Gå til innhold

Verdens beste spiller

Toska92

Anbefalte innlegg

Haha Hyrlen, du har ikke sett Totti tydeligvis, forventet egentlig et slikt svar fra noen som ikke har sett ham så mye.  Men poenget er at han har en bedre kreativitet en de aller fleste i sin bransje.  Alle landslagstrenere han har hatt har sagt at de vil bygge opp laget rundt ham

Se på en Roma-kamp (til og med ManU Roma 7-1) og tell hælpasningene.  Alle treffer en medspiller og det er sjelden han må snu seg for å se hvor en medspiller er.  Se på målet til Delvecchio i finalen i EM2000 og se hvordan Totti bygger opp angrepet.  Se en video på youtube som heter Totti the master of cucchiao.  Det er altså chip.  Han har skoret sikkert over 15 mål i sin karriere bare på chip over keeper, og for å chippe må du han en usansynlig god kreativitet

8702296[/snapback]

For å chippe må du ha god kreativitet? Hælpasninger? Nå snakker du over deg.

Jeg har aldri sagt at Scholes er verdens beste, men at han overgår Totti mener jeg. Selv om han er en liten beskjeden kar med rødt hår som ikke gjør så mye ut av seg så gjør han mer på banen enn de fleste. Å han har en fantastisk skuddfot og en pasningsfot som er trygg som banken, noe som er imponerende med tanke på hvor offensivt og raskt united spiller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, dette begynner å utvikle seg til en pasningsfot-tråd. I så fall er det latterlig at ikke Beckham og Guti er nevnt. Beckham av åpenbare grunner, Guti fordi han i mine øyne er helt i verdenstoppen på lure pasninger. Han har ikke vært like god hele sesongen, men fortsetter han utviklingen fra de siste årene så blir han fort en god kandidat til Årets spiller etter hvert.

Lenke til kommentar
jeg mener disse 4 er best på gjennombruds pasninger:

-Ronaldinho

-riquelme

-pirlo

-fabregas

mens disse har en bedre allround pasnings fot:

-alonso

-scholes

-gerrard

-deco

8706425[/snapback]

Nja.. Alonso var stor i sin 1. sesong for L'pool, men han har dabbet litt av etter hvert..

Lenke til kommentar
Haha Hyrlen, du har ikke sett Totti tydeligvis, forventet egentlig et slikt svar fra noen som ikke har sett ham så mye.  Men poenget er at han har en bedre kreativitet en de aller fleste i sin bransje.  Alle landslagstrenere han har hatt har sagt at de vil bygge opp laget rundt ham

Se på en Roma-kamp (til og med ManU Roma 7-1) og tell hælpasningene.  Alle treffer en medspiller og det er sjelden han må snu seg for å se hvor en medspiller er.  Se på målet til Delvecchio i finalen i EM2000 og se hvordan Totti bygger opp angrepet.  Se en video på youtube som heter Totti the master of cucchiao.  Det er altså chip.  Han har skoret sikkert over 15 mål i sin karriere bare på chip over keeper, og for å chippe må du han en usansynlig god kreativitet

8702296[/snapback]

For å chippe må du ha god kreativitet? Hælpasninger? Nå snakker du over deg.

Jeg har aldri sagt at Scholes er verdens beste, men at han overgår Totti mener jeg. Selv om han er en liten beskjeden kar med rødt hår som ikke gjør så mye ut av seg så gjør han mer på banen enn de fleste. Å han har en fantastisk skuddfot og en pasningsfot som er trygg som banken, noe som er imponerende med tanke på hvor offensivt og raskt united spiller.

8706396[/snapback]

Ok nå blandet du inn utseende wtf?

Mange har nevnt Scholes lille chip over forsvaret på ManU's mål mot Milan, derfor gikk jeg inn på dette området. Så du mener altså at man ikke trenger god kreativitet for å chippe eller ha hælpasninger? Herregud hvem er det jeg snakker med? Du må jo ha et EKSTREMT blikk og ta de riktige avgjørelsene for å klare dette, dvs. kreativitet. For å utføre et hælspark må en bokstavlig talt ha øyne i nakken. At Totti er så god på disse er kun fordi han har en utrolig kreativitet få om noen kan matche. Hvis chip og hælpasninger ikke inngår i god kreativitet, hva da? Kreativitet er å klare å skape noe ingen tror du kommer til å gjøre!!

Lenke til kommentar

Scholes er verdens beste.

Nei vel, han er ikke den som tar 30 hælspark i en kamp, han er ikke den som skal drible 7 mann før han skal sende en pasning, men gud så enkelt han gjør det istedenfor.

Han spiller i verdens tøffeste liga og har prestert fantastisk i alle år. Mange nevner Totti, jada, han er en kjempe spiller han også. Men så skal vi huske på at Serie-A ikke har halvparten av intensiteten av det PL har. Jeg kan ta et eks. som falt meg inn nå: Andriy Shevchenko var en av verdens klart beste spisser når han spilte i Milan og Serie-A, og hva ble han når han kom til en liga som er bedre og tøffere? En middels spiller.

En må se litt på hvilket nivå man spiller på også. Å jeg vil si at Seria-A er hakket dårligere enn PL.

Lenke til kommentar

Merkelig, hvorfor tar italienske lag seg bedre ut i Europa, sammen med spanske lag? :)

- Ta for eksempel Juventus: Finale hele tre ganger på rad, 96, 97 og 98. Vinner kun en, 96. (Gleder meg faktisk til å se hva dette laget gjør videre nå).

