Petter90 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Jeg har kjørt Vista Ultimate og Ubuntu i dualboot en liten stund nå, men jeg fant fort ut at jeg ikke hadde tid til å sette meg inn i linux så jeg slettet det. Lur som jeg var tok jeg bare å formaterte partisjonen det lå på fra windows. Neste gang jeg prøvde å boote kom det "Grub loading error 22" Så jeg lurte på om noen vet hvordan jeg kan gjøre så BCD blir brukt til å boote eller en måte å "resete" den på? Takk for svar på forhånd PS, si ifra hvis det var noe som ble dårlig formulert her. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Siden det er fjerning av Ubuntu som skaper problemet så flytter vi denne til en bedre kategori. Lenke til kommentar
Petter90 Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Greit nok det, men problemet er jo å få bcd til å kjøre igjen... og BCD er bare i vista såvidt jeg vet Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Det du må gjøre er å få Vista til å skrive til mbr (master boot record) på nytt. Vista cden bør ha en slik repair-funksjon. (tror den heter fixmbr). Lenke til kommentar
Petter90 Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) har prøvd det meste jeg fant på google, inkludert fixmbr, men jeg får bare " 'fixmbr' is not recognized as..." har også prøvd system restore (siden det ikke er så lenge siden jeg innstalerte det) men den sier bare "80070002 - The system cannot find the file specified." etter cirka 10 minutter. Tar imot alle forslag og idéer med stor takk. TG nærmer seg fort så blir litt stressa... Endret 31. mars 2007 av Petter90 Lenke til kommentar
RusleBiff Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Dette har ingenting på Linux-forumet å gjøre, da det er Windows sin bootloader du må installere. Men fixmbr skal fungere ifra Windows-cden Lenke til kommentar
Petter90 Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Dette har ingenting på Linux-forumet å gjøre, da det er Windows sin bootloader du må installere. Jeg postet dette i vista forumet, men det ble flyttet hit. Angående fixmbr så fungerer det bare i xp (sikkert tidligere også) siden vista kommer med ny boot manager, hvis ikke jeg har misforstått noe (igjen ) Lenke til kommentar
Petter90 Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Etter å ha lett og spurt ei god stund har jeg fått det til å funke igjen det jeg gjorde var å skrive "bootrec /fixboot" og "bootrec /fixmbr" etter at alt av grub var borte. (hvis noen på et linux forum skulle bry seg ) Men takk for forsøkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå