endrebjo Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Jeg snappet med meg et par universalblokker i aluminium til 7 kr stykket da jeg måtte ha et hovedkort fra Multiplex. Jeg visste at de var relativt store (82 x 68 x 36 mm, l x b x h) og hadde egentlig ikke noe særlig forhåpninger til hull og liknende. Da de kom, viste det seg at de må gjennom en kraftig modifikasjonsprosess for å kunne brukes i stedet for den bråkebøtten av en vifte som sitter på hovedkortet mitt (NF7-M). Litt bilder av dem: Det jeg da lurte på, var om noen hadde noen tegninger av en standard kjølebokk for northbridge. Er det standardmål på alle chipset-fester, eller varierer det mye fra hovedkort til hovedkort? Jeg kan selvfølgelig begynne å tegne og måle selv, men det kan bli vanskelig å få plassert hullene nøyaktig. Edit: Jeg kom nettopp på en bedre idé. Jeg legger bare den gamle kjøleren/viften på baksiden, og tegner av hull og omriss. 100% nøyaktig og lett som bare det. Bilder av mekkingen får komme seinere. Endret 30. mars 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå