Gå til innhold

Verdens beste spiller

Toska92

Anbefalte innlegg

Hyrlen: Hvis Henke hadde spilt på RBK, hadde du kalt han for utlending? Ikke med din logikk i hvert fall.

8718032[/snapback]

Skille mellom Norge og Svergie er vel litt annerledes enn det innad i Storbritannia. Det må du klare å se.

8718203[/snapback]

Storbritannia = Norden imho.

8718259[/snapback]

Jeg kaller ikke en Ire som spiller i Premier League for en utlending, å det gjør heller ikke Engelske supportere. Sir Alex blir vel ikke akkurat regnet for en utenlandsk manager i England.

Men du er som vanlig vanskelig, så da er vi enige om og være uenig. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Men du er som vanlig vanskelig, så da er vi enige om og være uenig.  :)

8718754[/snapback]

Jeg er ikke vanskelig kun uenig, som du sier.

Lenke til kommentar

8718754[/snapback]

8718781[/snapback]

Alle vet jo at du er vanskelig, litt av sjarmen :)

anyways, back to topic. Ronaldo er for øyeblikket klart best i verden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

8718259[/snapback]

Har Norden eget flagg, språk, parlament, nasjonaldag og hovedstad?

8719689[/snapback]

Ikke som jeg vet om. Har Storbritannia felles landslag? For det er fotball vi snakker om, er det ikke?

Lenke til kommentar
For noe forbanna sprøyt. For det første så spiller det Irske, Walisiske og Skotter i det Engelske ligasystemet. Er disse utlendinger? Nei i mine øyne, selv om de ikke spiller på landslaget. I tillegg er de fleste av de større profilene i Italia også utlendinger. Å nr 1 i Premier League har flere menn fra GB enn det Inter har fra Italia i førsteoppstillingen.  At landslaget suger har vel mest med at fotballen som spilles i et VM/EM rett og slett ikke passer med den spillestilen som er i Premier League. 

Men ja, tror ikke treneren er problemet, trenger mer organisering. Engelskmenn liker å takle litt mens italienerne har et organisert press hele tiden uten å måtte takle så mye (har sett noen kamper mange ganger om og om igjen så dette ser jeg)

At sklitaklinger er fyfy på kontinentet er vel ikke noe nytt. Organisert press mangler, vel da har du ikke sett mange Chelsea og United kamper.

Skal man nevne ligaer som holdes oppe av utlendinger så er vel Primera Divison det dere først bør nevne.

8718020[/snapback]

Da har jeg ikke sett mange Chelsea og United kamper? Jo det har jeg og jeg må si de er de eneste lagene i England som har noe som begynner å ligne organisert press. Mange andre lag jeg har sett er helt hodeløse i forsvar

Lenke til kommentar

8718259[/snapback]

Har Norden eget flagg, språk, parlament, nasjonaldag og hovedstad?

8719689[/snapback]

Ikke som jeg vet om. Har Storbritannia felles landslag? For det er fotball vi snakker om, er det ikke?

8719823[/snapback]

Joda, det har du rett i. Men det har også noe med at sammensveisningen av land i Storbritannia er noe helt annet enn i norden.

Lenke til kommentar

8719823[/snapback]

Selvsagt er det fotball vi snakker om, men det endrer ikke på det faktum at Storbritannia er langt mer sammensveiset enn Norden. Men dersom det er fotballargumenter du vil ha, kan jeg gi deg flere:

• Engelske cupfinaler ble spilt i Wales da nye Wembley var under utbygging. Det ville være utenkelig at en norsk cupfinale ble spilt i Sverige.

• Det spiller flere walisiske lag i det engelske ligasystemet, deriblant Cardiff, Wrexham og Swansea. Det ville være utenkelig at svenske lag spilte i det norske ligasystemet.

• Owen Hargreaves kunne velge mellom å spille for Wales, England, Nord-Irland og Skottland fordi han hadde britiske foreldre og ble født i utlandet. Mennesker med nordiske foreldre som blir født i utlandet, kan ikke velge hvilket nordisk land de kan spille for.

Det finnes nok flere forskjeller, men jeg tror jeg har fått frem poenget mitt.

Lenke til kommentar

De fra Wales,Skottland og Nord Irland er briter mens de fra Irland ikke er briter.

Det må sies at Tony Blair kommer fra Skottland!

Edit: De fra Nord Irland er egentlig ikke briter ettersom nettop de har fått starte en egen regjering.

Endret av PC91
Lenke til kommentar
For noe forbanna sprøyt. For det første så spiller det Irske, Walisiske og Skotter i det Engelske ligasystemet. Er disse utlendinger? Nei i mine øyne, selv om de ikke spiller på landslaget. I tillegg er de fleste av de større profilene i Italia også utlendinger. Å nr 1 i Premier League har flere menn fra GB enn det Inter har fra Italia i førsteoppstillingen.  At landslaget suger har vel mest med at fotballen som spilles i et VM/EM rett og slett ikke passer med den spillestilen som er i Premier League. 

Men ja, tror ikke treneren er problemet, trenger mer organisering. Engelskmenn liker å takle litt mens italienerne har et organisert press hele tiden uten å måtte takle så mye (har sett noen kamper mange ganger om og om igjen så dette ser jeg)

At sklitaklinger er fyfy på kontinentet er vel ikke noe nytt. Organisert press mangler, vel da har du ikke sett mange Chelsea og United kamper.

Skal man nevne ligaer som holdes oppe av utlendinger så er vel Primera Divison det dere først bør nevne.

8718020[/snapback]

Ikke uttal deg om noe du tydeligvis ikke har nok kunnskap om: Serie A.

Hva i heiteste har Skotter, Irere og Walesere med utlendingene som bærer EPL å gjøre (om de er eller ikke er ikke vesentlig). Jeg snakker om de beste spillerene, ikke om hvor mange utlendinger det er i hver liga. Selv om jeg tipper EPL vil lede den statistikken mot Spania og Italia.

Og er det virkelig nødvendig å sammenligne Inter med Man utd i stedet for å ta hele røkla som en normal person ville gjort? Inter er vel det nærmeste vi kommer Arsenal. Så hvorfor ikke ta sammenligningen der? Materazzi, Toldo/ og Grosso redder noe av bildet.

Se på resten av lagene, gjerne topplagene så ser du en klar forskjell. Milan som vant CL finalen er jo en normal plass å begynne.

Landslage til England suger ikke, men det er oppskrytt. Det skal dog ikke mye til da vi bor i et anglofilt land hvor alle forespeiler seg England som soleklare favoritter hver gang. Men av en merkelig grunn så ryker de ut. England er gode, og med litt flaks kan de vinne hele sulamitten. Men det gjelder flere lag. Men de beste lagene: Italia, Brasil, Frankrike må bare prestere så er dem der de vil være. England må prestere over evne om de skal bli ansett som like stabile.

Primera Division og EPL. Se på toppskårerlista.

Nå gå til Serie A: Se på toppskårerlista. Gjennomsyret av Italienere. Meget bra. Samme periode som de har CL og VM mesterene i ligaen.

Totti ligger også ann til å bære tronen etter Toni som Europastoppskårer.

Lenke til kommentar

8718754[/snapback]

8718781[/snapback]

Alle vet jo at du er vanskelig, litt av sjarmen :)

anyways, back to topic. Ronaldo er for øyeblikket klart best i verden.

8718801[/snapback]

Man utd supportere sier det. Så da er det naturlig å spørre om du er det?

C.Ronaldo er klart en av de beste i verden akkurat nå. De som er med i samme kategori er Kaká naturligvis og Totti. - Basert på åretssesong. Å hevde at C.Ronaldo er -klart- best faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar
Å hevde at C.Ronaldo er -klart- best faller på sin egen urimelighet.

8726343[/snapback]

Ja er United supporter, men kan ikke se noen andre som er like gode for øyeblikket.

Basert på åretssesong. Å hevde at C.Ronaldo er -klart- best faller på sin egen urimelighet.

Så klart, men Ronaldo er klart best for øyeblikket. Er vel kun Totti som har hatt en form som kan tilsvare den Ronaldo har hatt. Samtidig har Drogba, Scholes, Ruud ++ hatt store sesonger, men det gjør dem fortsatt ikke til verdens beste. Teknikken, skuddet og farten gjør Ronaldo til den farligste individuelle angriperen i verden akkurat nå. Cech er vel den eneste spilleren som har levert like jevnt godt gjennom hele sesongen.

Så kan du ta med alle som ikke har hatt så store sesonger, Kaka (i ligaen), Ronaldinho, Pirlo, Rooney, Lampard, Gerrard, Ballack, Nesta,Ronaldo (BRA),Zlatan, Adriano, Cannavaro osv. Ja lista er lang over spillere som kan være verdens beste når de er i slag.

Lenke til kommentar

Er enig i at Totti og C.Ronaldo stiller i egen klasse når det gjelder prestasjoner over hele sesongen.

Kaka vinner kanskje gullballen, noe rart med tanke på han er langt bak Totti i prestasjoner i serien. Mens begge har 6 MoM i CL. Men trofeer som avgjør der i gården.

Teknikken, skuddet og farten gjør C.Ronaldo til den giftigste vingen per dags dato.

Men pasningsteknikken, avslutningsegenskapene, kreativiteten gjør Totti til den smarteste angriperen per dags dato. Å hive inn "klart" skille mellom der skal godt gjøres. Du tar nok poenget :)

Drogba har hatt en fin sesong men tror selv ikke Chelsea supporterene vil protestere på at C.Ronaldo har vært bedre i egen liga. På samme måte Milan supportere ikke har protestert på Kaka<Totti i ligaen.

Lenke til kommentar
Teknikken, skuddet og farten gjør C.Ronaldo til den giftigste vingen per dags dato.

Men pasningsteknikken, avslutningsegenskapene, kreativiteten gjør Totti til den smarteste angriperen per dags dato. Å hive inn "klart" skille mellom der skal godt gjøres. Du tar nok poenget :)

8726666[/snapback]

Les "individuelle" :) Som lagspiller er Totti større.

Lenke til kommentar

Joa, men det er individuelle ferdigheter som går i favør for laget mtp. han skaper uttalige sjanser med sine pasninger. Og Totti er ikke kjent for støttepasninger, men de mest ekstreme pasningene (derfor jeg tidlig ble fascinert av ham).

C.Ronaldos ferdigheter har også laget godt av, men det er ikke nødvendigvis alle dribbleraidene som er like effektive.

Hvis det var en dribblekonkurannse så vet vi hvem som hadde vunnet den. Ballbehandlingen er de nok jevne på, det er faktisk den eneste måten jeg ser Totti dribble på. Han bare fører ballen silkemykt.

Men teknisk er det krevende å sette pasninger på milimeteren. Samme gjelder avslutningsegenskapene. Lobbe-skuddene er jo det han er mest berømt for. Så de er veldig ulike. Dog veldig tekniske, selv om vi alltid skal ha det til at teknisk er det samme som dribbling.

Endret av chiefo
Lenke til kommentar
Joa, men det er individuelle ferdigheter som går i favør for laget mtp. han skaper uttalige sjanser med sine pasninger. Og Totti er ikke kjent for støttepasninger, men de mest ekstreme pasningene (derfor jeg tidlig ble fascinert av ham).

C.Ronaldos ferdigheter har også laget godt av, men det er ikke nødvendigvis alle dribbleraidene som er like effektive.

Hvis det var en dribblekonkurannse så vet vi hvem som hadde vunnet den. Ballbehandlingen er de nok jevne på, det er faktisk den eneste måten jeg ser Totti dribble på. Han bare fører ballen silkemykt.

Men teknisk er det krevende å sette pasninger på milimeteren. Samme gjelder avslutningsegenskapene. Lobbe-skuddene er jo det han er mest berømt for. Så de er veldig ulike. Dog veldig tekniske, selv om vi alltid skal ha det til at teknisk er det samme som dribbling.

8726896[/snapback]

Word

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...