Gå til innhold

TES Oblivion (PS3)

Toska92

Anbefalte innlegg

Snakker om ps3 versjonen her. Kjøpte den på Videogamesplus. Med frakt så kom det på rundt 400.

Selv om jeg kun har spilt det i noen dager så kan jeg si at det er desidert det beste RPG spillet jeg har spilt så jeg anbefaler deg dette på det varmeste.

Uansett.. Skulle det ikke kommet ut i går i norge uansett? :)

Endret av vict0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynn på nytt? Begynn på nytt?!?! Hahahahahahahahaaa.... Nei :hrm:

:innocent:

Er vel greiest å loade ja :D

@Toska: Kommer vel helt an på hvor interessert han er i rollespill. Vis det til ham og spør om han gidder. Ellers kan du bare true ham :innocent:

Endret av vict0r
Lenke til kommentar
Skjønner ikke at folk synes level systemet er dårlig i Oblivion... :nei:

8282240[/snapback]

Ikke?

Hvordan det?

8282250[/snapback]

Fordi jeg synes det er bra. Helt greit. Aner ikke hva som er så fryktelig dårlig med det.

8282300[/snapback]

Gratulerer med årets argument! :thumbup: Level-scaling ødelegger entusiasmen og hele vitsen med å levle. Hvis du ikke forstår det, så er du like firkanta som folka bak spillet.

Lenke til kommentar

Gratulerer med årest svar. :thumbup:

Du har to gode argumenter, men hvorfor komme med dem? Dette er en sak som ikke kan diskuteres, rett og slett fordi det kommer ann på hva man liker og trives med. Bethesda har gjort Oblivion lettere å komme rett inn i for nye spillere, spillere som ikke har rørt et TES-spill noen gang. For oss som har spilt Morrowind, som likte følelsen av å være mektig, er level-scaling en minor setback, men thats all. Hadde 100 timer spilt på Morrowind, nærmer meg 200 på Oblivion. Vitsen med å levle er kanskje borte, men noen vil påstå at fokuset på levling ødelegger spillopplevelsen, der har du et motargument. Liker Oblivion som det er, og gidder ikke klage på det. Level-scaling eller ikke, Xbox 360 eller PS3, så er og forblir Bethesdas fjerde spill en vinner. :)

At Oblivion er månedens PS3-spill er fortjent, og overrasker meg ikke. Med alle de elendige konverteringene og få gode launch-spill, men de kommer nok.

Endret av Bamsemumsen
Lenke til kommentar
Du har to gode argumenter, men hvorfor komme med dem? Dette er en sak som ikke kan diskuteres, rett og slett fordi det kommer ann på hva man liker og trives med.

Dette er et forum. Her diskuterer vi.

Bethesda har gjort Oblivion lettere å komme rett inn i for nye spillere, spillere som ikke har rørt et TES-spill noen gang.

Bare fordi mange spillere er på barnehage-trinnet når det gjelder RPG, betyr ikke det at de ikke kan lære. Å gjøre spillet mer mainstream, ødelegger hele moroa for oss som er spesielt spillinteresserte. Spill er ikke som et samfunn der det må tas ansvar for tilbakestående.

Vitsen med å levle er kanskje borte, men noen vil påstå at fokuset på levling ødelegger spillopplevelsen, der har du et motargument.

Levling er en essensiell del av et RPG. Dette har Betsheda trossa, og gjort meg og MANGE andre misfornøyde.

"Real-world-example"; hvis du går og trener styrke med vekter og øker fra 100kg til 150kg i benkpress. Ville du da ha likt at alle rundt deg også ble like sterk, kanskje sterkere?

Endret av Looper87
Lenke til kommentar

Jeg kan også være enig i at det fins spill som har for mye fokus på levling. Målet med levling er at man skal få en følelse av progresjon og kunne utvikle seg til å nå de målene RPGet gir. Gothic 2 syntes jeg er det mest tilfredstillende spillet, når det gjelder levling og utvikling av karakteren. Her kan man møte veldig mektige fiender i begynnelsen av spillet og da blir det ganske spennende og engasjerende å måtte utvikle seg så man kan ta dem. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke at det er noe problem med at verden vokser med deg. Nå er jeg lvl 37/36 husker ikke helt og det er ikke særlig vanskelig å klare oppdragene i shivering isles. Tenk hvor kjedelig det hadde vært om jeg hadde drept alt i den verden med et slag, eventuelt så hadde alle lav lvl personer blitt slaktet momentant. Det jeg savner med oblivion nå er å finne nye og bedre rustninger og våpen. Har løpt rundt som knights of the nine en stund nå og er lysten på noe nytt. Noen gode tips i så måte?

Når det gjelder pc/konsoll så kan jeg spille det ved pc´n min eller lett henglengt i sofaen med 2m bredde på bildet. Litt mer kos i sofaen spør du meg.

Og til de som ikke har prøvd oblivion ennå så løp og kjøp. Eventuelt så kan du bestille fra videogamesplus.ca. bare husk å gi beskjed om at de setter 20cad på pakken så slipper den gjennom tollen.

Lenke til kommentar
Gratulerer med årets argument!  :thumbup: Level-scaling ødelegger entusiasmen og hele vitsen med å levle. Hvis du ikke forstår det, så er du like firkanta som folka bak spillet.

8284518[/snapback]

Gratulere med årets dårligste argument

Du som er firkantet her og ikke oss. Oblivion bruker level scaling og det fungerer perfekt

Endret av ohlala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...