Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Forsinket skriving mislyktes - alle løsninger!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg postet denne her siden problemet ødelegger hele greia. Altså funker ikke maskinen.

Feilmeldingen kommer opp hele forbanna tiden: "Forsinket skriving mislyktes"

Det kommer bare på Personlig D:\ Der har jeg spillene: CS1.6 LAN, CS:S... Ingen funker. Med en gang jeg prøver å åpne et av dem - både med og uten Steam - er det som en person sitter inni der og sier "la oss fucke hele greia slik at han må restarte".

Jeg fikk en enkel løsning på problemet for noen måneder siden, men jeg har satt dataen sammen nå, etter lang tids deltilværelse, så jeg husker ikke hva jeg gjorde.

Det jeg spør om, er mange forskjellige løsninger, for det er jo bare noen som funker på noen. For å si det sånn: )

Takk!

PS. All info om hardware er i profil. Der er disken på 320GB det skjer med. Windowns XP MCE.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper du kan gi meg svar, Hårek:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1. Problems with a device driver, especially a SCSI or RAID device driver. Some RAID device drivers are known to issue spurious "Delayed Write Failed" errors in XP Service Pack 2. Most manufacturers have been alerted to this, so check to make sure the disk drivers are up-to-date.

Hvilken driver? Diskkontrolleren eller til harddisken(?).'

2. Cabling problems. A faulty or broken cable -- especially for an external USB or Firewire enclosure—can generate this error. It can also happen if the cable is too long, or if it is hooked up through a hub that isn't up to spec. Another possible culprit is if you have a UDMA drive that requires an 80-pin cable, and you are using a 40-pin cable.

Det kan være kabelen. Den ligger nokså bøyd inni der.

4. Media errors. This is the worst possible scenario -- essentially, drive failure. If you can garner statistics on the drive via SMART (such as SMART & Simple (http://www.beyondlogic.org/solutions/smart/smart.html), you may be able to determine if there's a mechanical failure in the offing. Gibson Research's SpinRite tool (http://grc.com/) is also useful for assessing media errors, but be warned: It may take a long time to do a thorough test.

Jeg trodde det var det, men jeg sjekka den aktuelle disken med WDs eget diagnoseprogram og dskchk.

7. Memory parity issues. If the problem appears after installing new memory, the memory in question may be faulty or not of the correct type for the motherboard in question. (This may go hand-in-hand with other problems such as random lockups, too.)

Kjøre memtest?

Endret av eguliano
Lenke til kommentar

Forsinket skrivning er egentlig villedende, spør du meg. Det som er, er at disken av en eller annen grunn detter ut. Grunnen kan være defekt HDD, kabel eller kontroller. Uansett, Windows "venter" når den ikke får svar fra disken. Når den ikke får svar, kommer den meldinga.

Akkurat som om det skulle stå "Kan ikke skrive til disk D:\".

Putt disken i en annen maskin med en annen kabel og kjør en bad sectortest/andre tester på disken. Western Digital har en rekke med diagnoseverktøy som kan lastes ned fra www.western-digital.com

Lykke til! HDD-problemer er noe ordentlig drit!

Lenke til kommentar

Det kan være svært vanskelig å løse dette problemet. Jerry Pournelle skrev i November:

"If there's any actual fix for the Delayed Write Error bug I haven't found it. Prayer may help. Microsoft so far has not."

Men for han sin del tror jeg det gjaldt en USB disk.

Lenke til kommentar

Tro det eller ei - jeg bare skrudde på dataen, og alt går strykende.

Legger denne tråden på is, men blåser liv i den hvis det går skeis igjen.

Tusen takk for hjelpen, Hårek og Melkekartong!

Blåser liv i tråden igjen... Det kom etter restart.

Endret av eguliano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...