Gjest medlem-82119 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Har plukket ut deler til en helt ny pc og hadde planer om å gå for vista 64 bit. Tok en runde på nettet og skaffet 64-bits drivere, og det gikk fint helt til jeg kom til mitt trådløse nettverk. Det finnes ikke 64 bits drivere til trådløse nettverk hos linksys, og på forespørsel så er de ikke sikre på om de kommer til å utvikle dem heller. Har et linksys wmp54gx tråløst adapter, men uansett hvilket adapter jeg hadde hatt så tilbyr ikke linksys driver til det. Noen muligheter til å få det til å virke? Endret 31. mars 2007 av medlem-82119 Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Har plukket ut deler til en helt ny pc og hadde planer om å gå for vista 64 bit.Tok en runde på nettet og skaffet 64-bits drivere, og det gikk fint helt til jeg kom til mitt trådløse nettverk. Det finnes ikke 64 bits drivere til trådløse nettverk hos linksys, og på forespørsel så er de ikke sikre på om de kommer til å utvikle dem heller. Har et linksys wmp54gx tråløst adapter, men uansett hvilket adapter jeg hadde hatt så tilbyr ikke linksys driver til det. Noen muligheter til å få det til å virke? 8280316[/snapback] Du kan prøve XP-drivere Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 samme problem har jeg .. bare at det er et 3com usb nettverkskort. Jeg prøvde xp driverne, men de funket ikke. Hva må man gjøre for å få det til å funke? Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Selv om det ikke er verdens beste løsning kan jeg gi deg et tips. Det trådløse usb-nettverkskortet som jeg har blir gjenkjent i Vista. Jeg har et Gigabyte GN-WBKG som jeg bruker sammer med Vista RC2. Sammen med en forlengelsesledning på en meter gir det meg god dekning sammen med min Linksys WRT54G. Vista 64-bit tillater ikke usignerte drivere, det er problemet med akkurat dette operativsystemet. Så det nytter ikke å forsøke med XP sine 64-bit drivere hvis ikke de er signert. Så du må nok uansett kjøpe deg et nettverkskort fra en annen produsent enn Linksys. De har meg bekjent ikke 64-bit drivere, ihvertfall ikke signerte. Lenke til kommentar
Zetec Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hvor fikk du tak i Gigabyte GN-WBKG? Har leita over alt for et kort som støtter Vista 64bit. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Du har nok ikke sett etter der du minst hadde forventet det. Det er riktiknok ikke en anerkjent og mye omtalt "databutikk", men jeg kjøpte mitt hos Clas Ohlson. Kortet som jeg kjøpte er gått ut av sortimentet, men de har ett annet USB-kort som har overtatt for det som jeg hadde: DETTE! Jeg gikk deretter til Gigabyte sine nettsider og fant ut: DETTE om driverstøtte til/i Windows Vista. Faktisk fungerte ikke kortet mitt i standardutgaven av Beta2, men etter noen uker kom det en driver via Windows Update. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Hadde egentlig ikke tenkt å kjøp nytt nettverkskort, veldig fornøyd med det jeg har. Har lest endel småproblemer med driverne til 64-bit, så jeg får vel holde meg til 32-bit. Det skal visstnok være innebygde vistadrivere slik at det finner kortet. Synd at ikke hardware produsentene bryr seg mer om kundene sine.... Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Å sette sammen en ny pc som du vil ha Vista 64-bit på vil jeg si er "gambling" med oppsettet. Selv har jeg en XP-partisjon sammen med min Vista 64 RC2. Så jeg ville nok valgt Vista 32-bit i nødsfall, for det er mange drivere som mangler der også. Så foreløpig ville jeg hatt to operativsystem, som meg, før du begir deg ut på den "lange Vista-veien". Jeg må si at jeg er veldig godt fornøyd med ytelsen i mitt system under Vista, men uten drivere kommer du aldri til å få god ytelse med Vista. Alle programmer som jeg bruker fungerer fint med Vista, men jeg hadde avinstallert det raskt hvis jeg hadde hatt problemer med drivere. Så jeg er kort fortalt tilhenger av Vista. At produsentene ikke lager drivere plager meg mer enn selve Vista gjør. Mitt M-audio Audiophile 2496 har jo enda ikke fått noen Vista-drivere. Lenke til kommentar
Zetec Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg fikk driver fra Dlink support i Sverige på mail i dag, så nå fungerer det trådløse (G122 USB kortet) i Vista 64bit. ENDELIG!! God Påske! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå