Agrostar Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Tenkte eg skulle kjøpe meg ein bærbar snart og på den er det innstalert Vista Home Basic. Er det verdt pengane å oppgradere til Premium? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Det ville jeg nok gjort hvis jeg var deg. Men kommer jo an på hva du skal bruke pc'en til?? Er det kun tekst behandling og internett, så er Hom Basic bra nok. Er det video, bilder, spill osv, bør du nok ha Premium Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Selv om du driver med video, bilder, spill osv. er det ingen grunn til å velge Premium. De videoprogrammene man får i Vista Premium er ikke å anbefale uansett (kjøp heller Adobe Premiere Elements eller Pinnacle Studio). Har du derimot PC-en din koblet opp til en tv (eller bruker PC-en din som tv/media center), har en Tablet PC og/eller vil benytte Aero bør du oppgradere til Premium. Ellers er det få grunner til å oppgradere. Du kan sammenligne Windows Vista versjoner her Endret 31. mars 2007 av JonT Lenke til kommentar
myhken Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Men er ikke Aero en av de "bedre" tingene med Vista? Det er jo det som virkelig skiller seg fra f.eks XP.... Og prisen er vel neppe alt for stor mellom Basic og Premium når man kjøper ferdig pc'er? Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 I tillegg er det max oppløsning på 1024x768 Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 I tillegg er det max oppløsning på 1024x768 8283703[/snapback] Kilde? Jeg har i hvert fall aldri hørt om det, og kan ikke se at det har stått noe om det hverken i presse, på Wikipedia eller på Microsoft sine websider. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hmm, er da temmelig sikker på at det er slik, skal se etter om jeg finner noe stoff om det. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Sorry, fant ut at jeg tok feil. Det er Starter Edition som ikke støtter høyere enn 1024x768. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå