Gå til innhold

Lydkort vs. integrert

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått tak i et lydkort, et SoundBlaster Audigy Value. Jeg har montert kortet og innstallert driverne. Alt dette har gått greit.

Så kommer problemene. Når jeg gikk til anskaffelse av dette lydkortet, var det fordi jeg ville ha muligheten til å koble til headset med mikrofon OG anlegget samtidig uten å måtte koble om hvis jeg f.eks skal bruke headset. Jeg bruker et helt standard headset med to tilkoblinger, lyd og mikrofon. Anlegget er et Creative Inspire p5800.

Jeg har koblet de tre ledningene fra anlegget til lydkortet, og musikken låter bra. Da sitter jeg til overs med tre innganger på lydkortet, og ingen av disse virker med headsetet. Det letteste hadde vært å koble til headset og mikrofon til hovedkortet mens høyttalerne var koblet til lydkortet. Dette går ikke da programvaren til lydkortet overstyrer hovedkortet, og slår av disse utgangene.

Noen her som vet hvordan jeg kan få koblet dette opp? Og er det mulig at både lydkortet og hovedkortets lydporter er aktive?

Setter pris på hjelp fra dere som har peiling! :)

Endret av Marius E
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mikrofonen kobler du jo bare på mikrofon-inngangen?

Det går an å veksle mellom integrert og dedikert lydkort, men det er litt brysomt, og det går ikke an å bruke begge samtidig. Er det mikrofon på headset du vil bruke?

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Ja, jeg kobler den til mikrofonutgangen. Men det virker ikke, og jeg har kontrollert at lydkortet sin mic-inngang står som default i Windows sin lydkonfigureringsmeny.

Ja, det er mic'en på headsetet jeg vil bruke. Det eneste problemet nå er å få mikrofonen til å virke, for jeg har jo splitta lyden til headsetet. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...