- Tidlig på 90-tallet: Milan dominerer Europa med et storslagent lag, vinner CL sesongen 89-90 og 93-94. Spillere som Savicevic, van Basten, Ruud Gullit og George Weah gjør det godt for Milano-laget.

Årtusenskiftet får vi spansk dominans, både Real Madrid, Barcelona og Valencia gjør det godt i Champions League.

Fra 90-tallet og oppover, har vi hatt kun to engeslke lag som har vunnet CL, og det er Man. Utd. og Liverpool. Og hvorfor skrytes det av at Liverpool har vært i CL-finale to ganger på tre år? Juventus har vært i finalen tre ganger på rad. Og når Juve var i CL-finalene disse årene, vant de også i hjemlig liga. Videre så har andre lag som Dortmund, Ajax og Bayern vunnet CL på 90-tallet.

Å si at Serie A er hakket dårligere enn PL, har jeg ingen kommentar til. Hvordan La Liga stiller seg i forhold til PL, har jeg heller ingen kommentar til. Svaret ligger vel i kortene etter dette innlegget.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke høre historie, det lærer jeg på skolen.

Jeg lurer på hvorfor du ikke nevner at tre engelske lag var i semifinale i CL i år.

Men la ikke dette bli en tråd om Champions League eller hvem so mer det beste laget eller den beste ligaen.

Endret av AndersC
Lenke til kommentar

Hehe, jeg visste den skulle komme. :)

Og da svarer jeg, hvorfor nevnes det ikke den gang da det var tre italienske lag i semifinalen, og tre spanske lag? Jeg kan også garantere deg at hvis Juventus hadde vært i årets CL, så hadde de garantert knabba seg en plass i semifinalene. :)

Lenke til kommentar
Hehe, jeg visste den skulle komme. :)

Og da svarer jeg, hvorfor nevnes det ikke den gang da det var tre italienske lag i semifinalen, og tre spanske lag? Jeg kan også garantere deg at hvis Juventus hadde vært i årets CL, så hadde de garantert knabba seg en plass i semifinalene. :)

8711219[/snapback]

Som sagt gidder jeg ikke høre historie. Jeg snakker om det som har skjedd nå. Selv om Liverpool vant alt på 70-tallet betyr ikke det at de er best nå. Det samme er det om det var tre italienske lag i semifinalen og tre spanske lag i en eller annen semifanale for en stund siden. Ja vel, hva så? Det er ikke i år ;)

Lenke til kommentar

Histore er fakta, og det viser hva de forskjellige lagene har prestert. Men jeg er enig i* at fra og med 80-tallet og oppover, så skjer det ting i tempoet i spillet.

Edit: *i.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Merkelig, hvorfor tar italienske lag seg bedre ut i Europa, sammen med spanske lag? :)

- Ta for eksempel Juventus: Finale hele tre ganger på rad, 96, 97 og 98. Vinner kun en, 96. (Gleder meg faktisk til å se hva dette laget gjør videre nå).

8711124[/snapback]

Italiensk fotball tek seg ikkje godt ut noken plass. Dei øydelegg for seg sjølv med skandale etter skandale. Ta for eksempel Juventus: Perioda der dei kom til finala tre gongar på rad, var i ei periode der opp til fleire av spelarane var dopa.

Lenke til kommentar
Histore er fakta, og det viser hva de forskjellige lagene har prestert. Men jeg er enig i* at fra og med 80-tallet og oppover, så skjer det ting i tempoet i spillet.

8711348[/snapback]

Ja, jeg er tildels enig med deg. Fakta kommer man ikke utenom uansett og det beviser jo. Så du har rett i det.

Lenke til kommentar

8711124[/snapback]

Italiensk fotball tek seg ikkje godt ut noken plass. Dei øydelegg for seg sjølv med skandale etter skandale. Ta for eksempel Juventus: Perioda der dei kom til finala tre gongar på rad, var i ei periode der opp til fleire av spelarane var dopa.

Jepp, og Zidane, Deschamps, Davids og andre spillere brukte stort sett kreatin. Det er riktig som du sier at legeteamet og generelt styret i Juve ble anklaget for å ha dopet spillerne, men ingen bevis ble funnet og saken ble lagt i skuffen:

During 1998, former A.S. Roma manager Zdeněk Zeman accused Juventus physicians of doping their players from the 1993-94 to 1997-98 seasons. After several years of official inquiries and 2 trials by UEFA and FIGC, Juventus were cleared of all charges by the international Court of Arbitration for Sport (CAS) in Lausanne, Switzerland. Neither the pharmaceutical substances that were in question were banned nor did any Juventus players have positive test results for any illegal doping substances. The substances in question were principally creatine - which is considered a legal athletic supplement and has never been prohibited by the World Anti-Doping Agency - and Erythropoietin, legal in sports medicine and used frequently among cyclists, but prohibited by WADA at the start of the 2000-01 season).

Så rett skal være rett.

Edit: Kilde er fra Wikipedia.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke høre historie, det lærer jeg på skolen.

Jeg lurer på hvorfor du ikke nevner at tre engelske lag var i semifinale i CL i år.

Men la ikke dette bli en tråd om Champions League eller hvem so mer det beste laget eller den beste ligaen.

8711183[/snapback]

De trenger tydeligvis flere enn tre lag for å vinne hele greia ...

Lenke til kommentar

Enig med Onyx, italiensk fotball er ikke dårligere enn engelsk. Bare se på landslaget også. Javel Sheva var god i Italia og dårlig i England, men han er da ingen italiener og han hadde allerede vært god i hjemlandet også. Vis meg noen engelske spillere som er gode i utlandet (David Beckham kanskje, Hargreaves har aldri bodd i England)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...