Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 vel, hvis FFXIII skulle portes til 360, måtte det aller meste av programmeringen skrotes, siden spillet bruker mye av CELL-prosessoren til PS3, som i seg selv er vanskelig nok. om allt dette skulle gjøres om igjen til 360, ville det bare kreve masse ekstra tid og penger, og i japan som har de største FF-fansa, har 360 solgt helt elendig så vidt jeg har hørt, så FFXIII eller FFvXIII til 360 er høyst usannsynelig, like sannsynelig som at verden går over til linux innen året er omme... 8293758[/snapback] Det er lov å lese før man poster... Lenke til kommentar
xstian Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Tror ikke Square Enix ignorer det skaperen av serien sier. 8281427[/snapback] Men pr. i dag har han jo ingenting med utviklingen av FF å gjøre 8281442[/snapback] Ingen, absolutt ingen utviklere eller utgivere leker butikk. Det er noe alle må ha i bakhue når vi diskuterer multiplatformgreier. Om det blir mer penger av det, blir det gjort. Men om pengene kommer i form av bestikkelser fra hardwareleverandør, er en annen sak. Lenke til kommentar
lerry Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 vel, hvis FFXIII skulle portes til 360, måtte det aller meste av programmeringen skrotes, siden spillet bruker mye av CELL-prosessoren til PS3, som i seg selv er vanskelig nok. om allt dette skulle gjøres om igjen til 360, ville det bare kreve masse ekstra tid og penger, og i japan som har de største FF-fansa, har 360 solgt helt elendig så vidt jeg har hørt, så FFXIII eller FFvXIII til 360 er høyst usannsynelig, like sannsynelig som at verden går over til linux innen året er omme... 8293758[/snapback] Hvor har du hørt dette, på Playstation sekt-møtene ? Skremmende hvor lite peiling folk har på ting de babler om. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Veldig merkelig, at Mistwalker - som kun lager 360-eksklusive spill - synes Final Fantasy burde gå multiplatform... Lenke til kommentar
lerry Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Veldig merkelig, at Mistwalker - som kun lager 360-eksklusive spill - synes Final Fantasy burde gå multiplatform... 8294427[/snapback] Ja, mannen som jo skapte serien har ikke noe han skulle ha sagt om teamet i det hele tatt. Hva vet vel han ? Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Ønsker Final Fantasy velkommen til 360en. Har ingen planer om å skaffe en PS3 i den nærmeste fremtiden, så om det skulle gå multi ville jeg bli veldig glad. 360en trenger flere rollespill. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Ønsker Final Fantasy velkommen til 360en. Har ingen planer om å skaffe en PS3 i den nærmeste fremtiden, så om det skulle gå multi ville jeg bli veldig glad. 360en trenger flere rollespill. 8294616[/snapback] Jepp jepp! Rollespill er " " Har nettopp bestilt Enchanted Arms Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Nice, er ikke en dum tittel det der. Men for guds skyld, velg japansk tale fra starten av! Den amerikanske talen er forferdelig. Og Primrose eier! Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Hvis det er noe Xbox 360 trenger, så er det flere rollespill. Squaresoft (ikke -Enix den gang) sa jo tak og farvel til Nintendo og gikk over til Sony med FF VII. Så det forundrer meg ikke om FF-serien blit multiplatform en gang i tiden. Men dette er vel mer avhegig av hva slags kontrakter SquareEnix har med Sony, markedsstrategi og så videre, enn hva "pappaen" til FF måtte mene. Men SE er en såpass stor utgiver at de i mye større grad kan diktere sine krav ovenfor Sony/MS/Nintendo med hensyn til hvilke spill som skal komme ut hvor. Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Synes serien har tapt seg siden Final Fantasy IX. X var ikke no særlig, og det var nok ikke XII heller. Håper spillene kommer tilbake til gamle storhetstider. Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Synes serien har tapt seg siden Final Fantasy IX. X var ikke no særlig, og det var nok ikke XII heller. Håper spillene kommer tilbake til gamle storhetstider. 8299179[/snapback] Nå er ikke jeg enig med at 10eren er dårlig, men FF12 mangler absolutt en solid handling. Håper ikke vi får noen overfladisk, kjedelig handling i FF13. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Enig med Shifty. Synes FFX var en nedtur etter FFIX. FFX-2 har jeg ikke rørt en gang, så kan egentlig ikke uttale meg. FFXII har jeg heller ikke testet, men ser frem til å slå klørne i det så snart det er lønning. En av grunnene til at Squaresoft gikk over til Playstation var at cartridge'ene som n64 brukte var for dyre, selv om de ga høyere ytelse. I tillegg måtte FF ha vært på flere cartridges, noe som ville blitt en dyr affære for oss, kundene. Hvis SE klarer å lage et virkelig bra spill til tross for at det eventuelt blir multiplattform har jeg ikke noe imot at FFXIII blir multiplattform. Men jeg ønsker egentlig et spill som tar i bruk det spesielle ved hver konsoll. Så håper at SE ikke tar noen snarveier for at FFXIII lettest mulig skal kunne portes over til X360, hvis det skjer da. Endret 3. april 2007 av Raijin Lenke til kommentar
tezz Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Da mangler det kun MGS4, så har ikke PS3 noe interessant igjen, etter mitt syn da. 8281301[/snapback] Ikke noe igjen? FF skal vel fortsatt komme til ps3, DMC skal vel fortsatt komme til ps3. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Socom + par andre er fortsatt ikke på 360, så da er det fortsatt Ps3 jeg skal ha=) Endret 3. april 2007 av RockyIII Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Nå har ikke jeg spillet et FF siden FF3 til SNES, men FF12 var den definitivt beste sovemedesinen jeg har had. Å terpe seg gjennom filmsekvensens var type kjedelig og uinteresangt. Never again. Når det kommer til hva som burde komme til hvilken konsoll sier jeg som jeg alltid sier, en vær konsoll trenger sine ekslusive titler, ingen tvil om det. Somregel når et spill går multiplatform blir det elendig på en platform og bra på den "opprinnelig mente" platformen. Enter the Matrix til PC er vel et slikt eksempel føler jeg. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 DMC4 kan man jo få tilgang til ein del rimeligere uansett,så det er jo ikkje noe argument for PS3. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Ønsker Final Fantasy velkommen til 360en. Har ingen planer om å skaffe en PS3 i den nærmeste fremtiden, så om det skulle gå multi ville jeg bli veldig glad. 360en trenger flere rollespill. 8294616[/snapback] Ønsker FF til pc'en har ingen planer om å anskaffe meg x360 el PS3, og vi vet alle at PC har alt som kreves for å være et supert spillplattform. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Kommer det til 360en er PC ikke langt unna. 360en ligger ganske nær Windows i forhold til kode, etc, så en port ville ikke vært for vanskelig. Eneste problemet med PCen som spillplatform er at det er så kostbart å holde seg up to date. Derfor jeg kjøpte konsoll i utgangspunktet. :/ Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Ønsker Final Fantasy velkommen til 360en. Har ingen planer om å skaffe en PS3 i den nærmeste fremtiden, så om det skulle gå multi ville jeg bli veldig glad. 360en trenger flere rollespill. 8294616[/snapback] Ønsker FF til pc'en har ingen planer om å anskaffe meg x360 el PS3, og vi vet alle at PC har alt som kreves for å være et supert spillplattform. 8302341[/snapback] Hvorfor poster du i konsolldelen da? Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 FFVII og FFVIII finnes allerede på pc. FFVII finnes tilogmed i norsk versjon. Har bare testet FFVIII på pc, og jeg anbefaler det ikke. Av en eller annen grunn gikk spillet mye tregere. Selve flyten spillet var tregere. Det hakket ikke, eller noe sånt. Boosting var også et helvete på tastaturet. Var heldig hvis jeg klarte over 100. Og så mister man jo hele konsoll følelsen! Men det problemet løses delvis ved hjelp av gamepad. Husker ikke om spillet hadde støtte for det da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå