Gå til innhold

Tines Påskekrim løsning?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kan da ikke være seriøst?

Jeg satt her om dagen og tenkte dette må være den mest latterlige "gåten" noen sinne tillogmed i donald er det vanskeligere oppgaver enn denne...

leif

Endret av Best0
Lenke til kommentar
Dette kan da ikke være seriøst?

Jeg satt her om dagen og tenkte dette må være den mest latterlige "gåten" noen sinne tillogmed i donald er det vanskeligere oppgaver enn denne...

leif

8281605[/snapback]

hehe jo:P enten er jo dum som et brød eller så tar du helt feil? hva var svaret du kom fram til da?

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det er så klart de to myntsamlende tvillingene som kommer først en, så den andre. Det er ikke en gang noen andre mistenkte. Trist gåte, i grunnen.

8281635[/snapback]

jeg har tenkt på deg jeg og men det blir litt for enkelt? hva med munken med adidas sko som liksom fjernet gitteret bare i dag..? jeg trur dere desverre tar feil..

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at det virker for enkelt til at det var de to tvillingene. Men jeg kunne ikke utifra teksten eller bildene finne noen andre mistenkte. Selv om jeg syns det er litt rart at Adidasskoene til presten ble nevnt uten noe mer spesifikt om det, føler det var en planting, men kom ingen høsting.

Om det er de to tvillingene er gåten alt for lett, latterlig enkel. Men jeg vil tippe at det er dem. Fant ikke noe tegn på at det kunne være andre etter å ha lest kartongen tre ganger. Når en løsning er for enkel, tenker jeg at den må være feil :wee:

Tine burde få seg ny krimforfatter ja ;)

Lenke til kommentar

Jahaja...

Lurte litt på denne da jeg leste den, og det ikke ser ut til å være noen nevneverdige "kjeltringer".

Hva med at presten ikke liker sånne forbaska omvisninger, og tar pengene selv og kjøper en leielighet i Spania, og han blir aldri sett igjen? :omg:

Nehei, så var det ikke det da. Tenker litt sånn første-mann-som-gikk-la-igjen-noe-til-andre-mann opplegg jeg.

Det sto jo at hun syntes hun hørte "Nei, er altfor risikabelt" fra den første personen?

Jeg også henger meg litt opp i joggeskoa. Kanskje han eeegentlig er Kaptein Sabeltann i forkledning?!?!!

Neihei. Greit.

Er det noe vi ikke tenker på? Årstid? Klokkeslett?

Hva med lengde? Det sto jo "de so lå helt innerst i hjørnet"..?

Jeg vil vite deeeet! :)

Lenke til kommentar

Kanskje Munken aldri så myntene før gitteret var tatt ned, og bestemte seg for å ta de nå. Når de klassen var oppe i tårne kommer tvillingene men de tør ikke å ta de, så siden når maja sover lister munken seg ned fra de andre med joggeskona og tar pengene? Men hvordan vet maja hvem det er egentlig?

Lenke til kommentar
Kanskje Munken aldri så myntene før gitteret var tatt ned, og bestemte seg for å ta de nå. Når de klassen var oppe i tårne kommer tvillingene men de tør ikke å ta de, så siden når maja sover lister munken seg ned fra de andre med joggeskona og tar pengene? Men hvordan vet maja hvem det er egentlig?

8285091[/snapback]

Hvis Munken aldri så pengene forklarer det hvordan han plutselig visste at de var fra 1666 og hvilket skip de kom fra. Det hadde han ikke sagt noe om tidligere.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg tror det er to forskjellige tyver utkledd som munker. Den første sier bare at myntene ligger der fordi folk som går forbi kaster mynter inn mot brønnen, mens den andre (når de kommer ned igjen) kommer med mye mer detaljert info om myntene (hentet fra et skip i 1666 eller whatever).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...