corge Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg har hørt at det er lov å kjøre uten blinklys (på tung MC) fra mange, og noen sier til og med at du kan kjøre uten speil. Stemmer dette? Hvis ikke, vet noen hva boten blir? Vet noen hva boten blir for å kjøre uten hjelm? Hadde vært supert om noen hadde referanser for hvor informasjonen kommer fra dersom noen har svaret på noe av dette. Lenke til kommentar
Loled Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Er ikke helt sikker på boten men du får mangel lapp som står at du må vise den hos biltilsynet. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 På moped er det vertfall lov å kjøre uten blinklys vist du fjerner alt av blinklys og alle spor til at der har vert der , og tror dette gjelder tung-mc , men det er vel bare å ringe statens veivesen og finne det ut da . og du må alltid ha høyre speil , men venstre kan du droppe vist du absolutt må. Lenke til kommentar
SpecTrum Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 kjøring uten hjelm, tar jeg ikke hetl feil så va det 500 eller 1000.- i bot.. det kan faktisk variere etter hvor du kjører da! Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Evil-Duck: Du må ha venstre,høyre kan du kaste! Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Evil-Duck: Du må ha venstre,høyre kan du kaste! 8279725[/snapback] bæ , selfølgelig, tenkte helt feil nå gitt Endret 31. mars 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Veteransykler har ikke alltid blinklys, derfor er det der som med traktor at dersom man ikke har blinklys, skal man gi tegn ved å strekke ut hånden til den siden man skal. Speile er vel pålagt om jeg ikke tar helt feil. Uansett er det et must å ha speil når du kjører! Hjelm er også påbudt! Hvorfor lurer du på dette egentlig? Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 kjøring uten hjelm gir 500,- i bot ja ikke kjør uten hjelm uansett! Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Er ihvertfall ikke påbudt med blinklys om det kommer som standard fra fabrikken. Men, det er ikke lov til å fjerne blinklys fra en MC som har det fra fabrikk. Speil er også kun påbudt på venstre side, er jo flere mopeder som kun har venstre... Lenke til kommentar
corge Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Veteransykler har ikke alltid blinklys, derfor er det der som med traktor at dersom man ikke har blinklys, skal man gi tegn ved å strekke ut hånden til den siden man skal. Speile er vel pålagt om jeg ikke tar helt feil. Uansett er det et must å ha speil når du kjører! Hjelm er også påbudt! Hvorfor lurer du på dette egentlig? 8280127[/snapback] Jeg lurer fordi eneste funksjonaliteten speil og blinklys tilbyr på sykkelen min er høyere vekt, høyere drag koeffisient og at det ser stygt ut. Kanskje det er litt mer trygt å ha det men det er enda tryggere å ikke kjøre MC i det heletatt. Jeg gidder dog ikke kjøre rundt slik dersom jeg får bot hver gang politiet ser meg. Jada, jeg er gal, ingen andre må finne på å gjøre dette. Hjelm er dog en bra ting. Endret 31. mars 2007 av corge Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Skal du fjerne blinklysene er du også pålagt å fjerne brytere og lignende, mener jeg å huske. Du merker nok kjempestor forskjell på sykkelen etter fjerning av blinklys. Hvis du har en sykkel der speil og blinklys gir store utslag på drag coefficient kjører du en låve på to hjul, tror jeg. Og blinklys har den snaske funksjonaliteten at du kan gi tegn til andre som ferdes i trafikken. Endret 31. mars 2007 av fredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå