Gå til innhold

PHP safe mode på webhoell

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

På mitt webhotell kan man slå av/på safe mode, men hva er:

PHP Safe Mode GID

PHP Register Globals

Skal jeg endre noe på disse, etter jeg satte PHP Safe Mode til off?

post-44035-1175328160_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Safe Mode i seg selv sjekker hvorvidt brukeren som eier scriptet er den samme som eieren av filer scriptet prøver å lese/skrive. Om Safe Mode GID brukes sjekkes bare om det er samme brukergruppe som eier filene.

Register Globals gjør at variabler i $_POST, $_GET også blir lagt som globale variabler. Eksempelvis at $_GET['id'] også vil være tilgjengelig som $id. Anbefales ikke å ha påslått. Forsvinner etterhvert i nye versjoner av PHP.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Safe Mode i seg selv sjekker hvorvidt brukeren som eier scriptet er den samme som eieren av filer scriptet prøver å lese/skrive. Om Safe Mode GID brukes sjekkes bare om det er samme brukergruppe som eier filene.

Register Globals gjør at variabler i $_POST, $_GET også blir lagt som globale variabler. Eksempelvis at $_GET['id'] også vil være tilgjengelig som $id. Anbefales ikke å ha påslått. Forsvinner etterhvert i nye versjoner av PHP.

8279121[/snapback]

Takker for svar.. så det betyr at jeg kan sette alle til Off uten problemer?

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke poenget med å ha valg for safe mode når det kan slås av uansett, siden dette er en sikkerhet mellom brukere, og gir ingen sikkerhet for den enkelte bruker om det er mulig å slå av. Safe Mode kan derfor slås av, siden det bare vil gi problemer når det er påslått. Register globals kan også slås av om det ikke utgjør noe problem for de enkelte script som kjører. Det bør ikke utgjøre noe problem med mindre man kjører amatørscript man fant gratis på f.eks "Knuts hjemmeside" som ikke er blitt oppdatert på 5 år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Kan jeg spørre om hvilke webhost du har?

8279194[/snapback]

Jeg har Servage Har det noen form for ytelses forskjeller om disse er av eller på?

Eidt: edit

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Safe Mode GID gir ingen forskjell i ytelse etter hva jeg kan tenke meg til. Å ha safe_mode påslått gir lavere ytelse enn å ha den avslått. Register Globals gir også lavere ytesele påslått enn avslått, samt høyere minneforbruk (snakker bytes her riktignok).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...