Gå til innhold

Tines Påskekrim løsning?

Anbefalte innlegg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg tror det er to forskjellige tyver utkledd som munker. Den første sier bare at myntene ligger der fordi folk som går forbi kaster mynter inn mot brønnen, mens den andre (når de kommer ned igjen) kommer med mye mer detaljert info om myntene (hentet fra et skip i 1666 eller whatever).

8285643[/snapback]

ja jeg må innrømme det var litt merkelig at plutselig det var mange mynter fra et forlist skip som låg der. Hva har de myntene å gjøre der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er egentlig ikke poenget, tror jeg.

Jeg tror greia er at den munken de møter først har en medsammensvoren, jeg er dog usikker på hvem (kanskje den andre munken), siden han går i adidassko (tyv som bare har slengt på seg en munkefrakk) og kommer med feilaktige/avvikende grunner til hvorfor myntene ligger rundt brønnen i forhold til munken som er med dem ned fra tårnet, som vet hvor de stammer fra etc. (Et forlist skip, ikke forbipasserende)

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Jeg tror det er munken. For det første lever han jo ikke helt i klosterstil siden han har Adidas-sko, så det mistenkeliggjør han. For det andre, de små barna rekker ikke ned i brønnen, det gjør derimot han. Det er ingen tvil om at Stein og Espen (de to myntsamlende tvillingene) er de to skyggene som forsøker seg.

Og så er det det at de absolutt sjeldneste og mest verdifulle myntene er borte. En dum skoleelev som hadde klatret ned ville grabbet til seg alle myntene han klarte, Espen og Stian ville kanskje ha tatt de mest verdifulle i håp om at ingen merket om et par mynter forsvant, men de rakk jo som kjent ikke ned. Derimot har munken tilgang til å klatre ned i brønnen og ta gitteret av og på, og han visste tydeligvis også akkurat hvilke mynter han skulle ta. Og gitteret ble tatt bort akkurat den dagen for lett å kunne skylde på en av elevene.

Om det er løsninga, var denne påskekrimmen middels elendig.

Lenke til kommentar

Mitt forslag/begrunnelse til tyv:

Ingen mynter fra et forlist skip kan ligge der på Nidaros - munken dikter bare opp noe for å få myntene til å høres skjeldne ut.

Det er tusenvis på tusenvis av mynter nede i brønnen - hvordan kan munken (som står på god avstand fra brønnen, det nevnes etter at han anklager elevene for å stjele at de "går mot brønnen") se hvilke som er borte? Spesielt når de har ligget "innerst i hjørnet"?

Når munken (tyven utkledd som munk eller bare en vanlig guide utkledd som munk som også er tyv eller whatevah), får vite at en skoleklasse kommer, tar han ned gjerdet rundt brønnen og stjeler myntene før klassen kommer, og når de kommer ned fra tårnet skylder han på elevene for å ha stjålet myntene. Men egentlig har myntene vært borte hele den tiden skoleklassen var der....

Eller det er mitt forslag til tyv, litt lite "beviser" på min teori, men den er jo mulig...

Endret av orginal
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
ehmm.. det er munken!! på alle mynter står det eit årstal for då dei blei laga... Og han sa dei var frå 1666? eller noko sånt? Og korleis visste han at dei låg innerst i hjørnet? Det er seffølgelig han som har leita etter dei, og funnet dei myntene som han leste av var frå 1666 innerst i hjørnet
:cool: trur eg iallefall. Og btw.. så trenger det ikkje å ha vært 2 skygger.. Kunne vert den samme skygge som gikk forbi 2 ganger. Og at skyggen prater med seg sjølv og sier "for lang.. for farlig"... :)
Lenke til kommentar
Mitt forslag/begrunnelse til tyv:

Ingen mynter fra et forlist skip kan ligge der på Nidaros - munken dikter bare opp noe for å få myntene til å høres skjeldne ut.

Det er tusenvis på tusenvis av mynter nede i brønnen - hvordan kan munken (som står på god avstand fra brønnen, det nevnes etter at han anklager elevene for å stjele at de "går mot brønnen") se hvilke som er borte? Spesielt når de har ligget "innerst i hjørnet"?

Når munken (tyven utkledd som munk eller bare en vanlig guide utkledd som munk som også er tyv eller whatevah), får vite at en skoleklasse kommer, tar han ned gjerdet rundt brønnen og stjeler myntene før klassen kommer, og når de kommer ned fra tårnet skylder han på elevene for å ha stjålet myntene. Men egentlig har myntene vært borte hele den tiden skoleklassen var der....

Eller det er mitt forslag til tyv, litt lite "beviser" på min teori, men den er jo mulig...

8299164[/snapback]

Jeg er enig:) det må være noe slik..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...