epifant Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Hva tok du hensyn til i regnestykket ditt? Dersom man kun regner utveksling og rulleomkrets vil man vel få teoretisk maksimal hastighet, at motoren i det hele tatt evner å dra "helt opp" blir vel ikke tatt hensyn til? Uansett blir jo svaret ditt et "best case scenario". Mulig jeg tar feil, jeg bare tenker litt høyt her egentlig. Lenke til kommentar
eab Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) En venn hadde en for to år siden, den gikk i 300km/t, nåla sto på 300 km/t og på 6000 omdreininger, i 5 giret. Når bilen kjørte 120km/t vet vi at nåla viste riktig. Tror ikke det kan bli 17 km/t avvik de siste 200km/t? Eller? 8283152[/snapback] Epifant. *peke oppover i tråden* Skulle bare finne ut om 6000rpm i 5.gir virkelig var 300km/t som nevnt her. Men nå vet jo ikke jeg om bilen som DJ_Hidden snakker om hadde originale hjul, original diff eller original girkasse. Endret 3. april 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Joda, men når det er helt riktig på 120, er det vel lite sannsynlig at det er 17 feil allerede ved 300? Hehe, allerede? :!: normalt sett har ett speedometer ca 10% avvik. Hvordan fant du ut at det var riktig i 120? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Joda, men når det er helt riktig på 120, er det vel lite sannsynlig at det er 17 feil allerede ved 300? Hehe, allerede? :!: normalt sett har ett speedometer ca 10% avvik. Hvordan fant du ut at det var riktig i 120? 8305502[/snapback] Hm, GPS? Utveksling og turtall viser ikke den teoretiske toppfarten, det viser den farten bilen hadde når den gjorde 6000 omdreininger i et gitt gir, og vi kan gå ut fra at bilen ikke spinner i nevnte gir, så det skal være ganske nøyaktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå