deejay Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Har vært lykkelig bruker av en dell inspirion 8200 i et halvt års tid uten å ha opplevd spesielle problemer. Nå i det siste har det oppstått et problem som gjør meg usikker på om feil kan ligge i ukurrante instllasjoner av programvare, feil på hardware eller bugs i WinXP. Feilen består enkelt og greit i at maskinen går fullstendig i lås nøyaktig ANNENHVER gang den går inn i standby-modus. Den blir bare stående med meldingen "preparing for standy" og responderer ikke på annet enn at jeg kjører shutdown med tvang. Har prøvd problemløsning både ved å endre div. konfig i windows, flashe bios og deinnstallere alle programmer som er innstallert i den siste tiden uten at jeg får noen fremgang i saken. Maskinen viser ingen andre tegn til sykdom. Setter stor pris på alle råd og løsningsforslag av relevant art i denne saken. [ Denne Melding var redigert av: deejay på 2002-12-15 14:26 ] Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Deaktiver standby-modus du... det er det enkleste :razz: Lenke til kommentar
deejay Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 Ja, det er jo veldig praktisk og greit på en BÆRBAR pc... Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Prøvd å reinstalere windows? Pleier å fixe det meste her i alle fall... Lenke til kommentar
deejay Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 reinnstallere windows=skyve problemer fra seg.... Har fått det til nå. Det var et program som tydeligvis lagde problemer. T Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Har alltid så sinnsykt mye programmer inne på maskinen at jeg ikke gidder å feilsøke. Tar kortere tid å reinstalere. Jeg liker å teste spill og programmer så disken blir fort full. Pleier å reinstalere 1 eller 2 ganger i mnd... Lenke til kommentar
Stream Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Dette er vel kanskje ikke problemet i ditt tilfelle, men på min Inspiron 8100 nekter den å starte opp igjen normalt fra standby. Alt ser ut til å være bra, men cpu-load er hele tiden på 100% og alt går tregt som sirup. Mistenker at problemet er batteriet...som slettes ikke er i god stand...funker i max 5 minutter av gangen : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå