Gå til innhold

Er nrk nett-tv en vits?

Vasily

Anbefalte innlegg

Hvis NRK har ambisjoner om å bli store på nett, må de i det minste få orden på streamingen av nett-tv.

På hverken (winxp, IE7, Firefox, wmp10) eller (vista, IE7, Firefox, wmp11) fungerer streamingen. Etter noen minutter fryser videoen.

Løsningen ble å benytte seg av en plugin til firefox (MediaplayerConnectivity) som snapper opp den faktiske urlen til streamingen og trigger wmp.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/446

Flere som har samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke, men idag kl 18 lanserte NRK sin unike nett-tv satsning Svisj Nett, som rett og slett er 24 timers Svisj-sending i fullscreen-kvalitet. Man kan fortsatt stemme på videoer, men ikke chatte såklart. Det ble lansert med mye ståhei på Topp20-sendinga idag, så det er kanskje ikke så rart NRK sliter med overbelastede stream-servere akkurat nå..temmelig mange fjortiser som ser på det programmet, tross alt.

Lenke til kommentar

8278807[/snapback]

Jeg tipper at det er noe feil hos deg.

Jeg har sett hundrevis av timer med nett-TV hos NRK i løpet av de siste par årene - både på hjemmemaskinen min og på jobb-PC'er og har sjelden hatt noen som helst problemer.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

8278807[/snapback]

Jeg har også opplevd dette i det siste, men det har løst seg ved å spole forover noen sekunder.

8278908[/snapback]

Nettopp. Jeg følger ofte med på redaksjon1 og standpunkt. Hvis jeg går glipp av en sending kan man bare glemme å se den på nett. Det er uaktuelt å spole. Streamingen fryser seg ofte flere ganger. Spole litt, frys, spole litt, frys...

Jeg har 2.5mbit, så det har ikke noe med det å gjøre. Heller ikke noe med overbelastning på nrk sin server. Samme prob, selv om det er natt eller dag. Er NRK som har føkka når de har lagt inn wmp som embedded? hmm.. tror ikke det er grunnen heller..

Skavland fra i går fryser selv om jeg åpner den faktiske urlen i wmp.

mms://straumOD.nrk.no/Underholdning/F_rst___sist/2007-03-30/F_rst___sist_30_03_07_900_242189_20070330_212500.wmv

Er det stor trafikk på serveren, vil man oppleve hyppig buffring, men det skjer ikke heller.

Endret av Vasily
Lenke til kommentar
Hvis NRK har ambisjoner om å bli store på nett, må de i det minste få orden på streamingen av nett-tv.

På hverken (winxp, IE7, Firefox, wmp10) eller (vista, IE7, Firefox, wmp11) fungerer streamingen. Etter noen minutter fryser videoen.

Løsningen ble å benytte seg av en plugin til firefox (MediaplayerConnectivity) som snapper opp den faktiske urlen til streamingen og trigger wmp.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/446

8278807[/snapback]

Takk for program tipset, det funker. Men hvordan kan jeg konfigurere WMP, eller VLC eller MPC til å spille i et, for det spilles litt, så stoppes bilde og lyd, men selve filmen går videre i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Takk for program tipset, det funker. Men hvordan kan jeg konfigurere WMP, eller VLC eller MPC til å spille i et, for det spilles litt, så stoppes bilde og lyd, men selve filmen går videre i bakgrunnen.

Har funnet ut at problemet med frysing av nrk streaminger ikke er borte selv om jeg bruker mediaplayer connectivity.

Innstillinger for forskjellige mediaformater:

Firefox->verktøy->mediaplayerConnectivity->configure.

Lenke til kommentar
Problemet kan faktisk være i routeren din - jeg hadde nemlig temmelig nøyaktig samme problem tidligere. Les her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=616214

8287390[/snapback]

Tviler på at det er problemet, siden jeg kan se streaming fra andre steder smertefritt. Kun NRK som er problemet.

Hadde routeren hatt problemer med innkommende RTSP, skulle det hakket som f... samme hvilken streaming jeg prøver.

Jeg kan se på et program i feks 10min, så plutselig fryser videoen seg. Hvis jeg spoler litt, funker streamen igjen før den fryser seg på nytt, etter noen minutter.

Men, takk for bidraget.

Lenke til kommentar

Kjent sak, tror de har problemer med streamen til tider.

Skru ned hastigheten i innstillingene så går kvaliteten "litt" ned, men bildet vil ikke fryse med jevne mellomrom - noe som er enda mer irriterende!

Endret av RoyM
Lenke til kommentar

Det rare er jo at man må helt ut av firefox for at det ikke skal fryse på samme punkt igjen. Løsningen min blir å switche til ie viss det blir for ille. Ellers starter jeg bare firefox på nytt igjen. men å se det gjennom ie suger kvaliteten går helt i dass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...