Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motor hakker når den er kald + turtallsnål er gal!


Anbefalte innlegg

Bilen min er ikke helt frisk for tida.. den hakker litt når den er kald noe i samme dur som et fordelerlokk som det er fukt i... men når tempen kommer opp slutter hakkinga.... så etter endel kjøring tar turtallsnåla helt av... hopper opp fra 2000 omdr der den skal ligge i den aktuelle farta så svirrer den opp til 3500-4000 omdr... hva kan dette skyldes? Dette er noe som skjer iblant.... under kjøring så stabiliserer det seg... for så å komme tilbake inn i mellom....

 

Jeg har kjøpt helt nytt fordelerlokk og rotor, nye pluggledninger og tennplugger... (kjøpt og montert på verksted) men det ble ingen forandring på problemene mine...

 

Noen her inne som har peiling på hva dette kan skyldes?!

 

Bilen er en MB 230E 85 modell W124

Endret av AudiPowha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Skjer dette samtidig? altså at nåla tuller samtidig som hakkinga? at dem er "sykronisert", i så tilfelle må det være noe tull med puls signalet til coil/turteller

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Høres ut som om tomgangsregulatoren er gåen!

8284663[/snapback]

 

Hvordan mener du tomgangsregulatoren påvirker turtelleren?!?

Lenke til kommentar

Mulig jeg har misforstått her... Tenkte at turtallet på motoren var helt ustabilt og at dette vistes på turtallsnåla inne i bilen!?!

 

Som sagt, tror jeg har fullstendig misforstått... Sånn blir det når man prøver å besvare et innlegg med en god mengde alkohol innabords... Beklager! :blush:

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Nei, dette er ikke noe som direkte skjer samtidig... hakkingen starter når motoren er kald og jeg kjører.... hakker litt så slutter det... når motoren har blitt varm. Etter ca 10 min kjøring tar turtallsnåla helt av og virrer rundt... dette har ingen direkte sammenheng med hakkingen. Motoren får ikke høyre turtall slik at motoren ruser, det er bare at nåla er helt gal iblant.

 

Fått noe småtips om at det kan være releet til motorstyringa som ligger bak batteriet.... noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Er det mulig at coilen er gåen?

Endret av AudiPowha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...