Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows starter ikke!

Anbefalte innlegg

Når pcen starter og windows logoen kommer frem så restarter pcen etter noen sekunder.

Jeg har tidligere hatt problemer med indekserings feil som jeg har reparert med ckhdsk. Jeg vet ikke hvorfor hardisken min gjør slikt, men seatools (seagate sin versjon av chkdsk) sier at harddisken er ok. Jeg trodde det kunne være windows i seg selv som lagde kaos, men det har skjedd nå på en helt ren installasjon.

Noen tips om windows og harddisken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når pcen starter og windows logoen kommer frem så restarter pcen etter noen sekunder.

Jeg har tidligere hatt problemer med indekserings feil som jeg har reparert med ckhdsk.  Jeg vet ikke hvorfor hardisken min gjør slikt, men seatools (seagate sin versjon av chkdsk) sier at harddisken er ok. Jeg trodde det kunne være windows i seg selv som lagde kaos, men det har skjedd nå på en helt ren installasjon.

Noen tips om windows og harddisken?

8276997[/snapback]

Får du en blåskjerm når den rebooter?

Isåfall, trykk F8 og velg "Deaktiv omstart ved systemfeil" eller noe slikt.

Da får du opp blåskjermen og feilkoden. Post feilkoden her, så kanskje jeg eller noen andre kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Akkurat, jeg tror det er feil med windows på grunn av feilindeksering av harddisken, men da jeg ikke kan kjøre ckhdsk er jeg litt hemmet.

Ved nærmere undersøking viser windows installasjonsprogrammet (boot fra cd) at harddisken har en "Ukjent" partisjon der windows ligger, MBR er tydeligvis ok, men resten henger ikke helt på grep, det er min konklusjon.

Så går tankene mot hvorfor jeg sliter med harddisk feil når harddiskene ble godkjent av seatools...

Endret av Arax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...