Silwen2 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hei, trenger et svar rask =) Trenger man Hdmi kabel for å spille ps3 nei ? Hvilke andre kabler er med? Vet ikke om den tv'n vi har akkurat noe 'hdmi-port'' greier.. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hei, trenger et svar rask =)Trenger man Hdmi kabel for å spille ps3 nei ? Hvilke andre kabler er med? Vet ikke om den tv'n vi har akkurat noe 'hdmi-port'' greier.. Det følger ikke med noen HDMI-kabel. Jeg har ikke sjekket hvilke andre kabler som følger med, siden jeg kjøpte en HDMI-kabel sammen med PS3'en. Kabelen jeg kjøpte var Sony's 'offisielle' kabel for PS3 og den kostet 'bare' 300 kr for 3 meter. Jeg var skeptisk til kvaliteten på grunn av den lave prisen, men kabelen duger heldigvis. Jeg vil anbefale HDMI dersom skjermen din har en HDMI-inngang. Ellers er komponent (må ikke forveksles med kompositt!) kabler et bra alternativ. Husk at lyden også overføres (digitalt) via HDMI og har du en forsterker eller TV med HDMI-innganger så sparer du litt kabelrot. Lenke til kommentar
Silwen2 Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Men jeg tror ikke skjermen har hdmi-inngang. Men det går vl ann å spille med de kablene som er med liksom ? Lenke til kommentar
larseman Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 det er vel ikke verre enn å sjekke om tven har hdmi?! uansett. Mener at jeg leste at det følgte med kompositt kabel Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Men jeg tror ikke skjermen har hdmi-inngang. Har du en flatskjerm? Da er det en viss sannsynlighet for at du har en slik inngang. Du kan jo fortelle oss hvilken skjerm du har, så kan vi finne det ut for deg, hvis du ikke vet hvordan en slik kontakt ser ut. Men det går vl ann å spille med de kablene som er med liksom ? Jeg har nå dratt frem esken og ser at det faktisk ligger en kompositt kabel der. Ikke engang komponentkabler (slik som på XBox 360). Da vil billedkvaliteten (og oppløsningen) bli ganske lidende dersom du har en HD-skjerm eller CRT-skjerm av litt bedre kvalitet (sitter du derimot med en 14" fra 1985 så vil du ikke kunne se store forskjellen uansett...). I praksis vil jeg på det sterkeste anbefale komponentkabler eller (helst) en HDMI-kabel. Disse må kjøpes separat, men er absolutt verdt pengene med tanke på den mye bedre billedkvaliteten i forhold til kompositt. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Kom med TV-modellen til oss, eller sjekk i manual om den har HDMI. Om du har muligheten til HDMI er dette å foretrekke. Ikkje bry deg med å kjøpe ein HDMI kabel til 900,- om du bare skal ha noen få meter, dette er bare tull. Da klarer du deg utmerket med ein vesentlig billigere kabel. Du må uansett ikkje finne på å bruke de medfølgende kompositt kablene, dette vil gi elendig bilde. Ihvertfall om du sitter på ein flatskjerm. Om du da ikkje har HDMI, men komponent innnganger vil da sistnevnte bli å foretrekke. Ellers er jo RGB-kablene det beste valget dersom ein har ein vanlig bilderørstv Lenke til kommentar
Patience Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå