Gå til innhold

xbox 360 eller ps3? :S

Anbefalte innlegg

Haha, stemmer godt det ja. :!:

Husker at en av de "mer ps3-vennlige" her på forumet skrev at John Carmack ikke hadde peiling etter at han uttalte seg veldig negativt om arkitekturen på PS3en. Har ennå ikke klart å komme over absurditeten i det utsagnet. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
-360 har nådd sitt potensiale med GeoW. Det sier ihvertfall Epic som utviklet spillet.

Samme personen sa også at GeoW ikke var mulig på PS3 pga den bare hadde halvparten så mye minne..

8279874[/snapback]

Hehehe du må huske det at når disse folkene fra Epic uttaler seg "negativt" om 360 ved å si at GeOW er maks av hva den klarer så er dette selvsagt helt korrekt for sony-guttene her inne. Men når de samme folkene fra Epic sier at GeOW ikke er mulig på PS3 pga minne-arkitekturen til PS3 så har selvsagt Epic-folka plutselig ikke peiling lenger og alt er FUD etc etc.

Men selektiv hukommelse og utvelgelse er vel ganske så utbredt i konsollverden for tiden..

PS! Xbox live koster ca360kr hvis man betaler med visa-kort! Ikke 500kr eller mer som "alle" her skriver.

8280320[/snapback]

Epic har nok sagt mye de. Er man nødt til å skrive absolutt alt Epic har sagt for at mitt utsagn skal være korrekt? Tøv :nei:

Lenke til kommentar
Hvis du fremdeles ikke har bestemt deg, sjekk dette pakketilbud på X360:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=741270

Lars

8279713[/snapback]

Ja, det der var utrolig mye for pengene :)

Tenker jeg bare tar å kjøper en 360 Neste uke.

PS3 får jeg heller vente et eller to år med :)

Det at xboxen støyer er ikkeno' problem, sitter på en pc med 7 vifter i..

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
Epic har nok sagt mye de. Er man nødt til å skrive absolutt alt Epic har sagt for at mitt utsagn skal være korrekt? Tøv  :nei:

8280368[/snapback]

Poenget mitt dog var å prøve å fremvise PR snakk. Har PS3 mer enn 256MB minne? Har GeoW virkelig nåd potensiale til Xbox360? Dette er på sitt beste "semi-sannheter".

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Epic har nok sagt mye de. Er man nødt til å skrive absolutt alt Epic har sagt for at mitt utsagn skal være korrekt? Tøv  :nei:

8280368[/snapback]

Neida det må man vel ikke.. Men når du drar frem ett "negativt" utsagn fra Epic om 360 og bruker det mot 360 så synes jeg det er merkelig at du ikke trekker frem at Epic i samme slengen også mente at PS3 ikke ville taklet Geow i det hele tatt..

Jeg synes det blir litt tatt ut av sammenhengen hele uttalelsen fra Epic da og veldig vinklet i PS3 sin favør og 360 sin disfavør. Jeg føler nemlig ikke at det var tilfeldig at det var det negative om PS3 som ikke kom med her.

Men kommentaren min var egentlig ikke rettet spesiellt mot deg siden jeg ikke husker om du var en av dem som mente Epic ikke hadde peiling når de sa at PS3 ikke ville klart Geow.

Lenke til kommentar
Var det det kostet når jeg kjøpte i oktober i hvert fall..

8280396[/snapback]

Jeg jeg kjøpte i oktober, så kosta det 499,-

Gold-medlemskap koster 499.00 for 12 måneder og 159.00 for 3 måneder.

Kilde

8280404[/snapback]

Øyyyyyyyy ripoff... Da koster det mer for oss i norge enn det koster for amerikanere:(

I stand corrected. Ble nemlig trukket 367k eller noe slikt fra kontoen min!? Men den var amerikansk da.

Lenke til kommentar

8280398[/snapback]

Hvis du setter boxen på en støydempingsmatte blir støyen merkbart redusert, jeg har min i et glassskap med god lufting bak, den bråker nesten ikke i det heletatt hos meg. ;)

Lenke til kommentar

8280398[/snapback]

Hvis du setter boxen på en støydempingsmatte blir støyen merkbart redusert, jeg har min i et glassskap med god lufting bak, den bråker nesten ikke i det heletatt hos meg. ;)

8280463[/snapback]

Ikke dumt :)

Takker for tipset! :D

Men den støyer vell ikke så sykt vell?

