Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan ikke glemme eksen - hjelp!

Gjest Gjest_Emma_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Emma_*

Jeg ser det har gått en lengre diskusjon rundt en som ikke kan glemme sin eksdame. Der står det mange gode råd, men noen ganger hjelper ingenting - det kan jeg skrive under på!

Jeg hadde et slags forhold til en gutt som startet sommeren for to år siden. Vi var ikke så veldig klare på hva vi ville noen av oss, og da jeg etterhvert skjønte at jeg mente alvor, taklet jeg det nok ikke så veldig bra. Det endte med at jeg satt og var fullstendig fortvilet over at han ikke tok kontakt og sa at han elsket meg også... I stedet holdt han seg unna og kom bare innom for å ha sex, jeg mistenker ham også for å ha hatt sex med en "venninne" av meg samtidig, selv om jeg aldri fikk det bekreftet.

Etter 8-9 mnd. innså jeg at så lenge han ikke ville gi meg det jeg gjerne ville ha, ekte kjærlighet og et ordentlig forhold, var det ingen vits i å ha noe forhold til ham i det hele tatt. Jeg brøt kontakten og snakket bare med ham en gang etterpå da han hadde spurt om vi kunne prates og sa at han ikke hadde ment å såre meg. I denne siste samtalen fortalte jeg ham hva jeg syntes om oppførselen hans den siste tiden og at jeg syntes det var synd at vi hadde det så dårlig sammen. Jeg tror han trodde det var et følelsesutbrudd som ville gå over, men jeg har aldri tatt kontakt med ham igjen.

Like etter ble jeg sammen med en fantastisk snill og god gutt. Det skjedde med en viss tvil og dårlig samvittighet fra min side, for det var selvfølgelig delvis for å glemme den forrige mislykkede forelskelsen og fordi jeg sårt trengte noen som kunne trøste meg. Til tross for mine tvil er vi fremdeles sammen etter snart et år, jeg er veldig glad i ham og vi har det både morsomt og fint sammen. Uten tvil mye mer harmonisk enn hvis jeg skulle hatt et forhold til forrigemann.

Det store problemet er at JEG KLARER IKKE Å GLEMME HAM! Med jevne mellomrom, særlig når jeg er borte fra kjæresten min, men også når vi er sammen, blir jeg igjen fortvilet over at han ikke ville ha meg og tenker på alt jeg kunne gjort annerledes og om det egentlig bare var fordi jeg ikke ga ham tid til å tenke seg om en gang til at det ikke ble oss. Jeg håper han skal ta kontakt og tenker på hva jeg i så fall skal si og hvordan jeg skal takle det ovenfor min nåværende kjæreste. Han tok faktisk kontakt på msn for en stund siden, etter nesten et år der vi bare hadde møttes tilfeldig en gang. Antagelig hadde han hørt ryktene om at jeg og kjæresten min skulle flytte sammen. Jeg kunne ikke snakke med ham da, for kjæresten min satt rett bak meg i sofaen. Dessuten vil jeg jo egentlig ikke være "utro" på den måten.

Jeg har jobbet og jobbet, holdt på med hobbyer, vært sammen med venner og funnet en ny kjæreste og samboer - og jeg husker at han jeg tenker på oppførte seg som en dritt i mange sammenhenger da vi liksom hadde et slags forhold. Hvorfor klarer jeg allikevel ikke å legge ham bak meg? Jeg blir så fortvilet over det og for at jeg har sånne følelser når jeg er sammen med en nydelig gutt. Jeg kan selvfølgelig ikke si noe om dette til ham, og jeg har så dårlig samvittighet for at jeg ikke bare har følelser for ham, men tydeligvis også for en annen.

Det er vondt, vondt, vondt. Er det bare tiden som hjelper?

Det ville kanskje hjelpe hvis noen som skjønner seg på menn der ute (=andre gutter og menn) kan fortelle meg at det ikke høres ut som om han jeg tenker på noen gang hadde seriøse hensikter ovenfor meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen glemmer man aldri, sånn er det bare.

Selv drømmer jeg fremdeles om jenten min, som for øyeblikket er i Hong Kong hvor hun har fått seg ny type. Helvete at hun måtte flytte, da.

Har fått meg ny dame nå, men hun kan ikke måle seg. Går egentlig bare å venter på at hun skal gjøre det slutt med meg eller noe, kunne ikke brydd meg mindre (den typen glemmer man fort).

Ehm, når jeg tenker meg om så leste jeg egentlig ikke hva tråden handler om, men tror jeg traff rimelig bra. Fylla har skylda.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Det er som "Arbakadarba" sier noen glemmer man aldri...

Jeg har klarer heler ikke å glemme x-en min, gått 7 måneder nå og jeg har fortsatt sterke følelser for henne...

Det er ikke så mye man kan gjøre enn å la livet gå videre, livet består av mye motgang og noe oppgang, så ikke la all motgangen styre livet ditt...

Noen mennesker vil alltids ha en spesiell plass hos oss..

Tid leger ALLE sår, uansett hvor dypet de sitter...

Lykke til...

Endret av heartbreak
Lenke til kommentar

Jeg syns kvinnfolk er vanskelige. Sliter selv med en situasjon, hvor jeg da er den nye gutten og jenta savner eksen sin men samtidig liker meg. Vi har fått følelser for hverandre, men hun klarer ikke å bli sammen med meg nettopp fordi eksen sin, hun ber om tid og det skal hun jo selvfølgelig få, men det er samtidig så fryktelig vondt for meg å vente. Jeg er så forelsket.

Endret av BioDroid
Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Emma_*

Takk for flere gode råd - akkurat nå føles det mye bedre bare fordi jeg fikk det ut. Jeg har ikke snakket med noen venner om dette heller, og da bygger det seg selvfølgelig opp.

Dere har helt rett i det dere sier og jeg håper denne følelsen av at jeg gjorde et bra bytte!! holder seg lenge. Var vel på tide å sette ordentlig pris på det jeg har... Så får jeg heller slite litt med at den forrige forelskelsen var så sterk at det er vanskelig å bli helt kvitt den.

Som sagt, jeg håper denne følelsen jeg har nå holder seg lenge - takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Kommer kanskje også en del av at mange av følelsene du hadde for ex'n går igjen for typen du har nå. Og da kommer også frykten / usikkerheten for at han kanskje også kan dra fra deg. Masse rart som kan foregå i underbevisstheten og rote til en hel masse.

Når det kommer til å glemme folk så er det vel som folk sier, noen glemmer man bare aldri. Men du får heller prøve å huske han som fyren som sikkert lå med venninna di, kun var sammen med deg for sex, og stakk da han ble lei. Da assosierer du han i hvert fall ikke med noe bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...