imfrommanndame Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Hei Jeg postet denne her siden problemet ødelegger hele greia. Altså funker ikke maskinen. Feilmeldingen kommer opp hele forbanna tiden: "Forsinket skriving mislyktes" Det kommer bare på Personlig D:\ Der har jeg spillene: CS1.6 LAN, CS:S... Ingen funker. Med en gang jeg prøver å åpne et av dem - både med og uten Steam - er det som en person sitter inni der og sier "la oss fucke hele greia slik at han må restarte". Jeg fikk en enkel løsning på problemet for noen måneder siden, men jeg har satt dataen sammen nå, etter lang tids deltilværelse, så jeg husker ikke hva jeg gjorde. Det jeg spør om, er mange forskjellige løsninger, for det er jo bare noen som funker på noen. For å si det sånn: ) Takk! PS. All info om hardware er i profil. Der er disken på 320GB det skjer med. Windowns XP MCE. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Her er en liste over mulige løsninger: http://searchwinit.techtarget.com/tip/0,28...1041334,00.html Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Håper du kan gi meg svar, Hårek: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 1. Problems with a device driver, especially a SCSI or RAID device driver. Some RAID device drivers are known to issue spurious "Delayed Write Failed" errors in XP Service Pack 2. Most manufacturers have been alerted to this, so check to make sure the disk drivers are up-to-date. Hvilken driver? Diskkontrolleren eller til harddisken(?).' Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 2. Cabling problems. A faulty or broken cable -- especially for an external USB or Firewire enclosure—can generate this error. It can also happen if the cable is too long, or if it is hooked up through a hub that isn't up to spec. Another possible culprit is if you have a UDMA drive that requires an 80-pin cable, and you are using a 40-pin cable. Det kan være kabelen. Den ligger nokså bøyd inni der. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 4. Media errors. This is the worst possible scenario -- essentially, drive failure. If you can garner statistics on the drive via SMART (such as SMART & Simple (http://www.beyondlogic.org/solutions/smart/smart.html), you may be able to determine if there's a mechanical failure in the offing. Gibson Research's SpinRite tool (http://grc.com/) is also useful for assessing media errors, but be warned: It may take a long time to do a thorough test. Jeg trodde det var det, men jeg sjekka den aktuelle disken med WDs eget diagnoseprogram og dskchk. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 7. Memory parity issues. If the problem appears after installing new memory, the memory in question may be faulty or not of the correct type for the motherboard in question. (This may go hand-in-hand with other problems such as random lockups, too.) Kjøre memtest? Endret 31. mars 2007 av eguliano Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Det er bare driver for kontrolleren, ingen for selve disken. Som regel er det snakk om drivere til hovedkortet. Å bytte kabel er jo en enkel sak, bør prøves. Å kjøre MemTest86 er også en enkel sak å prøve. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Driverne laster jeg ned nå. Nye kabler kjøper jeg i Newcastle. Memtest skal jeg gjøre så snart som mulig. Oppdatere BIOS? Kan det hjelpe? Jeg har "boxed" BIOSv. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Har bytta kabler, men det kommer fremdeles. Memtest skal jeg prøve nå, og jeg skal oppdatere driverne. Hva med BIOSen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Har mine tvil om at det har noe med BIOS å gjøre. Den brukes kun under oppstart, Windows bruker ikke BIOS for diskoperasjoner. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Forsinket skrivning er egentlig villedende, spør du meg. Det som er, er at disken av en eller annen grunn detter ut. Grunnen kan være defekt HDD, kabel eller kontroller. Uansett, Windows "venter" når den ikke får svar fra disken. Når den ikke får svar, kommer den meldinga. Akkurat som om det skulle stå "Kan ikke skrive til disk D:\". Putt disken i en annen maskin med en annen kabel og kjør en bad sectortest/andre tester på disken. Western Digital har en rekke med diagnoseverktøy som kan lastes ned fra www.western-digital.com Lykke til! HDD-problemer er noe ordentlig drit! Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Som sagt har jeg kjørt alle de testene på en annen maskin. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Bad sector test også? Den som vanligvis tar timevis å fullføre? Har forresten ofte opplevd problemer med kabler, spesielt enkelte runde kabler. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Det kan være svært vanskelig å løse dette problemet. Jerry Pournelle skrev i November: "If there's any actual fix for the Delayed Write Error bug I haven't found it. Prayer may help. Microsoft so far has not." Men for han sin del tror jeg det gjaldt en USB disk. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Forresten er det en S-ATA300-disk. Det glemte jeg å si. Nei. Hvordan kjører jeg en bad sector test? Er på vei til å kjøre Memtest. Går det an å hindre harddiskaktiviteten på noen måte slik at jeg kan kjøre testen på den? PCen går sinnsykt treigt pga dette. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Utrolig: Jeg hadde laget en bootable CD med Memtest. Da jeg åpnet CDROM 1, kom det ut en Windows-CD. Jeg la M86-CDen i den under. Jeg prøvde mange forskjellige kombinasjoner i Boot Device Priority og CDROM Priority. Windows booter uansett. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Tro det eller ei - jeg bare skrudde på dataen, og alt går strykende. Legger denne tråden på is, men blåser liv i den hvis det går skeis igjen. Tusen takk for hjelpen, Hårek og Melkekartong! Blåser liv i tråden igjen... Det kom etter restart. Endret 7. april 2007 av eguliano Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Maskinen funker perfekt uten den aktuelle disken tilkoblet. Med det kan vi vel konstatere at det er diskkontrolleren det er noe galt med, og utelukke minneproblemer? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 eller at det er noe galt med selve disken. Hvilket merke er disken, forresten? Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Western Digital. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Maskinen funker perfekt uten den aktuelle disken tilkoblet. Med det kan vi vel konstatere at det er diskkontrolleren det er noe galt med, og utelukke minneproblemer? 8344906[/snapback] Eller kanskje mer nærliggende: Disken. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Har du lest postene? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg ville strappet disken til SATA150 og deretter slått av write cache i controllerens egenskaper under device manager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå