benjamil Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) System: Arctic Cooling Silentium T3 Pro Miditower Case Silver/Black w/500W Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte ABIT IN9 32X-MAX WiFi, nForce-680i SLI, Socket-775,ATX,2xGbLAN,DDR2,2xPCI-Ex16 Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB, DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, CL4-4-4-12T Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM Gainward GeForce 8800GTS 640MB GDDR3 GS, PCI-Express. Jeg har sjekka ekstra strømtilførsel til grafikkortet, den er ok. I tillegg bruker jeg en Philips 23" 'HD-ready" LCD-TV, 1280x768 (kjører også 1024x768 helt fint) som skjerm. I tillegg en gammel IDE DVD-ROM og en SATA DVD-brenner. Problem: Installert Windows XP Corp. I ferd med å installere drivere. Får heng under installering av grafikkdriver (den som fulgte med kortet, ikke nyeste). Etter dette skjer følgende: 1. Normal oppstart: Laster Win XP, får svart skjerm (intet innsignal) når den blå "velg-bruker-sida" skulle kommet. Hvis jeg resetter maskina får jeg heng uten vanlig POST med to tekstlinjer der produsentinfo på firmaet som lagde (SATA-delen av? usikker på dette) BIOS. Ved power off + vente 1 min går den som før. 2. Oppstart i sikkerhetsmodus: Henger på mup.sys Ved reset og power off: samme som 1. 3. Under driverinstalleringa installerte jeg også det (ikke så) vidunderlige programmet Abit boot manager som kommer rett etter POST og gir meg valget mellom å boote fra HDD, FDD eller lage en RAID-disk. Siden jeg ikke har FDD og HDD-booten min er korrupt sitter jeg igjen og lurer på hvordan i helvete jeg skal få lurt inn en CD-boot så jeg får sletta den korrupte Windows-installasjonen (eller gjøre noe annet lurt, hvis noen har forslag. Jeg har også prøvd å slette CMOS på alle de tre måtene som står forskrevet i hovedkortmanualen, uten at det ga resultater. Help anyone? Endret 30. mars 2007 av benjamil Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg gjetter på at power supply er for dårlig. PSUer som følger med kabinetter er stort sett for dårlige til high end systemer. Du har bla . E6700 , 8800GTS , og et krevende hovedkort. At PSUen er oppgitt til 500w betyr "nothing" . Det som gjelder er hva den kan levere av "sustained" ampere på +12v. Lenke til kommentar
benjamil Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Hmm. Ok, gitt at du har rett, har du noen forslag til hva som kan duge? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Mye bra å velge i for power supply . Moderat pris kanskje denne : http://www.coolermaster-europe.com/index.p...%20Power%20500W http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324985 kr. 849,- Du bør dog kjøpe kraftigere med det samme om du senere har planer om SLI oppsett med 2 x 8800 gfx kort . Lenke til kommentar
benjamil Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Hei igjen. Takk for tipsene. Må innrømme at jeg ikke er veldig lysten på å kitte ut innpå tusingen til ny PSU rett etter denne investeringa. Jeg tenkte på det med PSU i utgangspunktet. Har du forutsetninger for å sammenligne dette oppsettet mht. strømkrav med det jeg har (info saksa fra http://www.arcticcooling.com/pc_case2.php?idx=119 (produsentens side): Power Supply The AX-500F is a power supply optimized for high end PC's and complies with Intel's ATX12V version 2.0. The continuous output power fulfils gaming system requirements based on multiple VGA boards. The AX-500F was tested with the following configurations: AMD Athlon FX-62 CPU 2 GB Ram 2x ATI X1950 XTX (Cross Fire) Intel Core 2 Extreme CPU 2 GB Ram 2x NVIDIA 7950 Gx2 * Excellent Efficiency of up to 80% - Low heat generation - Lower energy consumption - Lowest electricity costs * Active PFC - Apparent power = real power - No additional power bill cost because of higher apparent power consumption Endret 30. mars 2007 av benjamil Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Høres jo bra ut på papiret det da . Savner dog PSU spesifikasjoner på siden dems (står "ingenting" om tech specs på denne AX-500F) Men jeg synes å kjenne igjen symptomene (PSU) , men det kan selvfølgelig være noen andere inkompabilitets greier som spøker. Beste er å bruke eliminasjons metoden : Syndere er oftest PSU , Minne , BIOS inkompabilitet (minne). Så hvis du kan teste med alternativer for ulike komponenter greier man oftest å "pin pointe" årsaken. Det krever jo såklart at du har utstyr tilgjengelig med å prøve bytte med. Viktig også at du setter spenningen på minnet i BIOS (VDIMM) fra auto til "fast" spennings verdi ihh til produsentens anbefaling. Mulig din BIOS setter 1.8V/1.9V ... Fra Corsair: (Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB) Tested at EPP SPD settings ( 4-4-4-12 ) at 2.1 V at 800MHz SPD programed at : JEDEC standard 5-5-5-18 values at 800MHz EPP standard 4-4-4-12 ,2T, 2.1 V values Endret 30. mars 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
benjamil Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Ok. Tusen takk! Skal teste ut dette i morra. Begynner å bli sliten nå. Får heller mase mer hvis det ikke løser seg. Har en gammal en å bytte deler med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå