Gå til innhold

Spørsmål ang to 1080i-TV'er

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dæven hvor billig det begynner å bli...! Jeg har brukt min 37" LCD tv som dataskjerm i stua over et år uten problemer. Nå har jeg bare kjørt vanlig xp å kan ikke uttale meg om ps3 eller 1080P oppløsning.

Tror kanskje det kan være vanskelig å lese teksten når oppløsningnen blir for heftig og man sitter litt unna. Selv sitter jeg 3 -4 meter unna tv'n min i stua med 1366 x 768 oppløsning og det er i grenseland for hvor lite jeg liker å ha tekst på en tv selv med oppjustert tekststørrelse i OS'et.

Lenke til kommentar

Det der er litt artig, har forsøkt flere ganger å spille Guild Wars på 84" lerretet (som kjører 1280x720). Dette skulle en tro var mer behagelig enn 20" LCD skjerm i og med alt ble såpass stort, men der tar man altså feil - LCD skjermen er langt skarpere og derfor mer behagelig å lese tekst på :)

Men hvorfor 1080i/interlaced på LCD TV? Ser prisen er høyere, og at denne (den dyreste) også har HDMI inngang. Har riktignok 1080i støtte på projektoren, men der kjøres det standard 720p så det blir litt annerledes (nedskalert). Til databruk hadde jeg vært rimelig bekymret for interlaced noesomhelst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...