Gå til innhold

Eidos holder tilbake PS3 spill til 2008

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL
Kane & Lynch, oh no.

Virket da som en ganske stor tittel det?

Kan jo ikke måle seg med Gta:IV seff, men alikevel, utifra det vi har sett av videoer.

8297005[/snapback]

Kane and Lynch er da ikke annonsert til ps3 engang...

Lenke til kommentar
Jeg tror GTA IV i oktober er spillet som gjør at mange av de som valgte PS2 sist hopper på PS3. GTA-serien var de desidert mest populære spillene i forrige generasjon. Men helst bør prisen ha kommet ned med minst en tusenlapp innen da...

8296832[/snapback]

Hvis folk kjøper en ny konsoll bare pga GTA IV, så kan jeg ikke helt se for meg at de punger ut dobbelt så mye spenn for å kjøpe en PS3 når spillet også kommer til 360...

Det at Eidos holder tilbake PS3 spill til 2008 betyr ikke at de får lengre tid til å finpusse spillene sine, de utsetter hele produksjonen frem i tid. Hva er vitsen med å "holde" tilbake spill til 2008 hvis de allerede er ferdige? Det hadde de bare tapt penger på.

Lenke til kommentar
Kane & Lynch, oh no.

Virket da som en ganske stor tittel det?

Kan jo ikke måle seg med Gta:IV seff, men alikevel, utifra det vi har sett av videoer.

8297005[/snapback]

Kane and Lynch er da ikke annonsert til ps3 engang...

8297048[/snapback]

Oja, men har jo sett videoer av det for det da :thumbup: , og håpet er jo alltids der :cool:

Lenke til kommentar

Er ikke titelen litt feil? De holder vel ikke tilbake spill, som om de var ferdig utviklet.

De har vel planlagt fra begynelsen at spillene skulle slippes ut i 2008 for å tjene mest mulig penger.

Er ikke noe fan av denne tanke gangen. Hadde jo gått kjempe bra med nye spill konsoller hvis alle var som Eidos :roll:

Endret av Toreal
Lenke til kommentar
Jeg tror GTA IV i oktober er spillet som gjør at mange av de som valgte PS2 sist hopper på PS3. GTA-serien var de desidert mest populære spillene i forrige generasjon. Men helst bør prisen ha kommet ned med minst en tusenlapp innen da...

8296832[/snapback]

Hvis folk kjøper en ny konsoll bare pga GTA IV, så kan jeg ikke helt se for meg at de punger ut dobbelt så mye spenn for å kjøpe en PS3 når spillet også kommer til 360...

Det at Eidos holder tilbake PS3 spill til 2008 betyr ikke at de får lengre tid til å finpusse spillene sine, de utsetter hele produksjonen frem i tid. Hva er vitsen med å "holde" tilbake spill til 2008 hvis de allerede er ferdige? Det hadde de bare tapt penger på.

8297052[/snapback]

Desverre(for noen) er sony/playstation et stort merkevare for veldig mange, spesielt her i Norge.

Håper forresten det blir mange god-spill som kommer i 2008 da :dribble:

Lenke til kommentar

8297052[/snapback]

Mange har had Sony systemer før og føler seg kanskje mer komfortable med en kjent kontroll fremfor en ukjent. Vet ikke helt hva jeg skal investere i i fremtiden, men når GTA IV kommer tror jeg det blir investert i en PS3, til tross for prislappen. Konsollen har en del lovende titler som kommer som jeg har lyst å spille, som GT5.

Lenke til kommentar
La oss håpe at de er de eneste som tenker sånn.  :nei:

8278780[/snapback]

De fleste tenker nok sånn. Spillutvikling er business, andel potensielle kjøpere på markedet er kanskje den viktigste faktoren når man velger å utvikle et spill.

Nettopp derfor er det ekstremt viktig at konsollprodusentene selv har noen påkostede stortitler som de i prinsippet 'taper' penger på ved å slippe dem tidlig (i forhold til om de slapp dem på et senere tidspunkt).

MS gjorde jo i så måte en god jobb med 360'en; både Project Gotham Racing 3, Kameo og Perfect Dark Zero hadde utvilsomt solgt mye mye mer hvis de hadde blitt sluppet idag enn ved launch. Men på den annen side må jo en konsoll ha interessante spill før folk har lyst til å kjøpe den, derfor ble disse spillene sluppet så tidlig. En tredjepartsleverandør ville aldri i verden ha laget et spill med utviklingskostnader på høyde med PGR3 for så å slippe det når det bare var en eller to millioner konsoller på markedet.

Lenke til kommentar

Dere som sier at spill selger dårlig ved launch, hvor har dere det fra? Noen kilder?

Jeg tenker meg følgende scenario:

PS3 lanserer konsollen worldwide samme dag, 1,5 millioner konsoller blir solgt i løpet av første helga. Man har 20 titler tilgjengelig, derfor blir det solgt mange av de spillene som faktisk finnes. Og launchspill er kanskje ikke de mest gullspillene som får 9++ karakterer, derfor blir det kanskje også solgt flere av de spillene som ikke er så veldig gode.

Jeg sier ikke at spill selger bedre ved lauchtider enn senere, men vil bare vise at det nok kanskje ikke er helt sant at de ikke tjener penger ved å lage launchtitler.

Lenke til kommentar
Mange har had Sony systemer før og føler seg kanskje mer komfortable med en kjent kontroll fremfor en ukjent. Vet ikke helt hva jeg skal investere i i fremtiden, men når GTA IV kommer tror jeg det blir investert i en PS3, til tross for prislappen. Konsollen har en del lovende titler som kommer som jeg har lyst å spille, som GT5.

8298858[/snapback]

Så du mener folk er villige til å punge ut 3 tusenlapper mer bare fordi de er vandt med en ps2 kontroller? Hahahhahahahahaha. Jeg har både ps2 og xbox. Har også prøvd Wii, 360 og gamecube hos en kompis, og det tar meg ca 2 minutter å venne meg til de forskjellige kontrollerne. Forskjellen mellom 360 og ps3 er minimal. Begge er omtrent like store, så folk får ikke det samme problemet som med xbox1 kontrolleren hvis de har små hender.

Jeg skal kjøpe en ny konsoll etter sommern, og da spørs det om ps3 har fallt i pris eller ei. Kommer aldri til å betale mer enn 3,5k for en konsoll, men er en FF fan så venter litt til for å se hva som skjer med ps3 prisen. Sony må også forbedre onlinebiten før det blir aktuellt å kjøpe. At det ikke følger med headset er et STORT minus! Vet det bare er å kjøpe, men det kommer til å være langt ferre ps3 spillere med headset enn på 360, og det hjelper lite hvis du har det men ingen andre...

Håper virkelig MS spiser markedsdeler av Sony slik at de blir omtrent like store. Da blir det flere multiplatform spill, og folk kan velge konsoll etter pris/utstyr/osv, og ikke bare hvilken spill konsollen får!

Lenke til kommentar
Så du mener folk er villige til å punge ut 3 tusenlapper mer bare fordi de er vandt med en ps2 kontroller?

Mange har had Sony systemer før og føler seg kanskje mer komfortable med en kjent kontroll fremfor en ukjent.

Lese praktisering er en fin skill ;)

Lenke til kommentar

Så klart folk føler seg mer bekvemt med en kjent kontroll, men jeg tviler på at det er avgjørende når de skal kjøpe ny konsoll, spesiellt når prisforskjellene er så store. Er klar over at det finnes Sony fanboys der ute som hadde kjøpt ps3 selv om det ikke var et eneste spill til konsollen, men snakker om "vanlige" folk som syns 5,5k er litt i det drøyeste laget...

Lenke til kommentar
Så klart folk føler seg mer bekvemt med en kjent kontroll, men jeg tviler på at det er avgjørende når de skal kjøpe ny konsoll, spesiellt når prisforskjellene er så store. Er klar over at det finnes Sony fanboys der ute som hadde kjøpt ps3 selv om det ikke var et eneste spill til konsollen, men snakker om "vanlige" folk som syns 5,5k er litt i det drøyeste laget...

8299508[/snapback]

Det vil tiden vise, om konsollen faller i pris og samtidig kommer med noen gode ekslusive skal du ikke se bort fra at mannen i gata velger PS3 fremfor X360, ganske enkelt fordi han er kjent med PS2 og er fornøyd med den. Dette blir dog bare spekulasoner, og off topic, så det får vi ta i en annen tråd :)

Lenke til kommentar
[Det vil tiden vise, om konsollen faller i pris og samtidig kommer med noen gode ekslusive skal du ikke se bort fra at mannen i gata velger PS3 fremfor X360, ganske enkelt fordi han er kjent med PS2 og er fornøyd med den. Dette blir dog bare spekulasoner, og off topic, så det får vi ta i en annen tråd :)

8299552[/snapback]

Enig med deg, men prisen må falle ganske mye først. Kan hende jeg ender opp med ps3 selv. Liker best rpg spill, og der har ps tradisjonelt vært best!

Lenke til kommentar
Vet at kommer Shadow of the Colossus 2 og God of War 3 til PS3, i tillegg til GT 5, har jeg minst 3 grunner til å svi av litt penger i fremtiden.

8296765[/snapback]

De to førstnevnte spillene er gode grunner for å skaffe seg en PS3 for min del, såfremt maskinen har falt betraktelig i pris. Dette vil helt sikkert ikke skje i løpet av året, men jeg klarer meg veldig godt med 360'n og alle toppspillene som har kommet og kommer ut til den tid :thumbup:

Endret av Tomtruck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...