FI_asko Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Jeg har kjøpt meg en t720. Har blitt skikkeli forelsket i den, men.. Den har MANGE mangler og feil. Jeg kan sitte her og ramse opp feil og mangler i flere timer. Kan nevne noen: 1. lyset på frontdisplayet låser seg når den lades. 2. den klikker ofte. Får svart display og må vente en stund før den kommer seg. 3. Den er SINNSYKT treig. Spesielt med tlflista og meldinger. 4. Plass til bare 10-20 meldinger i innbox, og opptil 50 i utbox. Er det mulig...? 5. Sinnsykt dårlig høytaler til ringetonene. 6. Får ikke lastet ned nye spill. Screensaverne stopper av seg selv. 7. Flere som har oppdaget jokset med den "mer detaljerte batterimåleren"? Studer og finn ut selv! 8. Mister signal ofte, ved steder der signalet skal være bra! 9. Batterikapasiteten..!! (og i tilegg. Kabel: 400 kr. eller 500 med frakt. SYKT) Så, er det bare jeg som har vært uheldig, eller har flere de samme feilene? Og ja, min sendes tilbake. Har kjøpt en brukt 6210 til noe bedre kommer. Vet noen om en bra delefon med fargedisplay som kommer nå i næsmeste fremtid som jeg kanskje bør snuse litt på? Eller som kanskje er på markedet? Håper motorola har rettet opp sine feil med t720i. En ting til: Er de utroli griske? Betale for orginal spillene..? Umulig å oppdatere 720 til 720i? Ericsson klarte det fint med sin t68.. Lenke til kommentar
kapabel Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Det er ikke mulig å oppgradere fra T720 til T720i. Jeg har hørt om noen andre som har hatt lignende problemer. Men ingen av de testene jeg har lest (inkludert Amobil, DinSide og ITAvisen) har nevnt noen av de problemene du har ramset opp. Vennlig hilsen Daniel Paul Getz Lenke til kommentar
[DA]Amethyst Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 synes synd på deg altså, fordi jeg har ikke opplevd EN feil bortsett fra at motorolas egen side på wap (hellomoto) ikke går ann å komme inn på, får noe "gateway error". Med mobilen har jeg ikke opplevd EN eneste feil, og det siste den er er treg. Kjapp som bare det med alt fra tekstmeldinger til spill. (Se på skriving av tekstmeldinger på t68i du, tar en time å få fram ett ord etterhvert :sad: Du burde klage NÅ og få en ny, fordi Motorola t720 er bare lekker :smile: Lenke til kommentar
president Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 1. Dette er vel ikke en feil? 3. De som har sammenlignet, sier at den er minst like kjapp som andre fargemobiler. 5. Sammenlign med en Nokia 3510, så kan vi diskutere hvem som har jalla-lyd. 6. Igjen, sammenlign med en Nokia 3510 og se hvor lang tid det tar før de animerte skjermsparerne stopper opp. Det blir sannsynligvis mulig å oppgradere til T720i, men dette blir uansett ikke før T720i kommer på markedet. Lenke til kommentar
kapabel Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Jeg har sendt mail til Motorola med spørsmål om det vil bli mulig å oppgradere t720 til t720i, jeg fikk til svar at det ikke kom til å bli mulig. :sad: Hvorfor det ikke blir mulig stod det ikke noe om :???: Vennlig hilsen Daniel Paul Getz Lenke til kommentar
turboman Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Ett lite tips: Dersom SIM-kortet er fylt opp av telefonnr, så lønner det seg å legge disse i telefon-minnet istedet. Det gjorde jeg, og den ble betydelig kjappere! Man går inn i tlf-lista, og velger endre. Der kan man velge om nr skal lagres på tlf, eller på kortet. Velg da å legge på telefonen! Men, virker som SMS-innboksen legger seg på SIM-kortet, mens utboksen legger seg i telefon-minnet. Burde vært omvendt. Utboksen er dobbelt så kjapp å åpne, enda den inneholder mange flere meldinger enn innboksen. Har noen en løsning på hvordan man får innboksen i tlf-minnet, da blir telefonen kjapp og fin! Knut Lenke til kommentar
president Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Jeg har iallfall blitt fortalt av noen som jobber i Motorola at det *kanskje* blir mulig å oppgradere til T720i. Den som lever får se. Lenke til kommentar
youdecide Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Denne kabelen som man kan kjøpe (usb), er det mulig å overføre bilder og ringetoner til tlf med den eller er det kun for å synkronisere avtaleboken? Tom Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Heisann Hvilken sw versjon har dere? Jeg har ....40R og jeg har plass til godt over 30 sms i innboksen min og veldig mange flere i utboksen, kan umulig være lagret på simkort dette? Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Heisann Hvilken sw versjon har dere? Jeg har ....40R og jeg har plass til godt over 30 sms i innboksen min og veldig mange flere i utboksen, kan umulig være lagret på simkort dette? Lenke til kommentar
turboman Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Hei Har 00R, og max 12 stk i innboksen. Tar 3 sek å åpne innboksen. Utboksen har jeg over 50stk, og den åpnes på under 0,5 sek... Konkl: innboks=sim-kort, utboks=telefon-minnet... Men, spørsmålet er om det er S/W-versjonen som avgjør... Er det det, løper jeg ned til nærmeste tele-butikk!!hehe Lenke til kommentar
kapabel Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Jeg tror kanskje jeg har en løsning på problemet Gå inn på meldings menyen, når man er der så trykker man på meny tasten, så er det bare å bla seg ned til meld.Oppsett, når man er inne på denne menyen så får man opp et alternativ som heter opprydding, her har jeg satt valget til ingen. Da er det nemlig stilt på det samme som i utboksen. Jeg er ikke sikker på om dette virker, men det er hvert et forsøk.:smile: Vennlig hilsen Daniel Paul Getz [ Denne Melding var redigert av: kapabel på 2002-12-17 13:22 ] Lenke til kommentar
FI_asko Skrevet 17. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2002 Min mobil er så sinnsykt treig. Har nå 3 mld i innbox, og det tar minst 5 sek før jeg kommer inn der, og 5 sek når jeg trykker les. % sek er faktisk ganske mye.. Og ja, jeg har hørt på noen polofoniske telefoner, og høytaleren i t720 er ELENDIG. Og at ikke motorola har klart å fiksa en lagringsplass for innkommende meldinger på telefonen, er vel litt rart, så langt man har kommet i utviklingen.. Og den mangler også telling av bokstaver når du skriver. TEIt. når du først har skrevet 3 meldinger, og har 50 bokstaver igjen, da begynner nedtellingen. Er det da så vanskelig å lage en deller som går hele tiden..? Men utseende messig er motorola t720 en 6-er!!!! Helt klart.. Også at mang kan flytte og styre med menyene som man vill er supert!! Har lest at bildene du tar med t720i's kamera, kan IKKE brukes som bakgrunn.. (litt teit d og) Lenke til kommentar
kakcoo Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Send den til bake å få en ny hvis mulig. hvis ikke så får du vel dekt kostnadene på en reperasjon. hvis ikke ringer du til "tv2 hjelper deg" og gir hele norge underholdning mens du kjefter på leverandøren din. :wink: Lenke til kommentar
bertie Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 mitt tips er følgende: De av dere som har problemer med telefonen bør gå til et servicested, og sjekke muligheter for å få oppgradert telefonen med siste software. Hvis problemene fortsatt er der etter dette så får man heller reklamere på telefonen. Min Ericsson T68 oppgraderte jeg til T68i i sommer og til en mye nyere software enn den som var der fra før. Fra å være sånn middels fornøyd er jeg nå meget fornøyd. Fra å "lagge" når man skriver meldinger etter 3 ord, kan det nå hende den lagger hvis man er i "tredje" meldinga hvis man skriver lange meldinger. Men ikke på langt nær slik den var. På denne telefonen er det også slik at man skulle tro den har fått sirup over seg når man lagrer noe på simkortet(enten meldinger eller tlf). Har ikke prøvd T720, men det virker som mange av produsentene er under såpass mye press at de må bare få telefonene så fort som mulig ut