realfingolfin Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Jeg måtte formatere PCen min pga virus og aaaalt for mange spywares. Tenkte det skulel gå helt greit, hadde kjøpt pcen med ekte xp og forventet null krøll. Når xp var installert og jeg var klar til å aktivere så får jeg plutselig følgende melding: I henold til våre opplysninger har du oversteget antall ganger du kan starte windows med denne produktnøkkelen. Er dette en dum spøk? Det har blitt ulovlig å formatere pcen nå? Får jeg ny nøkkel av microsoft eller må jeg kjøpe en ny en? -Pissed@Windows-user Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Aktiver over telefon, så går det fint. EDIT: Da får du som en fin bonus høre den morsomme filmavis-stemmen til datamaskinen som leser opp numrene. Endret 31. mars 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Seriøst? Går det virkelig ann? Har du prøvd å ringe til Microsoft? Det er sånn aktiveringsgreier du kan gå gjennom der. Har aldri hatt det problemet.. () Endret 31. mars 2007 av steffenz Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 hvis du har kjøpt OEM versjon av Windows, kan du installerer den opptil 3 ganger (hvis jeg ikke tar feil). for å reaktivere den igjen, må du ringe Microsoft..... Lenke til kommentar
realfingolfin Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Vet ikke om jeg skal le eller gråte, trykket på "Telefon" og kom til en vindu med masse piss, får ikke oppgitt telefonnr eller installasjonsID. Så fristet til å cracke Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Seriøst?! Kan du ikke prøve Microsoft Norge da? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Må du ikke velge land i første nedtrekksboks for å få opp telefonnr og alt det andre. Det har aldri vært ett problem for meg iallefall. Lenke til kommentar
morra Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Går det ikke an å velge noe i trinn 1? Mener å huske at man må velge land før telefonnumrene kommer opp... Edit: Litt for sen Endret 31. mars 2007 av morra Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Mener dette er en bug i den norske XP'en. Start datamaskinen på nytt, og velg å aktivere over telefon, IKKE velg å aktivere over internett først. Deretter skal du i trinn en velge land, og når du har gjort det skal du få opp telefonnummeret. Ellers er jeg helt enig, produktaktivering er en forferdelig forbrukerfiendtlig sak. Lenke til kommentar
realfingolfin Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Går det ikke an å velge noe i trinn 1? Mener å huske at man må velge land før telefonnumrene kommer opp... Edit: Litt for sen 8280319[/snapback] Kan ikke velge noe som helst, alt er tomt. Lenke til kommentar
fox Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Enig, det er latterlig.. Det fristet meg også å crack, men jeg ringte likevel og fikk det i orden. Kjedelig var det ja Lenke til kommentar
realfingolfin Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Ahhh endelig gikk det, takk for all hjelp. Ringe microsoft og måtte bare si ID-en 10 ganger (takker for 8-bits telefonlyd) før jeg fikk registrert den. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Neste gang du eventuelt skal formatere, ta backup av wpa.dbl filen på systemet ditt så slipper du dette. Prosedyre : http://www.windowsnetworking.com/kbase/Win...Activation.html Endret 31. mars 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Neste gang du eventuelt skal formatere, ta backup av wpa.dbl filen på systemet ditt så slipper du dette. Prosedyre : http://www.windowsnetworking.com/kbase/Win...Activation.html 8280524[/snapback] Den metoden der fungerer ikke lenger, etter SP2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Joda det virker , forutsatt samme hw samme HDD , og man benytter XP CD med sp2 integrert . Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 hvis du har kjøpt OEM versjon av Windows, kan du installerer den opptil 3 ganger (hvis jeg ikke tar feil). for å reaktivere den igjen, må du ringe Microsoft..... 8280238[/snapback] jeg har en dell med xp-home, jeg har sikkert re-innstallert 5-6 ganger, aldri noe problemer med aktivering. blir godtatt når jeg innstallerer ( ingen aktivering over nettet ) Lenke til kommentar
Stavmikser Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hadde samme problem for ikke lenge siden, ringte bare den automatiske telefonen til MS, tok ca 5 minutter og så var det problemet ute av verden. Lenke til kommentar
RefleXio Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hvis du vil slippe å ringe igjen, kan du jo bare skrive ned den koden du fikk hos MS da du ringte. Har aktivert XP 4 ganger med å skrive inn den samme koden jeg fikk første gang jeg ringte! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Eller dere kan bare bruke linux og slippe alt dritte! haha Lenke til kommentar
morra Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 hvis du har kjøpt OEM versjon av Windows, kan du installerer den opptil 3 ganger (hvis jeg ikke tar feil). for å reaktivere den igjen, må du ringe Microsoft..... 8280238[/snapback] jeg har en dell med xp-home, jeg har sikkert re-innstallert 5-6 ganger, aldri noe problemer med aktivering. blir godtatt når jeg innstallerer ( ingen aktivering over nettet ) 8282496[/snapback] Men har ikke Dell sånn program at du slipper å installere helt fra bunnen, men heller å få mange standardprogrammer ferdig installert (Ghost-image av harddisken)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå