s13 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Har byttet over til NGT nå, og sitter igjen med et par Telenor modem. Et Zyxel 660HWT og et Speedtouch 546, hvordan skal jeg konfigurere disse for å fungere med NGT? De syncer opp, men får ikke logget meg på med brukernavn og passord (litt usikker på hvilket b/p jeg skal bruke). Fikk tilsendt Netopia 3351 fra NGT, og det likte jeg ikke helt. Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Har byttet over til NGT nå, og sitter igjen med et par Telenor modem.Et Zyxel 660HWT og et Speedtouch 546, hvordan skal jeg konfigurere disse for å fungere med NGT? De syncer opp, men får ikke logget meg på med brukernavn og passord (litt usikker på hvilket b/p jeg skal bruke). Fikk tilsendt Netopia 3351 fra NGT, og det likte jeg ikke helt. 8280594[/snapback] Sender de ut 3351 fortsatt? Jaja, da må du nok bruke den. Husker jeg hadde en slik - kul umulig å få annet hardware til å gjøre jobben - NGT har konfigurert sine systemer til å bare la deg accessere nettet deres med denne routeren - som forøvrig er grei til sitt bruk. Hva er det du missliker med den? Eller - hva ønsker du å oppnå? Lenke til kommentar
s13 Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 For det første er det ikke et adsl 2+ modem, som igjen gjør at det ikke greier å synce opp på maks hastighet på abonnementet mitt (dslam'en er adsl2+). For det andre er det et helt elendig grensesnitt, og ikke får du lest av noe særlig informasjon fra det. Routerdelen imponerer heller ikke, tror ikke den helt takler 8 pc'er. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 netphreak: Kanskje kul umulig for deg ja, men det går! Kjørte med en Thomson 510i som jeg fikk fra Telenor mot NGT sine linjer, og det fungerte fint. Her har du innstillingene: Brukernavn: P+kundenummer-10000 (la oss si at kundenummeret ditt er 296942, da blir brukernavnet P286942) Passord: Samme som du brukte for å aktivere internettlinjen din Da mangler du bare å finn ut om NGT kjører PPPoA eller PPPoE, det varierer fra sentral til sentral, men er som oftest PPPoA. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Kjørte med en Thomson 510i som jeg fikk fra Telenor mot NGT sine linjer, og det fungerte fint. Det fungerte på min gamle linje med PPPoE fra NGT. Hastigheten ble dårligere enn med 546i. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) De Thompson ST routerne fra telenor er som regel flashet med en firmware som kun vil fungere opp mot telenor. Hvis dette er tilfelle må du flashe routermodemet ditt med ny firmware, noe som kan være en god ide uansett. Her er en side som vil være behjelpelig: http://forums.whirlpool.net.au/forum-repli...cfm/422001.html Vær veldig forsiktig med å velge riktig firmware, les nøye igjennom det som står hvis du velger å gjøre dette. edit: Må bare le av at du har fått tilsendt et 3351. Har selv sagt opp NGT abonnementet mitt, og ble meget overrasket da NGT insisterte på å få dette eldgamle modemet i retur. Jeg byttet det ut for lenge siden med et annet routermodem, 3351 klarer dårlig høyere hastigheter. Netopiaene hører hjemme på skraphaugen, det er en skam at NGT sender disse ut. Endret 1. april 2007 av ilex Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 netphreak: Kanskje kul umulig for deg ja, men det går!Kjørte med en Thomson 510i som jeg fikk fra Telenor mot NGT sine linjer, og det fungerte fint. Her har du innstillingene: Brukernavn: P+kundenummer-10000 (la oss si at kundenummeret ditt er 296942, da blir brukernavnet P286942) Passord: Samme som du brukte for å aktivere internettlinjen din Da mangler du bare å finn ut om NGT kjører PPPoA eller PPPoE, det varierer fra sentral til sentral, men er som oftest PPPoA. 8284238[/snapback] Jada, kjenner til brukernavn og passordrutinene til NGT - problemet er bare at NGT setter opp 3351 brukere på en annen måte enn ST brukere. 3351 kundene skal ha mulighet for å konfigurere routeren via NGT sine websider må forstå... Da jeg bestillte ADSL2+ abo og fikk ny router hadde jeg ikke lenger problem med å benytte 3. parts hardware. Men dette er ikke tilfellet i denne saken, trådstarter er 3351 bruker i NGT's systemer. Lenke til kommentar
s13 Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Har fått det til nå. Måtte sette opp med PPPoE, 1.32. Men brukernavnet stemte ikke med -10000, men fikk det uansett opp når jeg logget meg inn på Netopia'n. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) 8288764[/snapback] Jeg fikk Netopia 3551 og kan bruke hvilket som helst modem jeg vil, så det stemmer iallfall ikke i alle tilfeller Endret 1. april 2007 av Gordion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå