig for meg å få tak i oppdaterte drivere, selv om AMD har kjøpt opp ATI? I så fall, hvor og hvordan får jeg oppdaterte drivere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en Toshiba Satellite M70-144 med et ATI Mobility Radeon X700 skjermkort som trenger nye drivere til på grunn av at Age of Empires II ikke virker på PCen. Når jeg går inn på ATI sin hjemmeside kommer jeg hit. Deretter går jeg hit og velger Windows XP Professional/Home, Mobility Radeon, Mobility Radeon X700 og trykker "go". Da kommer jeg inn på en side der jeg kan laste ned et program som sjekker om PCen min er kompitabel med de nyeste driverne til skjermkortet. Jeg innstallerte programmet, og fikk beskjed om at PCen ikke var kompitabel med driverne. Kan dette være fordi jeg har Intel-prosessor og ikke AMD? Det bør jo være mulig for meg å få tak i oppdaterte drivere, selv om AMD har kjøpt opp ATI? I så fall, hvor og hvordan får jeg oppdaterte drivere?

8281460[/snapback]

Når det gjelder mobility kort, så er det meningen at de som laget maskinen skal hose nye drivere. Altså Thosiba..

Sjekk på deres nettsider.

Lenke til kommentar

Jeg henta linken herifra, brukte den selv til å oppgradere til 7.2 så er ganske sikker på at den virker ja. Linken peker til den til en hver tid nyeste driveren til ati sin mobility serie så vidt jeg vet..

Omega driverene kan du også bruke om du har lyst til det, mener de skal fungere bra med gamle mobility seriene, men er ikke optimale med de nyere x1x00 seriene..

Lenke til kommentar

Jeg prøvde først med ATI sin driver siden det var den orginale. Etter å ha innstallert den virket Age of Empires II, men noen av de nyere spillene begynte å lagge. I tillegg kom det opp en feilmelding hver gang jeg startet PCen. Jeg prøvde så med Omegadriver, men da lagget akkurat de samme spillene, og akkurat den samme feilmeldingen kommer ved hver oppstart. Hva gjør jeg nå?

Feilmeldingen: Klikk på bildet for å forstørre.

shitdriverpi2.th.png

Endret av leedsunited
Lenke til kommentar

Har ikke sjekket chipsettet ditt, men hvis det er ati-chipsett, så innehloder driverne fra toshiba både skjermkort og chipsett-drivere. Da vil nok ikke drivere fra andre leverandörer hjelpe...da må du ha drivere fra toshiba som er tilpasset sjermkotrtet og chipsettet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...