på markedet. Da kan det ta litt tid å få alt til å fungere optimalt. bertie Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Noen som vet når T720i kommer ut, og hva vil forskjellen fra T720 være? Har veldig lyst på denne telefonen, men jeg syntes manglene er så vesentlige at jeg nok ikke kjøper den før de er fikset! Bruker telefonen min 80% til sms, og det er en *skandale* at de ikke har valgt å lagre meldingene i minnet på telefonen. Samtidig er det utrolig amtørmessig å "glemme" telleren. Det blir rett og slett for dumt. De får se å lansere "i"-versjonen, og la folk oppgradere. Man betaler ikke 3000 kroner for noe som har så store svakheter. Skikkelig surt dette her, ettersom at jeg har jævlig lyst på telefonen - men det er som sagt altfor store svakheter med tanke på mine behov. Det verste er at det kun er software messig, og de burde da lett kunne fikse det? Spørsmålet er vel bare om de vil gjøre som Nokia.. være arrogant og ignorere kjøperne. Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Nuffern skrev: Noen som vet når T720i kommer ut, og hva vil forskjellen fra T720 være? Jeg tok en liten kikk på Motorola sin side for T720i for å finne ut forskjellene mellom T720 og T720i. Det eneste jeg fant var: [*] Stemmestyrt oppringing [*] EMS [*] Kamera (som forøvrig ser ut til å være en ekstra modul, hvorfor kan ikke den brukes til T720??) kapabel skrev: Det er ikke mulig å oppgradere fra T720 til T720i. For meg så ser det ut som om det bare er software som er forskjellen mellom de to telefonene. Teknisk sett er det nok da problemfritt å oppgradere til i-versjonen. Men det spørs vel om Motorola tillater det... Jeg har hatt T720 siden julaften, og er veldig fornøyd med den. Jeg har funnet noen bugs, men er allikevel veldig imponert over Motorola. Er det noen andre som har vært borti disse bug'ene?: [*]Ringetonene stopper ikke å spille når man blar gjennom ringetonemenyen. Selv om jeg går helt ut til hovedmenyen, og klapper sammen telefonen fortsetter sangene å spille. [*]Alarmklokken virker ikke. Jeg setter opp tidspunkt i Avtalebok->Alarmklokke, men ingenting skjer. Ellers sliter jeg også med at Innboksen lagrer seg på sim-kortet. Selv om jeg har S/W-versjon ....40R! Noen som vet om det er kommet en nyere versjon? kapabel skrev om en mulig løsning på problemet, men det ser ikke ut til at Opprydding er svaret. Min telefon har hele tiden stått på instillingene han foreslår, til ingen nytte. youdecide skrev: Denne kabelen som man kan kjøpe (usb)... Noen som vet hvor man kan bestille kabelen på nettet? Fant den ikke hos hammar.no. [DA]Amethyst skrev: ...Motorola t720 er bare lekker Helt enig! Så fort softwaren blir feilfri er T720 noe av det peneste/beste du får tak i! Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hei www.mpx.no har kabel til telefonen. Det med at ringetonene henger seg har skjedd med meg engang, lo litt da. Telefonen er sinnsykt treg, men den kan mye. Kalender fungerer for meg, har du sjekket at du har satt på en lyd for alarmer? Det gjører på samme sted som du velger ringetoner, når du setter på alarm må du også si at den skal ringe (varsle) Kronglete men det funker prøv litt til om du ikke får det til da så skal jeg ta og skrive nøyaktig åssen en gjør det, orker bare ikke nå Thorsan Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Ok, takk, skal ta en kikk hos mpx.no. Joda, jeg har både satt at den skal varsle med alarm når den tid kommer, samt at i Typer->detaljer er Alarmer tilknyttet Chimes High. Er det forresten noen som vet forskjellen mellom T720G og T720C (nei, ikke T720i)? Virker som om jeg har G-versjonen (S/W versjon: T720_G_05.08.40R). Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Tror det kanksje bare er sw versjonen, for jeg har den du har, kan jo hende du har rett i dine anntagelser, men jeg vil tippe det bare er forskjellige sw versjon.. Thorsan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå