Gå til innhold

ansvarsløse foreldre i disney.

Anbefalte innlegg

som topic sier, hvorfor er det så mange av dem? donald er onkel, mikke er onkel, langbein er onkel, dolly er tante, minni er tante. donald har mer kontakt me sin bestemor og onkel enn mor. etc etc

noen som vet hvorfor disney universet har blitt lagt opp på denne måten?

har tenkt litt på dette de siste dagene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange som har lurt på dette vil jeg tro, men tror egentlig ikke disney selv har noen forklaring på det.

Det er imidlertid fyr som heter Jon Gisle som har kommet opp med sin egen teori om dette. Les den her:

Sex og familiestruktur i Andeby

Den eldste og mest etablerte teori er den såkalte eksklusjonsteorien, som utvilsomt har mye for seg. Den går ut på at Andeby er et samfunn med en uhyre streng seksualmoral, så streng at bare det å sette et barn til verden, er forkastelig. Hvis noen gjør noe så uhørt som å få et barn, blir de øyeblikkelig utstøtt i det totale mørke, strøket av stamtreet, gjort arveløse av onkel Skrue (Onkel Joakim, red.), nektet jordbærsyltetøy av Bestemor og jaget fra byen. Barna blit tatt hånd om av en nær slektning, gjerne en moralsk høytstående onkel eller tante.

Hahaha, måtte forresten ta med dette bildet av bladet "Playduck", som Donald selv sikkert har mange eksemplarer av i nattbordsskuffen. ;)

Playduck.jpg

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor selv, men jeg kan quote noe Don Rosa en gang sa:

"I don't really know the reason for there never being fathers and mothers, only aunts and uncles, in Disney comics. Maybe it makes the kids possible but doesn't limit the actions of the "parents"... Unca Donald can act slightly less responsible than a real father, with no mother to watch him. With the uncle/aunt deal you have all story possibilities still open with no limitations."
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

grunnen til at i hvertfall ole, dole og doffen er hos donald, var at de slet ut faren. og moren greide ikke å hanskes med de.... dermed ble de sendt til donald, uten at han viste at de kom mener jeg å huske. da de skulle tilbake så ville de ikke, og siden har de vært hos donald. det er en liten tegneserie om det.

når det gjelder donald vil jeg anbefale å lese mitt liv i et eggeskall. men denne historen stemmer ikke helt. for hvis man leser skrue mcducks liv og levnet ser man også moren til donald. jeg husker ikke hvem av søstrene til skrue som er moren til donald, men det er forskjellige historier som tar for seg donald oppvekst. mitt liv i et eggeskall viser at det var bestemor duck og onkel skrue som fant donald langs veien en høst.

når det gjelder onkel skrue så hadde han kontakt med sine, helt til han reiste til amerika. etter det så ble det for det meste brev skriving. jeg vil anbefale å lese skrue mcduks liv og levnet hvis du er interisert i mcduck famillien, og hvorfor skrue er som han er. og hvorfor han har så liten kontakt med sine slektninger.

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Moren til Donald, var skrue sin søster som konstant var sur. Hun giftet seg med ene sønnen til bestemor duck, som også konstant var sur, avkommet deres ble; Donald.

Onkel skrue tok jo med seg sine 2 søstre til Amerika, i "Skrues liv og levnett".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mener jeg leste en Don Rosa serie der Donalds mor var på eventyr med Skrue.

8432627[/snapback]

Leste du det jeg skrev? Skrue tok sine to søstre med til Amerika.

Edit: Så ja, de reiste sammen :p

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Mener jeg leste en Don Rosa serie der Donalds mor var på eventyr med Skrue.

8432627[/snapback]

Leste du det jeg skrev? Skrue tok sine to søstre med til Amerika.

Edit: Så ja, de reiste sammen :p

8437680[/snapback]

Donalds mor er Lillegull Mcduck, den illsinte lillesøsteren til Skrue. Hun fikk Donald og Della(donald's søster) sammen med Didrik Duck som vi møter i boken "Skrue Mcduck's liv og levnet". :)

Lenke til kommentar
Donalds mor er Lillegull Mcduck, den illsinte lillesøsteren til Skrue. Hun fikk Donald og Della(donald's søster) sammen med Didrik Duck som vi møter i boken "Skrue Mcduck's liv og levnet".  :)

8443056[/snapback]

Damn right :p

Didrik sin mor, er bestemor duck. En person skrue og co møtte, da de bestemte seg for å bosette seg i Andeby, noe som skjer i nettop den boken du nevnete, skrues liv og levnet.

Lenke til kommentar

Fra wikipedia.

Huey, Dewey and Louie are the sons of Donald's sister; in Donald's Nephews, Donald's sister is named "Dumbella," but in the comics, her full name is Della Thelma Duck. ("Dumbella" is obviously not a real name but a nickname, even though it is one she even inflicts on herself due to her low self-esteem.) In the original theatrical shorts, they were originally sent to visit Donald for only one day; in the comics, the three were sent to stay with Donald on a temporary basis, until their father came back from the hospital (the boys ended up sending him there after a practical joke of putting firecrackers under his chair). In both the comics and animated shorts, the boys' parents were never heard from or referred to again after these instances, with the boys ending up permanently living with Donald, in keeping with Disney's usual elimination of characters' parents. All four of them live in the fictional city of Duckburg, in the fictional state of Calisota.

Så jeg lurer også på hvem faren er.. :)

Fant denne siden, her står det:

The poor father of the boys has never had a name anywhere.

Edit: Fant noe mer!

Endret av Uin Viel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...