Langbein Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Kjører Arch på hovedboksen min, og bruker for tiden de proprietære (ugh!) driverne fordi jeg må ha opengl. Når jeg kobler til TV via s-video kan jeg kjøre twinview, så får jeg en megadesktop med monitor+TV. Egentlig ganske fett, bortsett fra når jeg maksimerer VLC eller andre programmer, så spanner den BÅDE monitor og TV Hva slags innstillinger er anbefalt i x.org og nvidia-driveren for å løse dette best mulig? Lenke til kommentar
Del Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Prøv å legge til denne linjen: Option "NoTwinViewXineramaInfo" "0" #two screens, do not span maximised window to both I Section "Device" med Driver "nvidia", i xorg.conf, puh.. EDIT: Lagt inn "0" rettelse i tilfelle noen forviller seg til posten her. Endret 1. april 2007 av Del Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Det hjalp visst ikke Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Det er fordømt at det skal være så mye styr rundt dual-view i linux. Dette blir vel fikset kanskje allerede i feisty fawn over sommeren. Inntil videre kan du alltids klone skjermen når du skal se film på TV, det er ihvertfall lett å sette opp, og burde funke helt fint. Følgende linjer i samme seksjon burde funke: Option "TwinView" "True" Option "TwinViewOrientation" "Clone" #replace with LeftOf, Above, Below, Clone or RightOf Option "UseEdidFreqs" "True" Option "MetaModes" "800x600,800x600" #TV resolution here, experiment if necessary Option "UseDisplayDevice" "TV" #replace with 'DFP' (DVI port), 'CRT' (VGA port), or 'TV' Etter å ha endret xorg.conf tar du en ctrl-alt-backspace for å sjekke nye innstillinger. EDIT: Aaah, sorry, jeg glemte å slenge på en "0" til deg i første svar. Endre linjen til: Option "NoTwinViewXineramaInfo" "0" #two screens, do not span maximised window to both så skal du se det funker. Under "MetaModes" legger du inn oppløsning til skjermen din, så til TV'n din, eks. "1600x1200,640x400" Endret 1. april 2007 av Del Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Kjør to uavhengige skjermer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå