thrax Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Jeg har vært på clas ohslon og kjøpt meg en ny forsterker til bilen min. Forsterkeren heter BOSCHMANN PCH-4882EX, link: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=392510 Jeg er litt usikker på hvordan denne skal kobles. Jeg har 2 høyttalere fremme i bilen (høyre og venstre) og 2 bak (høyre og venstre). I tillegg til dette har jeg en subwoofer som skal være senter midt baki bilen. Forsterkeren har 4 innganger, merket CH1, CH2, CH3 og CH4. På baksiden av forsterkeren er det også høyttalerutganger til hver av disse kanalene. Det som er problemet er at CH1 og CH2 er beregnet på diskant, og filtrerer bort bassen, mens CH3 og CH4 er beregnet på bass, og slipper ikke gjennom diskanten, så det betyr at man bare får enten diskant eller bass ut på høyttalerene. Jeg ønsker å ha en blanding av diskant og bass på de 4 vanlige høyttalerene, og bare bass på subwooferen. Jeg har lest gjennom manualen som fuglte med, og jeg er fortsatt ikke sikker på hvordan dette skal kobles, dessuten forstår jeg meg ikke helt på alle de engelske begrepene der. Det er en kobling der som ligner på den jeg ønsker, men dette er for 6 høyttalere, der det er 2 subber og 4 høyttalere. Er det noen som har noe erfaring med denne forsterkeren, eller forsterkere generelt? Kanskje jeg har kjøpt feil forsterker og at denne ikke kan brukes? :\ Har lagt ved noen bilder av forsiden og baksiden av forsterkeren, og manualen: De tegningene av en 2 kanals forsterker gjelder ikke for denne forsterkeren, da det er felles manual på forsterkerene. Koblingen som likner mest på den jeg trenger er den som heter "Hex", bortsett fra at jeg bare trenger 1 av disse tilkoblingene, der jeg kobler begge venstrehøyttalerene på samme utgang, og begge høyrehøyttalerene på andre utgangen, og subwooferen i center. Om det kan være til hjelp, så har jeg et aktivt delefilter fra biltema liggende. Det ser ut som de har tatt dette vekk fra siden nå, men art.nr. er: 31-386, og her er et bilde av filteret: Lenke til kommentar
kenneth_lh3 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg har vært på clas ohslon og kjøpt meg en ny forsterker til bilen min.Forsterkeren heter BOSCHMANN PCH-4882EX, link: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=392510 Jeg er litt usikker på hvordan denne skal kobles. Jeg har 2 høyttalere fremme i bilen (høyre og venstre) og 2 bak (høyre og venstre). I tillegg til dette har jeg en subwoofer som skal være senter midt baki bilen. Forsterkeren har 4 innganger, merket CH1, CH2, CH3 og CH4. På baksiden av forsterkeren er det også høyttalerutganger til hver av disse kanalene. Det som er problemet er at CH1 og CH2 er beregnet på diskant, og filtrerer bort bassen, mens CH3 og CH4 er beregnet på bass, og slipper ikke gjennom diskanten, så det betyr at man bare får enten diskant eller bass ut på høyttalerene. Jeg ønsker å ha en blanding av diskant og bass på de 4 vanlige høyttalerene, og bare bass på subwooferen. Jeg har lest gjennom manualen som fuglte med, og jeg er fortsatt ikke sikker på hvordan dette skal kobles, dessuten forstår jeg meg ikke helt på alle de engelske begrepene der. Det er en kobling der som ligner på den jeg ønsker, men dette er for 6 høyttalere, der det er 2 subber og 4 høyttalere. Er det noen som har noe erfaring med denne forsterkeren, eller forsterkere generelt? Kanskje jeg har kjøpt feil forsterker og at denne ikke kan brukes? :\ Har lagt ved noen bilder av forsiden og baksiden av forsterkeren, og manualen: De tegningene av en 2 kanals forsterker gjelder ikke for denne forsterkeren, da det er felles manual på forsterkerene. Koblingen som likner mest på den jeg trenger er den som heter "Hex", bortsett fra at jeg bare trenger 1 av disse tilkoblingene, der jeg kobler begge venstrehøyttalerene på samme utgang, og begge høyrehøyttalerene på andre utgangen, og subwooferen i center. Om det kan være til hjelp, så har jeg et aktivt delefilter fra biltema liggende. Det ser ut som de har tatt dette vekk fra siden nå, men art.nr. er: 31-386, og her er et bilde av filteret: Heisann Jeg har samme forsterker abre 5-6channels, du må brokoble for å få mere watt osv. Sliter med den forsterkern der selv . kobla den opp fikk bare bitte lit bass men vanlig diskant, trur jeg brokobla bassen feil eller no men Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Tror kanskje han har funnet ut av det 2 år etter... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Tror kanskje han har funnet ut av det 2 år etter... Ja, han har sikkert kastet den møkka for lenge siden, hehehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå