LordjOX Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Hei, Jeg kjøpte nylig en MIST 500W PSU fra microplex for å få en mer stille PSU. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...E12R2&mcat=c345 Men når jeg skulle montere alt i kabinettet så fant jeg ut at P4 kontakten manglet selv om produktinfo sier at det skal ha det. Såvidt jeg har skjønt så har alle hovedkort dette og at det er en "hjelpeplugg". I tillegg var jeg skeptisk å plugge på 24pin kontakten til 20pin kontakten på mitt heller gamle HK (sto eksplisitt på kabelstrømpa at man ikke skulle). Det jeg lurer på er om jeg burde bry meg om å returnere varen "feil/mangel på vare" eller bare leve med det. Har tenkt å investere i nytt hardware før sommeren og da vil de nyere HK typisk ha: 4-pin ATX12V-kontakt, 24-pin hovedstrømforsyningskontakt. Selvfølgelig vil jeg alt skal fungere optimalt. Har sendt mail til microplex, men regner ikke med svar før etter påske. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) PSUn har en ATX20/24. Disse er koblet sammen når du får PSUn. For kun å bruke ATX20 kobler du rett og slett av de fire siste på kontakten. Angående P4 kontakten så er den der, men det er en som Microplex kaller CPU8 eller 8 pin 12v. Også denne deler du i to og får 4 pin 12v/P4 kontakten. Står på kabelstrømpa? Mener ganske bestemt at det står at en ikke burde bruke en PSU med ATX20 på et ATX24 hovedkort(Edit:Snakker her om overgang 20Pin til 24 pin). Om du oppgir hvilket hovedkort det er snakk om tar det 1 minutt å sjekke. Endret 31. mars 2007 av heisann80 Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Ah akkurat, takk. Det er riktignok litt misvisende å oppgi CPU8 pluggen i tillegg til P4 pluggen i produktbeskrivelsen. Men CPU8 pluggen lot seg fint dele i to. Ja, det står på en klistrelapp som er festet på kabelstrømpa til 24 pinen: warning! For ATX24pinSocket ONLY! Men tror det vil fungere utmerket. takker ! Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 På de fleste hovedkort med 20 pins ATX kontakt behøver du ikke engagn og ta av de siste 4 pinnene på ATX kontakten. Disse passer fint ved siden av selve kontakten. I motsetning til hva mange tror går dette helt fint andre veien også. Hvis man har en PSU med 20 pins ATX kontakt og hovedkort med 24 pins ATX kontakt kan man helt fint plassere kontakten og la de siste fire stå "åpne". Det finnes overganger fra 20 til 24 pins, men dette er etter min mening bortkastet. Har aldri opplevd at noe hovedkort krever en slik overgang for å starte og en overgang vil jo uansett ikke gjre strømforsyninga i stand til å levere mer strøm... - Judaz Lenke til kommentar
gxi Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Ja, det står på en klistrelapp som er festet på kabelstrømpa til 24 pinen: warning! For ATX24pinSocket ONLY! Dette står vel der fordi man ikke skal plugge den avtagbare 4-pinnsdelen i P4-kontakten. Det er altså en merking av at den avtagbare delen av 24-pinnskontakten ikke er kompatibel med den 4-pinsdelen man plugger inn som ekstraplugg. Den avtagbare 4-pinssdelen skal altså KUN brukes om man har 24-pinnskontakt på hovedkortet. Har man 20-pinnskontakt skal den stå løst og ikke være plugget inn i noe. Endret 31. mars 2007 av jonepet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå