Gå til innhold

Verdens beste spiller

Toska92

Anbefalte innlegg

Hvordan kan han da være en legende for deg? Han har aldri spilt fast på noe storlag (ja United er et storlag, så ikke misforstå) og har ikke gjort noe spesielt for landslaget.

Hvis du var Unitedfan kunne jeg forstått, pga diverse viktige scoringer og følelsesmessig tilknytning.

8817537[/snapback]

Hvorfor i all verden er Bratseth stor for deg da, Werder bremen fan? Siden vi kom til VM 94?

Solskjær har avgjort en CL finale, ingen annen nordmann har gjort dette. I tillegg har han vunnet alt med United, å er mestvinnende proff fra Norge noensinne. I tillegg til å ha oppnådd legendestatus i en klubb som har fostret enorme spillere gjennom tidene. At han i tillegg er en så fantastisk proffesjonell spiller gjør saken bare enda bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan kan han da være en legende for deg? Han har aldri spilt fast på noe storlag (ja United er et storlag, så ikke misforstå) og har ikke gjort noe spesielt for landslaget.

Hvis du var Unitedfan kunne jeg forstått, pga diverse viktige scoringer og følelsesmessig tilknytning.

8817537[/snapback]

Hvorfor i all verden er Bratseth stor for deg da, Werder bremen fan? Siden vi kom til VM 94?

Solskjær har avgjort en CL finale, ingen annen nordmann har gjort dette. I tillegg har han vunnet alt med United, å er mestvinnende proff fra Norge noensinne. I tillegg til å ha oppnådd legendestatus i en klubb som har fostret enorme spillere gjennom tidene. At han i tillegg er en så fantastisk proffesjonell spiller gjør saken bare enda bedre.

8817574[/snapback]

Bratseth er ikke legende for meg, tror du blander meg med en annen.

Riise er den eneste som har spilt to hele CL-finaler. Solskjær kom inn fra benken.

Før du begynner å sammenlikne det å avgjøre en CL-finale og det å spille to hele finaler: Ingen av dem er noe legende for meg.

Solskjær er mestvinnende ja, men har aldri vært fast i startoppstillingen.

Jeg har ingen intensjon om å tråkke på Solskjær. All honnør til han og alt han har fått til, men han er ingen legende for meg. Jeg hadde nok sett på han som en legende hvis jeg hadde vært United-supporter.

Endret av Darx
Lenke til kommentar

Solskjær ikke fast på United, vel dette er tull. På hele nittitallet var han tidvis fast i et rotasjons system, etter Nistelrooy kom ble han mer og mer benket. I tillegg spilte han høyrekant og venstrekant en stund.

På landslaget ble han holdt utenfor selv om han var toppscorer på United grunnet en sirompa Egil Olsen.

96-97  Manchester United  17 Goals, 33 Games  (-)  1 Goals, 5 Games

97-98  Manchester United  6 Goals, 22 Games  (-)  3 Goals, 6 Games

98-99  Manchester United  12 Goals, 19 Games  2 Goals, 5 Games (Champions League)  3 Goals, 6 Games

99-00  Manchester United  12 Goals, 28 Games  3 Goals, 11 Games (Champions League)  3 Goals, 12 Games

00-01  Manchester United  11 Goals, 31 Games  11 Games (Champions League)  2 Goals, 5 Games

01-02  Manchester United  17 Goals, 30 Games  8 Goals, 15 Games (Champions League

Dette er da rimlig fast vil jeg si?

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Brathset og Solskjær er to forskjellige spillere og spiller forskjellig på banen, vanskelig å dømme, men Solskjær har vunnet mest og uansett om han ikke spilte hele kampen i CL finalen i 1999 så er det fordi han er best når han starter der og når hankommer innpå scorer han OFTE! :thumbup::D

Lenke til kommentar

Scheie er gammeldags, men utrolig kul å høre på.

"Ja, denne treneren er den eneste treneren som har ledet to forskjellige landslag gjennom to forskjellige verdensmesterskap og nå møtes de to lagene. Utrolig"

Lenke til kommentar

Messi er veldig god, han har et talent andre bare drømmer om. Poenget er at får at jeg skal kunne kåre noen til "verdens beste spiller" så kan han ikke være usportslig, da det for meg er å tilføre fotballen et destruktivt element.

"Verdens beste spiller" handler for meg ikke bare om hva man er i stand til å gjøre med en ball, men hva man gjør for fotballen ved å være fotballspiller.

Lenke til kommentar
Messi er veldig god, han har et talent andre bare drømmer om. Poenget er at får at jeg skal kunne kåre noen til "verdens beste spiller" så kan han ikke være usportslig, da det for meg er å tilføre fotballen et destruktivt element.

"Verdens beste spiller" handler for meg ikke bare om hva man er i stand til å gjøre med en ball, men hva man gjør for fotballen ved å være fotballspiller.

Tror de aller fleste holder Zidane som vår tids udiskutable beste spiller, selvom han opp igjennom årene har hatt noen taklinger som setter Messis "guds hånd" fullstending i skyggen. Alikvel har Zidane alltid vært en ypperlig ambassadør for fotballen både ved å stille opp i veldidighet og spille på en måte som gjør at til og med motstanderens fans stiller opp med trampeklapp.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar

Tror de aller fleste holder Zidane som vår tids udiskutable beste spiller, selvom han opp igjennom årene har hatt noen taklinger som setter Messis "guds hånd" fullstending i skyggen. Alikvel har Zidane alltid vært en ypperlig ambassadør for fotballen både ved å stille opp i veldidighet og spille på en måte som gjør at til og med motstanderens fans stiller opp med trampeklapp.

8839200[/snapback]

Helt enig. Men jeg synes noe av fotballen skal være disse grisetaklingene. Blir liksom litt action og spenning :)

Lenke til kommentar

Enig, Zidane er - sammen med Pelé - tidenes beste spiller. Jeg synes bare det er mer usportslig å handse en ball i mål enn det er å takle stygt (selvfølgelig med unntak av typen Keane-på-Håland-taklinger) da stygge taklinger kan være reaksjoner, mens Messis heading var en planlagt handling som han til og med kamuflerte for at det ikke skulle synes.

Jeg vet at jeg heller vil bli sparka ned av en fyr som får rødt kort for det enn å bli stempla uten at dommeren ser det.

Lenke til kommentar
Enig, Zidane er - sammen med Pelé - tidenes beste spiller. Jeg synes bare det er mer usportslig å handse en ball i mål enn det er å takle stygt (selvfølgelig med unntak av typen Keane-på-Håland-taklinger) da stygge taklinger kan være reaksjoner, mens Messis heading var en planlagt handling som han til og med kamuflerte for at det ikke skulle synes.

Planlagt handling? Tror du virkelig Messi tenkte før han hoppet opp "nå skal jeg slå ballen i mål?". Han har nok en del flere timer på fotballbanen enn noen andre her og er nok fullstendig klar over at handa ikke skal brukes. På klippet av skoringen ser man at handa kommer opp som følge av at han prøver å heade, og handsen ser mer ut som en ren refleks som følge av tanken "den ballen skal i mål".

Endret av Ant1
Lenke til kommentar

"Planlagt" er kanskje feil ord, men jeg mener helt klart at den hånda der treffer ikke tilfeldig, det ser du også på hvordan han ikke prøver å heade, men bare kamuflerer håndbevegelsen, som forøvrig er helt unaturlig for en heading.

Endret av Anigmama
Lenke til kommentar
"Planlagt" er kanskje feil ord, men jeg mener helt klart at den hånda der treffer ikke tilfeldig, det ser du også på hvordan han ikke prøver å heade, men bare kamuflerer håndbevegelsen, som forøvrig er helt unaturlig for en heading.

8840536[/snapback]

Du ser at det er klart bevisst. Han kunne tatt ned handa si lenge før og Gudjonshen kom i samme situasjon senere men han holdt handa nede og var 5 cm fra å treffe ballen med pannebrasken. Messi har gjort det to ganger å da! :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...