Lenke til kommentar

Noen som har nevnt at en blu-ray spiller koster over 10 000 kr hvis man skal kjøpe en dedikert spiller.

XBox 360 har IKKE HDMI men det kommer på den nye XBOX versjonen som nesten blir like dyr som PS3 men likevel uten HD-DVD spiller.

Siden du hr hatt PS1 og PS2 tidligere kan du spille spillene på PS3 uten å ha 3 forskjellige maskiner....

Lenke til kommentar

Synes boksen lager litt mer lyd enn jeg skulle ønske den gjorde, men er noe du ikke legger særlig merke til så fort spillene har kommet i gang.

Er et par ganger det høres ut som diskstasjonen virkelig tar sats, men for det meste synes jeg det ligger på et umerkbart nivå.

På Live Arcade spill er den bortimot lydløs.

Lenke til kommentar
Noen som har nevnt at en blu-ray spiller koster over 10 000 kr hvis man skal kjøpe en dedikert spiller.

XBox 360 har IKKE HDMI men det kommer på den nye XBOX versjonen som nesten blir like dyr som PS3 men likevel uten HD-DVD spiller.

Siden du hr hatt PS1 og PS2 tidligere kan du spille spillene på PS3 uten å ha 3 forskjellige maskiner....

8280503[/snapback]

Ja, det er jeg fullt klar over :)

Men ser ikke poenget i å anskaffe ps3 nå som det er dyrt, når man heller ikke får utnytte det for fullt heller :hmm:

Lenke til kommentar

Det kommer an på ørene dine, jeg synes ikke at den bråker noe så ekstremt. For det første ha jeg alltid hatt pc som støyer mye, for det andre så har jeg på veldig høy lyd når jeg spiller, for det tredje så bryr jeg meg ærlig talt ikke om litt støy. :)

Lenke til kommentar

8280503[/snapback]

Du kan spille PS1 og PS2-spill, men du kommer bedre ut av å ha en moddet PS2 enn en PS3 dersom du ønsker å spille dem. PS3en er regionlåst, og ut i fra de offisielle listene til Sony virker det som du kan få en del forstyrrelser i mange titler. For eksempel anbefaler Sony at du hopper over video når mulig. :(

Så dersom PS1 og PS2-spill er viktig, tror jeg du får en bedre opplevelse ut av å bruke PS2en.

Lenke til kommentar

Altså all ære til Xbox360, maskinen leverer masse bra spill og har et utrolig bra online system(Xbox Live). Men.......

Om du bare vil ha en helt rein spille maskin og ikke bryr deg om at den ikke støtter mye som PS3 gjør så er X360 et greit valg.

Og ikke synes sus fra maskinen noe ala en god gammel støvsuger er plagsomt...

Mens PS3 er vel valget for dem som vil ha en maskin som har muligheter og støtte for det meste. Ja det koster endel mere men en får hva en blar opp for.

Og ja jeg er blitt en PS3 fan boy...var X360 tillhenger fra launchen av denne men nå har jeg sett lyset og det er ingen vei tilbake.

Lenke til kommentar

8280503[/snapback]

den nye xbox 360 ELITE skulle koste 470$

så 3200kr er nesten like dyrt som 5995kr...jaja..:)

Lenke til kommentar

GeoW ser vanvittig bra ut, men jeg tror 360 har potentsiale for mer. Mass Effect er et spill som ser ut til å gjøre mye ut av maskinvaren.

Epic har vel sagt at 360 kan mer enn de har vist med Gears:

* Having worked on Xbox 360, from a technology standpoint, how much more do you think the system can be pushed with future games?

* I think there's plenty of room to push and experiment when it comes to physics and AI and real-time lighting. I think we've only scratched the surface of what we can do with gameplay as well as the 360. There's far more potential down the road to do more stuff. As amazing as I think Gears is, and my gut tells me I still love playing it, I think we have a really incredible experience; I think we'll definitely push it further if we get around to dong a new version in the future.

Kilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...