duffy89 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Hei på dere Imorgen skal jeg sette igang med å bygge 2 kasser til mine to dynabel dy9412 elementer, 30 liters kasser, har tegning og alt Skal bygge dem i 22mm sponplater, trenger rundt 2 kvadrat - hvor mye kan det koste? Hvordan anbefaler dere å sette dem sammen? Først skru hull, så lime, så skru igjen? Kan det være lurt å tette kantene med silikon eller lignende? Kan jeg bruke rockwool som dempemateriale? Subbene skal stå opp ned og har fått beskjed om å snu fasen. Det vil si at jeg skal ta plussen fra forsterkeren og koble til minusen på suben og så minusen på plussen sant? Håper på svar! Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Jeg vill anbefale deg å bruke MDF plater i steden for spon hvis du ikke får tak i MDF plater bør du montere inn avstivere for at kasse veggene ikke beveger seg. Du kan risikere at kassen vil bevege seg å farge og redusere lyden hvis den ikke blir stiv nokk. Det er limet som holder kassen sammen skruene brukes for å lette monteringen siden de holder sammen kassen mens limet tørker. Det enkleste er å bruke ekspanderene lim så slipper du å tette kantene Eltek(www.dynabel.no) selger slik lim og sikker de fleste byggvarehus Bostik Polyurethan lim. Du må ikke bruke Rockwool som dempemateriale det avgir støv kjøp heller dempematrial som er beregnet for høyttalere. Lenke til kommentar
duffy89 Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Hvilke dempemateriale vil du anbefale da? Har ikke tid til å bestille mer fra eltek nå, må gå på biltema eller noe i den dur. Ser de har noe som ligner på en skummadrass men er mye tynnere og beregnet på demping i høytalerkasser, funker det? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Ja, det funker... Ellers så funker det fint uten demping også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå