Gå til innhold

Er dette en bra spill-PC fra Komplett.no?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her har du et oppsett jeg har laget til deg. Kommer til å koste ca 10500kr inkl frakt og har mye bedre ytelse enn komplett sin såkalt "gamer" datamaskin. Den eneste ulempen er at du må bygge selv, men det kan sikkert en venn hjelpe deg med...

pcidelerdf7.jpg

Lenke til kommentar

1,8 GHz er ikke nok for å spille, selv om det er dualcore. Ingen spill nå som støtter det. mellom 2.4 og 3 GHz er å anbefale.

Jeg bruker 7950 GT for å spille og det går helt greit faktisk.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
1,8 GHz er ikke nok for å spille, selv om det er dualcore. Ingen spill nå som støtter det. mellom 2.4 og 3 GHz er å anbefale.

8280833[/snapback]

Du kan jo ikke bare måle prosessorer i Ghz da. :nei:

Og E4300 er visst ganske god å overklokke :tease:

Lenke til kommentar

8280833[/snapback]

Du kan jo ikke bare måle prosessorer i Ghz da. :nei:

Og E4300 er visst ganske god å overklokke :tease:

8280906[/snapback]

Glemte å skrive at den prosessoren må egentlig overklokkes litt... men med det hovedkortet og RAM`en er det ikke problematisk i det hele tatt. Trenger ikke mye kunnskap til å overklokke en prosessor heller

Edit:

Du kan godt bytte ut core 2 duo prosessoren og s775 hovedkortet med prosessoren og hovedkortet fra komplett sin "gamer maskin"... men bare hvis du ønsker ikke å overklokke. Såg at strømforsyningen jeg valgte er ikke på lager, så den må nok byttes ut med en hiper 580W eller noe.

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Takker for veldig fin hjelp! :)

Jeg kan ikke kjøpe ny PC før om 2 måneder, men jeg regner med at dette utstyret fortsatt vil være bra til den tid? :D

Ut ifra deres erfaringer - hvor lenge vil denne PC-en som camxer linket til, vare? Er den utdatert for nye spill om 1-2 år, eller er dette noe som kan vare 3-4 år?

Endret av freq_flyer
Lenke til kommentar
Takker for veldig fin hjelp!  :)

Jeg kan ikke kjøpe ny PC før om 2 måneder, men jeg regner med at dette utstyret fortsatt vil være bra til den tid?  :D

Ut ifra deres erfaringer - hvor lenge vil denne PC-en som camxer linket til, vare? Er den utdatert for nye spill om 1-2 år, eller er dette noe som kan vare 3-4 år?

8282800[/snapback]

Det er ganske sannsynlig at mye kommer til å forandre seg på grafikkfronten om 2 måneder, siden ca da kommer ut DX 10 kortene til ATI ut samt nye kort fra nvidia sin 8-serie.

Angående det siste spørsmålet... nei, de delene du peker til kommer ikke til å være utdatert da, men det blir en "mainstream" datamaskin.

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...