Gå til innhold

LØST! Trenger Windows 95 - norsk/engelsk


myhken

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg prøver igjen, etter suksessen med forrige program jeg trengte.

 

Har lett og lett, men finner ikke Windows 95 platene mine. Hadde både norsk og engelsk utgave, og har gyldige lisenser.

 

Sitter å leker meg med Vmware server, og har nå fått lagt inn alle OS jeg har brukt siden MS-DOS, men mangler Windows 95.

 

alle_os.jpg

 

Har noen en cd plate liggende som de kan lage et image av og laste opp til meg? Send en PM og så får dere en FTP adresse og brukernavn/passord.

 

Har prøvd på Microsoft, men der finnes den ikke mer (på nett alle fall) og har ikke funnet noe på news grupper heller. Så setter pris på hjelp.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker desverre ikke noen som helst form for fildelings nettverk, Torrentz osv....ellers takk for svar.

 

Hadde håpet at noen hadde platen liggende....men siden ingen svarte gravde jeg dypt ned i skuffer og skap, og fant en av mine orginale win95 norsk cd plater. Så da har jeg ikke behov for den platen noe mer.

 

Men takker for svar både her og på PM.

Lenke til kommentar
Posten med link til en torrentside er slettet. Husk hva forumets retningslinje #8 sier om oppfordring til piratkopiering.

8282267[/snapback]

 

Det er vel ikke piratkopiering sålenge han har en gyldig lisens..

 

Dessuten så tror jeg han kan nedlaste fra Microsoft sålenge lisensen er gyldig.

Lenke til kommentar

Hva norges lover sier om den saken vet jeg ikke da det er en vurdering av valideten av produktets EULA i Norge, hva Mircrosoft mener om saken, samt hva som er forventet av produktet, så det kan være at handlingen ikke er ulovlig. Hva forumets retningslinjer sier om saken er derimot ganske klar:

 

Det er også strengt forbudt å linke til nettsteder som inneholder .torrent-filer for Bit-Torrent-nettverket, dersom innholdet i noen av torrentene bryter mot retningslinjene. Utsagn som "Det spillet kan du laste ned på http://www.styggwarezside.no" er også forbudt dersom denne siden inneholder .torrent-filer som for eksempel bryter med åndverksloven.
Lenke til kommentar
Posten med link til en torrentside er slettet. Husk hva forumets retningslinje #8 sier om oppfordring til piratkopiering.

8282267[/snapback]

 

Det er vel ikke piratkopiering sålenge han har en gyldig lisens..

 

Dessuten så tror jeg han kan nedlaste fra Microsoft sålenge lisensen er gyldig.

8282389[/snapback]

 

Har funnet platen, men om du vet hvor jeg eventuelt kunne lastet det ned fra MS hadde det vært fint med en link.

Har tre gyldige lisenser fra gamle dager....den platen jeg fant var ikke en boot CD. Men en orginal Windows 95 Norwegian som det står så fint på den.... :D

Skal finnes det et image med boot hos Microsoft, skulle jeg gjerne ha fått linken. Har søkt, men ikke funnet noe.

 

win95_2.jpg

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Kan det være at du egentlig skal boote DOS fra en diskett og så starte installasjonen som ligger på plata? Siden du allerede har Windows98 inne kan du lett lage en oppstartsdiskett du kan teste fra. En virtuell slik selvsagt.

8282604[/snapback]

 

Har gjort det allerede.... :D

Man fikk kanskje ikke Win95 med oppstarbar cd? Samme det. Windows 95 er nå installert.

 

win95_c.jpg

Lenke til kommentar

Jeg gjør dette kun for morro, for å leke meg litt med de OS'ene jeg satt og brukte vannvittig mange timer foran i flere år...

Man glemmer fort hvor bra vi egentlig har det nå med Windows XP og Windows Vista. For alle nye gode funksjoner tar vi fort til oss, og glemmer at vi måtte sitte og knote med slikt før.

 

Nå har jeg fullført det prosjektet som gikk ut på at jeg skulle ha en versjon av alle OS jeg har hatt. Personlig har jeg ikke hatt Windows ME om noe lurer hvorfor ikke det ligger inne hos meg....men jeg har en plate jeg fikk fra noen en gang.

Så legger det vel inn for morro.

 

Det som er morsomts er å se hvor fort win95 og win98 installeres på pc'en i dag. Husker jeg regnet rundt en 45 minutter minst på win95. Lengre om jeg brukte disketter. Nå tok det 5 minutter.

 

Og man kunne jo bare drømme om 3.2 Ghz CPU den gangen. (og i alle fall dual core). Det var tider det, men må innrømme at jeg liker de nye utgavene av Windows....ting er lettere (og noen ting er mer knot :!: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...