Prebo Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Raskere men også uendelig mange flere feilpasninger, så jeg vil faktisk si at KVALITETEN er bedre i Italia, der er det færre feilpasninger og bedre spill. Ordentlig FOTBALL 8712206[/snapback] Klart det er ferre feilpasninger når fotballen går ut på å trille ball på egen banehalvdel så fort en har fått det første målet.. Endret 27. mai 2007 av Prebo Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Haha Hyrlen, du har ikke sett Totti tydeligvis, forventet egentlig et slikt svar fra noen som ikke har sett ham så mye. Men poenget er at han har en bedre kreativitet en de aller fleste i sin bransje. Alle landslagstrenere han har hatt har sagt at de vil bygge opp laget rundt ham Se på en Roma-kamp (til og med ManU Roma 7-1) og tell hælpasningene. Alle treffer en medspiller og det er sjelden han må snu seg for å se hvor en medspiller er. Se på målet til Delvecchio i finalen i EM2000 og se hvordan Totti bygger opp angrepet. Se en video på youtube som heter Totti the master of cucchiao. Det er altså chip. Han har skoret sikkert over 15 mål i sin karriere bare på chip over keeper, og for å chippe må du han en usansynlig god kreativitet 8702296[/snapback] For å chippe må du ha god kreativitet? Hælpasninger? Nå snakker du over deg. Jeg har aldri sagt at Scholes er verdens beste, men at han overgår Totti mener jeg. Selv om han er en liten beskjeden kar med rødt hår som ikke gjør så mye ut av seg så gjør han mer på banen enn de fleste. Å han har en fantastisk skuddfot og en pasningsfot som er trygg som banken, noe som er imponerende med tanke på hvor offensivt og raskt united spiller. 8706396[/snapback] Ok nå blandet du inn utseende wtf? Mange har nevnt Scholes lille chip over forsvaret på ManU's mål mot Milan, derfor gikk jeg inn på dette området. Så du mener altså at man ikke trenger god kreativitet for å chippe eller ha hælpasninger? Herregud hvem er det jeg snakker med? Du må jo ha et EKSTREMT blikk og ta de riktige avgjørelsene for å klare dette, dvs. kreativitet. For å utføre et hælspark må en bokstavlig talt ha øyne i nakken. At Totti er så god på disse er kun fordi han har en utrolig kreativitet få om noen kan matche. Hvis chip og hælpasninger ikke inngår i god kreativitet, hva da? Kreativitet er å klare å skape noe ingen tror du kommer til å gjøre!! 8710195[/snapback] Utseende var ikke et argument fra min side. Hvor mange hælpasninger en spiller tar er ikke synonymt med hvor kreativ han er nei, da har du forstått hva jeg mener riktig. At Totti har et bra overblikk har jeg aldri argumentert mot, å jeg har aldri kritisert Totti for dette heller. Kreativitet, vel pasninger som åpner et forsvar eller skaper rom for andre spillere. Stikkpasninger og overlapper osv osv. Hælpasninger må gjerne inngå, men er langt fra nødvendig for å være kreativ. Enig med Onyx, italiensk fotball er ikke dårligere enn engelsk. Bare se på landslaget også. Javel Sheva var god i Italia og dårlig i England, men han er da ingen italiener og han hadde allerede vært god i hjemlandet også. Vis meg noen engelske spillere som er gode i utlandet (David Beckham kanskje, Hargreaves har aldri bodd i England) Landslagsfotball har ingenting med ligaen og gjøre. Å hvor mange engelske har prøvd seg utfor Premier League egentlig i nyere tid? Samme gjelder for italienere. Per dags dato så banker Premier League gamle Serie A på alle måter. Mer feilpasninger? Vil gjerne se statistikk på dette, hvis det er så skyldes det at tempoet og intensiteten er mye høyere. Ikke at kvaliteten på spillere er lavere. Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Verdens beste spiller er et lett valg for meg: He plays on the left, he plays on the right That boy Ronaldo makes England look shite ! Cristiano Ronaldo er definitivt verdensbeste spiller i øyeblikket. Kaka følger vel etter. Må også si at Paul Scholes har hatt en knall sesong i år og er på meget høyt nivå. Scholesy har et fantastisk overblikk, og han er evig presis på langpasninger. Første touchen hans er helt vill. Ligger perfekt hver gang. Han er ikke den karen som skiller seg ut men hvis du tenker over han presterer han veldig høyt nesten hver eneste kamp. Drogba har også vært meget god i år. Endret 27. mai 2007 av RuptioN Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Akkurat nå er C.Ronaldo den beste spilleren, men det varer vel ikke lenge. Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Akkurat nå er C.Ronaldo den beste spilleren, men det varer vel ikke lenge. 8714797[/snapback] og hvorfor tror du det? Han er 22 år gammel og blir bedre og bedre hele tiden. Han har prestert stabilt nesten hele denne sesongen også er han så ung. Ser ingen grunn til at han skal stoppe å utvikles. Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Da kan fort Totti ende opp som gullstøvel vinner om ikke Ruud skårer 4 mål på sine 2 siste kamper, slik Totti gjorde. Enormt sterkt. Absolutt topp 3 prestasjoner i åretssesong. C.Ronaldo, Kaka og Totti vil kjempe om Gullballen og FIFA prisen. Synes selv det står mellom førstnevnte og sistnevnte ettersom Kaka var på etterskudd i Serie A, men tror han likevel kan vinne siden CL teller så alt for mye mer. Ikke at jeg er enig i det. Forøvrig så liker jeg Scholes. Men enn skal ha store baller for å måle ham opp mot Totti etter åretssesong. Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Ruud ligger foran totti i forhold til gullstøvelen men han som leder heter alves og kommer fra en klubb i belgia eller nederland, husker ikke på det. Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Da følger ikke du med. Totti leder. Alves spiller i Nederland og er nummer to. Ruud må ha 3 mål for å komme likt med Totti, 4 for å vinne. Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Raskere men også uendelig mange flere feilpasninger, så jeg vil faktisk si at KVALITETEN er bedre i Italia, der er det færre feilpasninger og bedre spill. Ordentlig FOTBALL 8712206[/snapback] Klart det er ferre feilpasninger når fotballen går ut på å trille ball på egen banehalvdel så fort en har fått det første målet.. 8712261[/snapback] Ikke kom med slike svar, se f.eks på resultatene i dagens kamper, 2-1 4-3 italiensk fotball var sikkert sånn en gang på 90' tallet men prøv å følg med litt da. Dessuten er det snakk om kvalitet. Landslaget har mye å si jo, italia hadde bare spillere fra egen divisjon og vant VM. Nå har mange av dem dratt og gjør det ganske bra. England har for det meste spillere i egen divisjon men likevel er de ikke på langt nær like gode internasjonalt sett. Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 grunnen til at england har vært dårligere er pga de aldri har funnet en trener som er dyktig nok. Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Eller det faktum at de er oppskrytt. Det er utlendingene som bærer EPL, ikke engelskmenn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Eller det faktum at de er oppskrytt. Det er utlendingene som bærer EPL, ikke engelskmenn. 8716558[/snapback] Enig. Dog burde de klare å skrape sammen et noenlunde habilt landslag ettersom de har profiler i så og si alle posisjoner. De er kanskje litt svake fremover, der er Shearer definitivt savnet. For å gå litt OT så vil jeg si at følgende lag burde være konkurransedyktige i EM/VM: ----------------------Scott Carson/Paul Robinson---------------------- Gary Neville---John Terry---Jamie Carragher---Wayne Bridge Shaun Wright-Phillips---Frank Lampard---David Beckham---Joe Cole -----------------------------Steven Gerrard----------------------------- -----------------------------Wayne Rooney----------------------------- Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Ikke så gæernt lag det der. Ser du har utelatt noen av "stjernene" som ikke har imponert denne sesongen f.eks Ashley Cole. Men ja, tror ikke treneren er problemet, trenger mer organisering. Engelskmenn liker å takle litt mens italienerne har et organisert press hele tiden uten å måtte takle så mye (har sett noen kamper mange ganger om og om igjen så dette ser jeg) Men jeg tror også at det er utlendingene som holder ligaen oppe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Det eneste jeg ser det laget mangler er kreativitet. Storlagene i England har alle kreative spillere, som for eksempel Ronaldo, men problemet er at alle er fra utlandet. Kanskje de burde begynne å importere, slik som Frankrike? Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Eller det faktum at de er oppskrytt. Det er utlendingene som bærer EPL, ikke engelskmenn. 8716558[/snapback] Enig. Dog burde de klare å skrape sammen et noenlunde habilt landslag ettersom de har profiler i så og si alle posisjoner. De er kanskje litt svake fremover, der er Shearer definitivt savnet. For å gå litt OT så vil jeg si at følgende lag burde være konkurransedyktige i EM/VM: ----------------------Scott Carson/Paul Robinson---------------------- Gary Neville---John Terry---Jamie Carragher---Wayne Bridge Shaun Wright-Phillips---Frank Lampard---David Beckham---Joe Cole -----------------------------Steven Gerrard----------------------------- -----------------------------Wayne Rooney----------------------------- 8716871[/snapback] Hvor er ferdinand? Dette laget hadde vært bedre! ---------------------- Ben Foster---------------------- Gary Neville---Rio Ferdinand---John Terry---Wayne Bridge David Beckham---Steven Gerrard--Owen Hargreaves----Joe Cole ----------------Andy Johnson-------------Wayne Rooney----------------------------- Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 For noe forbanna sprøyt. For det første så spiller det Irske, Walisiske og Skotter i det Engelske ligasystemet. Er disse utlendinger? Nei i mine øyne, selv om de ikke spiller på landslaget. I tillegg er de fleste av de større profilene i Italia også utlendinger. Å nr 1 i Premier League har flere menn fra GB enn det Inter har fra Italia i førsteoppstillingen. At landslaget suger har vel mest med at fotballen som spilles i et VM/EM rett og slett ikke passer med den spillestilen som er i Premier League. Men ja, tror ikke treneren er problemet, trenger mer organisering. Engelskmenn liker å takle litt mens italienerne har et organisert press hele tiden uten å måtte takle så mye (har sett noen kamper mange ganger om og om igjen så dette ser jeg) At sklitaklinger er fyfy på kontinentet er vel ikke noe nytt. Organisert press mangler, vel da har du ikke sett mange Chelsea og United kamper. Skal man nevne ligaer som holdes oppe av utlendinger så er vel Primera Divison det dere først bør nevne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hyrlen: Hvis Henke hadde spilt på RBK, hadde du kalt han for utlending? Ikke med din logikk i hvert fall. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hyrlen: Hvis Henke hadde spilt på RBK, hadde du kalt han for utlending? Ikke med din logikk i hvert fall. 8718032[/snapback] Skille mellom Norge og Svergie er vel litt annerledes enn det innad i Storbritannia. Det må du klare å se. Lenke til kommentar
Ama-gi Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Landslagsmessig blir det det samme. Wales og England er separate land innenfor Storbritania. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hyrlen: Hvis Henke hadde spilt på RBK, hadde du kalt han for utlending? Ikke med din logikk i hvert fall. 8718032[/snapback] Skille mellom Norge og Svergie er vel litt annerledes enn det innad i Storbritannia. Det må du klare å se. 8718203[/snapback] Storbritannia = Norden imho. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå