Gå til innhold

TES Oblivion (PS3)

Toska92

Anbefalte innlegg

Jeg har spilt oblivion litt, men kom aldri helt inni det.

Men det som plager meg er måten spilleren/karakteren utvikler seg, sammenlignet med verdenen rundt.

Jeg mener, hvis jeg faktisk har giddet å levle mye å bli sterk, så kan jeg likevel ikke gå tilbake til første område i spillet og "kick some ass". For da har jo også de blitt bedre! jeg vet ikke helt men det virker som om en stor del av gleden av å bli sterkere forsvinner. Mange sier jo det er lettest å runde spillet på lvl! (vennligst rett meg hvis jeg har feil, eller gi meg en god grunn til å ignorere dette. har lyst til å ha lyst til å spille spillet :love:

En ting til som virker som en liten turn off. Av det jeg har sett av videoer osv så er ikke magiene spesielt imponerende visuelt. Kanskje jeg bare er bortskjemt med FF spillene, men jeg har aldri sett en virkelig sett en storslått magi kastet. Det er liksom bare at karakteren lyser opp eller at han skyter en kule av et eller annet (is, flamme osv)... Correct me if I'm wrong her også..

det jeg liker med spillet er den herlige stemningen og grafikken. Blir i godt humør av å spille spillet.

spiller det forresten på PC.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snip

8282133[/snapback]

Jeg også sleit litt med levelystemet når spillet kom. Jeg var vant med Morrowind og andre RPG spill der det ofte er level soner og ikke scaling

Når jeg fikk Oblivion måtte jeg legge det fra meg etter en stund. Jeg klarte rett og slett ikke det level systemet det bruker og følte at spillet var ødelagt på en måte.

Mange måneder etter begynte jeg på nytt igjen, denne gangen uten forventinger og sammenligne med andre spill. Startet på blanke ark, og nå elsker jeg systemet.

Det er sant at ting levles opp med deg, men ikke alle og alt. Det er enkelte ting som har fast level og det gjør det hele spennende.

Uten level scaling ville det vært drit kjedelig å vandre rundt i en stor verden når du er level 50. Det hadde vært gøy kanskje i starten, men etterhvert ville det vært kjedelig å drepe de samme gamle fienden med en fast bestemt level.

Nå er det mye bedre når jeg hele tiden får utfordring for min level

Lenke til kommentar
her snakker vi om ps3-versjonen altså, så ikke kom med "Dust, jeg har det, har hatt det dritlenge på pc'en"

8282362[/snapback]

Huh!? Du snakker om? Jeg snakker om 360-versjonen... Har vel ikke no å si hvilken versjon jeg har? Spillet er akkurat det samme! :nei:

Lenke til kommentar
Les tittelen da.

8282410[/snapback]

Er vel fortsatt spillet som er temaet? Uansett, så er Oblivion en av mine bedre spillopplevelser. Første gang jeg satt det i tenkte jeg "gah. Bare fordi alle andre har det.", men det endte opp med og bli ett av yndlingsspillene mine. Men nei- Ventnålitt. Jeg har jo ikke prøvd Ps3 versjonen. Uff.

Lenke til kommentar

Fikk meg det i forigårs og jeg elsker det! Måten alt sammen er så levende og alle ting kan gjøres som du vil er veldig deilig.

Skulle f.eks. drepe noen innbruddstyver, men siden de var 3 og jeg var 1 slet jeg som faen. Beste jeg klarte var å drepe 2 av dem, men så kom han siste og slaktet meg. Plutselig fikk jeg en idè og løp ut mens de angrep meg, og vips så kom det to vakter og hjalp meg! :D

Ser fram til mange timers spilling med dette. En positiv ting til er at jeg ikke kommer til å kjøpe noen nye spill på en stund ettersom om det er et gigantisk spill! :D

Og vær nå snille å slutte å krangle om man skal snakke om 360 versjonen eller ikke. Siden det er samme spill så har vel dette ingen betydning? :)

Lenke til kommentar
Ok, 360 versjonen er så lik, kan en snakke om hva en syns om hvilken som helst av konsoll-versjonene.

Er vel ganske store tråder om pc-versjonen

8282632[/snapback]

Spillet er vel mye det samme uansett hvor du spiller det da? (så lenge man ikke teller uofisielle mods.)

Lenke til kommentar

Top3-spilløyeblikk, random rekkefølge:

- Vinne liga-finale med clan i CS på LAN

- Downe Ragnaros med mitt første end-game guild

- Liten oblivion-spoiler->

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Slakte han breiale kødden i Imperial City Prison i et Dark Brotherhood quest... O lykke

EDIT: Dvs. at de fleste av mine beste spill-øyeblikk er fra Oblivion. Genialt spill, uansett om du velger å spille som tyv eller magiker eller hva det måtte være :D

Endret av Melleby
Lenke til kommentar

Haha! Havnet nettopp i en situasjon jeg kanskje burde ha tatt bilde av! :D Var i kloakken og prøvde å finne veien ut. Jeg går litt rundt og plutselig finner jeg en dør som det sto at man måtte åpne et annet sted for å komme seg gjennom. Jeg vander litt rundt og plutselig finner jeg et hjul med kjettinger på. Jeg snur på dette og løper tilbake mot døren. Mens jeg løper gjennom en liten hule/rør så ser jeg plutselig at en mekanisme foran meg heiser en dør så jeg ikke kommer meg gjennom. Jeg snur meg for å gå tilbake, men der har det samme skjedd!

Så der står jeg, fanget i en kort tunell som jeg knapt kan stå i uten noen mennesker i nærheten. Jepp, jeg fikk litt klaus! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...