KongRudi Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Det er ingen fasit-svar på spørsmålet ditt, allt er smak og behag, og det kommer veldig ann på hvilken spill du vil ha.. Inngangsprisen til PS3 er høyere, men forskjellen blir ikke så stor etter hvert som du bygger opp systemet ditt. First-party spillene til Sony, er litt billigere enn konkurentene sine. Og det du får i PS store'n er veldig bra price/value iforhold alt det du får på live, i tillegg slipper du å rote med poeng, Tekken f.eks, koster 80,- mens Lemmings koster 40,-, og PSN er gratis. Fordelen til Live er at det er en mye eldre tjeneste, og har mere innhold, også hvis noen sender beskjeder til deg, så slipper du å gå ut av spillet, bakdelen er at du må betale ca. 500 i året, for noe som tross alt egentlig er peer-to-peer for det meste. En stor fordel med PS3 er at den ikke har soner på spillene uansett publishere, så import av spill blir mye bedre denne generasjonen. På 360 har noen av publisherene soner på spillene, noen har det ikke. :-/ I tillegg virker feilprosenten på 360'en hå fremdeles være høyere enn på PS3. :-/ Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Tror nok jeg bare tar å slår til og kjøper xbox 360. Men som sagt, jeg får nok sove på det. Takker for svar folkz! 8278587[/snapback] Tror ikke du vil angre på 360. Pr. idag er det den konsollen med flest spill, det spillet med best grafikk om det er viktig og definitivt best MP-tjeneste. PS3 er konsoll for fremtiden tror jeg og garantert et godt kjøp om et år eller to...360 nå, begge to om et år eller to...beste fra to verdener:-) Edit: småbrisen...så les med omhu:-) 360WII nå+PS3 om et år...min løsning...ogsp har jeg nettopp blåst 15000 på ny pc...har snart alt jeg:-D 8278774[/snapback] Tja, det var ikke så dumt.. Tenker på å gjøre det samme.. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Jeg har ikke 360, og kommer ikke til å kjøpe den slik det ligger an nå. PS3 har jeg. Når det gjelder spill er det vel etterhvert bare de eksklusive titlene som skiller. Ja, 360 har bedre grafikk på multiplattformtitlene, men det kan det være mange grunner til. Min argumentasjon er som følger: -360 har nådd sitt potensiale med GeoW. Det sier ihvertfall Epic som utviklet spillet. -PS3 har prossessorkrefter i søkk og kav som ikke tas ut per i dag. -Bluray, bluray, bluray.. Man fyller DVD'ene med spill i dag. Ja, man kan komprimere og gjøre alt mellom himmel og jord for å skvise store spill inn på DVD, men bottom line er at Bluray har 7-8 ganger større plass, og denne plassen kan benyttes til spill. MS har sagt at de ikke kommer til å benytte HD DVD til spill, og dersom de ville gjøre det, vil de skyte seg selv i føtterne med maskinpistol fordi de utelukker en stor del av kundene sine. -PS3 holder stort sett kjeft. Det er meldinger om de som får PS3er som støyer, men i utgangspunktet bråker ikke PS3 i nærheten av hva 360 gjør. En mediamaskin bør være stille. -Eksklusive spilltitler. Ja, det blir mer og mer multiplattformtitler. Men de titlene som er produsert av Sony kommer aldri på en annen konsoll. Av de som er nevneverdige: Gran Turismo serien, God of War serien, Shadow of the Colossus med flere. Dette er ikke mange spill, men de fleste kjenner til kvaliteten på disse spillene og hvilket potensiale som ligger i Sony som spillprodusent. -PS3 er en åpen plattform med muligheter for å installere Linux. Dette gir PS3 samme funksjonalitiet som en PC. -Eyetoy med funksjonalitet. Sonys og Dr. Richard Marks eyetoy konsept er patentert, og man får ikke denne funksjonaliteten på andre plattformer. Ja, 360 har et webkamera, men det har ikke på nær den funksjonaliteten som PS2 sin eyetoy funksjon har. Eyetoy var kanskje en hype som gikk over, men man har ikke tatt ut en brøkdel av det potensialet dette konseptet har. Det er mye i kjømda her. -Kompatiblitet. PS3 er tilbakekompatibel med de fleste PS2 og PS1 titler. Ja, Sony sa at det skulle være full tilbakekompatiblitet, men det har de ikke fått til i utgangspunktet. PS2 emuleres i software, så dette kan oppdateres kontinuerlig. Når det gjelder hardwarekompatiblitet, kan man ikke stappe gamle dualshocker og memorycards i uten adapter. Det meste som går på USB derimot fungerer. Alt jeg har funnet på å stappe i har blitt gjenkjent uten problemer. Jeg nevner i fleng: Eyetoy PS2, FFeedback Ratt til PS2, Logitech IR tastatur og mus osv. PS3 lar deg også koble til Blutooth enheter som handsfreesett. Dette kan du bruke til å spille online med.. -Gratis online tjeneste. Etterhvert kommer også Home. Lenke til kommentar
Mr. Bridger Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 En stor fordel med PS3 er at den ikke har soner på spillene uansett publishere, så import av spill blir mye bedre denne generasjonen. På 360 har noen av publisherene soner på spillene, noen har det ikke. :-/ 8279092[/snapback] Det høres jo ut som en stor fordel. -Men har du funnet en asiatisk webshop som vil selge deg PS3 spill? Det finnes helt sikkert, men playasia.com som mange her på forumet bruker til import av Xbox360 spill vil ikke sende PS3 spill til Europa. Trolig på grunn av lik-sang saken. -Er spillversjonen lik i Japan, Asia, Nord Amerika og Europa? Eks. Den japanske Motorstorm versjonen har vel ikke online multiplayer (veldig kjekt når spillet også mangler offline multiplayer). -Kan spill importert fra eks. Nord Amerika brukes til å spille online mot noen som har den Europeiske utgaven? Det ble nevnt her på forumet for et par dager siden at selv om Motorstorm var regionsfritt så var online multiplayer delen mer bundet til servere i den "regionen" det ble kjøpt. Altså de som har importert fra Nord Amerika kan ikke spille mot de som har kjøpt i Europa. Kanskje ikke alt dette stemmer. Kanskje det bare gjelder enkelte spill og kanskje det bare er noe som ikke vil plage framtidige spill. MS sin løsning fungerer faktisk mye bedere enn jeg hadde trodd. Mange av de store tittelene er sonefrie (inkludert spill MS gir ut) og hvis spillet fungerer så fungerer det (downloads, multiplayer som ikke er "regions låst") Sonefri konsoller er selvfølgelig det beste, men jeg har ikke noe problem med å importere topp spill til min Xbox360. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Grunnen til at det er regionlåst er sannsynligvis at hvert spill må lage sitt eget online-system og at de selv da har regionlåst det til hvilken versjon spillet er. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Jeg ville kjøpt Xbox 360, jeg har både PS3 og 360. Tror jeg skal selge PS3'en min, det er ingen spill på den som jeg vil ha. Det er kun Motorstorm som virket interessant, men det ble kjedelig etterhvert. Lenke til kommentar
Mr. Bridger Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Grunnen til at det er regionlåst er sannsynligvis at hvert spill må lage sitt eget online-system og at de selv da har regionlåst det til hvilken versjon spillet er. 8279335[/snapback] Ja. Håper regionlåst multiplayer ikke blir vanlig på PS3. Jeg skal selv ha konsollen en dag og jeg syns det ødelegger så mye av sonefrihetet. Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Jeg ville kjøpt Xbox 360, jeg har både PS3 og 360. Tror jeg skal selge PS3'en min, det er ingen spill på den som jeg vil ha. Det er kun Motorstorm som virket interessant, men det ble kjedelig etterhvert. 8279343[/snapback] Spørsmålet mitt er, ser du bare på de spillene som har kommet ut nå ved lansering. jeg mener det er jo en haug av grise kule spill rett rundt hjørnet. MGS4, Lair, Heavenly Sword, Ratchet and Clank og Gran Turismo 5. Ikke minst kommer det FF13 og God of war 3!! Vidre er jo de fleste andre kule spillene multiplattform. Darkness, GTA4 assassins Creed. Det er ikke mange store exclusive titler 360 kan rope for. Det er vel halo og GeoW. Personlig synes jeg de spillene er ganske labre, men det blir veldig subjektivt selvfølgelig. PS3 har mest potensiale, det er det ikke mange som kan motstride. Med Cell prosessor og BR er det den spill konsollen som vil leve lengst av de to. Det er det vel liten tvil om? Men den kommer med en pris Lenke til kommentar
Atald Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Og oblivion ser bedre ut på PS3. Også pga HDMI!! 8279061[/snapback] Fordi det kom et år senere! Lenke til kommentar
mbiof Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Jeg ville kjøpt 360 nå og ventet til de gode grunnene til å eie ps3 slippes. Dette vil trolig ikke skje før om et års tid og da tipper jeg at prisen har sunket litt. I tiden frem mot jul kan du se frem til: -Gitar helt 2 -Mass effect -Bio shock -Halo3 -Forza 2 -Alan wake I tillegg kan du kjøpe billige spill som: -Oblivion med tilleggspakker -GeOW -Dead rising Ser at det er noen i denne tråden som faktisk klarer å lire av seg at ps3 per dags dato har bedre spill enn xbox360 .... HAHAHAHAHAHAHAHA ... 100% BS! Den eneste grunnen til å kjøpe ps3 fremfor 360 i dag er om du vil ha deg en blu-ray spiller. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Man skal ikke undervurdere HDMI. Jeg hadde begge konsollene, men solgte XBox360 glatt til fordel for PS3. Bildet over HDMI på PS3 er etter min mening _mye_ klarere kontra 360 med Monster VGA-kabel. Til trådstarter: Går du for 360, anbefaler jeg deg virkelig å vente til HDMI-modellene kommer. Hvorfor ikke kjøpe en PS3 på Elkjøp som har 30 dagers returrett, så får du virkelig prøvekjørt konsollen før du bestemmer deg? Liker du bilspill, anbefaler jeg Motorstorm. Ingenting på 360 kommer i nærheten Utvalget på XBox360 er egentlig svært snevert. Det fins arcade-bilspill og FPS, og det er stort sett alt med litt variasjoner over temaet. Liker du disse sjangerne, så er nok ikke 360 noe dumt valg. Tradisjonelt iallefall vil det dukke opp et mye bredere spekter av sjangere for Playstation-konsoller. Lenke til kommentar
Dodle Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 har begge konsoller og pr i dag så synes jeg 360 er klart best på alle områder bortsett fra at den støyer mere en ps3. Live koster også 500 spenn i året men gjør meg ingenting siden tjenesten er så bra. Så langt synes jeg ikke ps3 er verdt investeringen men er sikker på at i løpet av 1 år så blir den også skikkelig digg :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 For å si det slik, jeg elsker mange playstation-spillserier, men hadde jeg valgt konsoll _i dag_ ville jeg tatt Xboxen. Gears of War og Crackdown er to spill jeg ikke har spilt, men er skikkelig gira på å få prøvd! Kontrollen har jeg kjøpt meg til PC og, den er ganske så glimrende Spør meg om det samme når neste final fantasy og tekken kommer ut på PS3, og ikke minst neste gullkorn fra de bak Shadow of the Colossus, så kan du forvente deg et mer usikkert svar Og som sagt, når folk bruker eksklusive titler som argument for å kjøpe konsoll så tråkker de i den samme fella som mange wii-kjøpere. Jeg spilte igjennom zelda og litt annet, og nå sitter konsollen og støver ned. Med andre ord kunne jeg teoretisk spart meg for litt gryn ved å kjøpe wii senere. Når mario galaxy kommer, derimot, da blir den vel spilt istykker igjen Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Ser at det er noen i denne tråden som faktisk klarer å lire av seg at ps3 per dags dato har bedre spill enn xbox360 .... HAHAHAHAHAHAHAHA ... 100% BS! Den eneste grunnen til å kjøpe ps3 fremfor 360 i dag er om du vil ha deg en blu-ray spiller. 8279448[/snapback] Jeg er en slik en, og BS er det ikke. XBox360 har pr idag 1 skikkelig killer-spill, og det er Gears of War. Fantastisk bra spill. Men hva har 360 å stille opp med mot Motorstorm om jeg tørr spørre? Det fins faktisk ikke et spill i samme sjanger engang, og det er etter å ha vært på markedet i 1.5 år. Man ser helt klart tendensen for 360 spill: "alt" er arcade-racere eller FPS. Av listen din over, så er det kun Gitarhelten som havner i en annen kategori. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Man ser helt klart tendensen for 360 spill: "alt" er arcade-racere eller FPS. Av listen din over, så er det kun Gitarhelten som havner i en annen kategori. 8279506[/snapback] Tendensen kanskje, men den siste setningen er _litt_ feil, såvidt jeg så nevnte han Forza edit: Den flausa over får stå, jeg mente å skrive Mass Effect! Endret 31. mars 2007 av Slettet+214asdf125 Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Ser at det er noen i denne tråden som faktisk klarer å lire av seg at ps3 per dags dato har bedre spill enn xbox360 .... HAHAHAHAHAHAHAHA ... 100% BS! Den eneste grunnen til å kjøpe ps3 fremfor 360 i dag er om du vil ha deg en blu-ray spiller. 8279448[/snapback] Jeg er en slik en, og BS er det ikke. XBox360 har pr idag 1 skikkelig killer-spill, og det er Gears of War. Fantastisk bra spill. Men hva har 360 å stille opp med mot Motorstorm om jeg tørr spørre? Det fins faktisk ikke et spill i samme sjanger engang, og det er etter å ha vært på markedet i 1.5 år. Man ser helt klart tendensen for 360 spill: "alt" er arcade-racere eller FPS. Av listen din over, så er det kun Gitarhelten som havner i en annen kategori. 8279506[/snapback] Hvis man liker den type spill, så må jo 360 være den perfekte konsoll. Det kommer jo nok av RPG spill f.eks: Mass Effect, Blue Dragon, Trusty Bell, Lost Odyssey, Fable 2 + Oblivion som allerede er på markedet. Hva kommer på PS3 i år som matcher det X360 har å by på i RPG, FPS, Racing og sport? Endret 31. mars 2007 av Norse360 Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Man ser helt klart tendensen for 360 spill: "alt" er arcade-racere eller FPS. Av listen din over, så er det kun Gitarhelten som havner i en annen kategori. 8279506[/snapback] Tendensen kanskje, men den siste setningen er _litt_ feil, såvidt jeg så nevnte han Forza 8279529[/snapback] Hvor i svarte finnes det en eneste grusflekk i Forza, eller et element som minner om rally i det hele tatt? Forza er bare PGR3 i en ny innpakking, og det eneste "innovative" der i gården blir nok pen grafikk. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Den eneste grunnen til å kjøpe ps3 fremfor 360 i dag er om du vil ha deg en blu-ray spiller. 8279448[/snapback] 110% FUD.. Ta deg et par runder Motorstorm før du whiner.. Lenke til kommentar
morten111340 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Jeg er ekstremt fornøyd med min PS3, det er den du burde kjøpe! 110% verdt alle pengene, når jeg fikk HDMI kabelen ble grafikken dobbelt så bra, så dem MÅ du ha itilleg. Det Jeg har 4 spill ( 2 stk. fra PS Store) Grafikken på GT HD er insane og jeg skjønner ikke hvorfor det er noen som klager over den på dette forumet her. Men Tekken:DR er det ikke noe spesiell grafikk på, men det er ikke Tekken serien noe kjent for. Men det er et bra spill. Motorstorm er det ekstremt morsomt spill, men man blir ganske fort lei ( 3 runder på ALLE baner, i one player modus), boooring. Men når man går over til online dele på Motorstorm så er det meget bra, syns hvertfall jeg. Jeg spiller endel Motorstorm og det er fortsatt gøy, men ikke så gøy som de 3-4 første gangene. Virtua Fighter 5. Et ekstremt bra spill men sinnsykt mange spill muligheter, ( en STOR forbredning av Tekken for å si det sånn). Bra grafikk og mange "slosskjemper" man kan bruke. Folding@Home. Et litt slitsomt program, men det kan stå på når du er borte f.eks. da støtter du forskningen mot sykdommer som kreft og andre alvorlige sykdommer. Jeg anbefale deg å kjøpe PS3 pga. Mediasenter mulighetene og de gode release spillene. Kjøp motorstorm og Virtua Fighter 5 når du kjøper PS3, hvis du faller for den og ikke Xbox 360. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 *snip* Rett rundt hjørnet? Det betyr ikke at PS3 har masse underholding pr. idag. Jeg mener også at du tar feil om at PS3 vil leve lengst, tror du virkelig at det er nødvendig med Cell? Tror du at man må ha en Cell-prosessor for å spille Crysis på en datamaskin? Eneste grunnen til at jeg kjøpte PS3 er MGS4 og Motorstorm. Jeg ble skuffet over Motorstorm. Så jeg spiller Xbox 360 til PS3 har noe morsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå