Gå til innhold

Gigantisk sikkerhetshull hos Netcom


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1345t12
Når jeg opprettet FriFamilie hos Telenor gjorde jeg det over telefon til 09000 og oppga bare alle seks telefonnumrene som skulle være med og hvem som eide dem. Numrene som ble fullverdige medlemmer (som må stå på samme juridisk eier, gjelder ikke kontantabonnement/fasttelefon) ble overført til meg uten samtykke fra eierene, de fikk kun en sms om at de nå var en del av FriFamilie og kunne ringe gratis ett døgn senere. Så dette er ikke en problemstilling som kun gjelder hos Netcom!

8284096[/snapback]

 

Dette er fullstendig feil! Når man oppretter en frifamilie hos telenor vil de nummerene som ikke allerede har samme juridisk eier få en bekreftelses tekstmelding, som de MÅ svare ja på for å bli lagt til i frifamilie avtalen

8291699[/snapback]

 

At du påpeker dette er helt feil betyr ikke at det ble sendt ut en sms. Ingen av de tre mobilnumrene som måtte skifte juridisk eier mottok noe sms som måtte bekreftes, det var sikkert en brist i rutinene eller Telenor sitt tekniske system men det skjedde som beskrevet likevel! Alle mottok kun en sms når endringen var skjedd som ønsket dem velkommen til FriFamilie og senere et brev som informerte om endringen. Så det skjedde ikke anonymt da den nye juridiske ansvarlige kom klart frem i brevet som ble sendt til brukeren som var den tidligere juridiske ansvarlige.

8292438[/snapback]

 

 

Hos Telenor er man enten "Fullverdig medlem" eller "Tilknyttet medlem". Sistnevnte kan være enten Bedrifts-abo eller Kontantkort. Fullverdige medlemmer må svare på utsendt SMS melding, mens de som kun har "Tilknyttet medlemstatus" kun blir opplyst om at de nå er tilknyttet en FriFamilie. :thumbup:

8299124[/snapback]

 

jeg ble nettopp lagt til i en frifam, jeg er og har alltid vært fullverdig medlem. fikk ikke noen samtykkemelding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå er det faktisk sånn hos netcom at hvis det er fohandlere eller eksterne selgere som selger deg trådløsfamilie, vil du få en sms hvor du vil bli bedt om å bekrefte¨at du skal være med der, men bestiller du det via kundesenteret får du kune en sms hvor du får info om at du er satt i en trådløsfamilie.

videre så er det faktisk sånn at du har 14 dagers angefrist på deg, som det er med alle ting i grunn,til å si at du ikke ønsker å være med i trådløs familie sett at du stod som ansvarlig på abonnemnetet ditt selv tidligere.

er du myndig og var eier av abonnemnetet ditt før du kom inn i en trådløs familie er det KUN du som kan gjøre endringer på ditt eget abonnemenet, den som står som økonomisk ansvarlig har kun makt til å sette deg inn i tf og flytte deg ut.det kan du som medlem ikke velge selv etter endt angrefrist. :thumbup:

 

hvordan rutinene er hos telenor vet jeg ikke. men kan ikke tenke meg at de er så altfor ulike.

Lenke til kommentar
nå er det faktisk sånn hos netcom at hvis det er fohandlere eller eksterne selgere som selger deg trådløsfamilie, vil du få en sms hvor du vil bli bedt om å bekrefte¨at du skal være med der, men bestiller du det via kundesenteret får du kune en sms hvor du får info om at du er satt i en trådløsfamilie.

8326309[/snapback]

Du skal få det om du bestiller det via Kundesenteret også. Bare sløvhet / glemskhet fra kundebehandleren hvis du ikke får SMS. Og det er vel det denne tråden har handlet om - at rutinene i utgangspunktet er bra, og på plass for å sikre at ikke man gjør dette med "tilfeldige" numre - men noen ganger svikter det i det menneskelige leddet. Men som du sier skal det være automatikk i utsendelse av SMS ved bestilling hos forhandler - dog kun hvis forhandler ikke velger at vedkommende faktisk er tilstede. Da er det nemlig forhandlers ansvar å sørge for at de rette fullmaktene er på plass.

 

er du myndig og var eier av abonnemnetet ditt før du kom inn i en trådløs familie er det KUN du som kan gjøre endringer på ditt eget abonnemenet, den som står som økonomisk ansvarlig har kun makt til å sette deg inn i tf og flytte deg ut.det kan du som medlem ikke velge selv etter endt angrefrist. :thumbup:

8326309[/snapback]

Interessant tolkning. Bare så synd at den er fri fantasi :) Er man eier av abonnementet så er man eier, og har alle fullmakter til å gjøre det man vil. Det er ikke noen forskjell der på abonnement som er med i Trådløs Familie og abonnement som ikke er det. Eneste forskjellen er at man som registrert myndig bruker av et abonnement i TF har fullmakt til å gjøre det meste, bortsett fra å overføre abonnementet eller å si det opp. Men de samme fullmaktene har også eier.

Endret av zegenie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...