Bjoernstad Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Skal kjøpe ny bærbar. Har bestemt meg for HP Pavilion og 14" skjerm. MPX og Komplett har hver sin modell, til samme pris. Jeg klarer ikke se den helt store forskjellen, annet enn harddisk-størrelser og skjermkort/prosessor. HVILKEN SKAL JEG GÅ FOR?? HP Pavilion dv2130 Intel CoreDuo T2250 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=71781# Spesifikasjoner: CPU : Intel® Core™ Duo prosessor T2250 1,73 GHz, Nivå 2-cache 2 MB, 533 MHz busshastighet Skjerm : 14,1 WXGA High Definition Brightview Widescreen 1280x800 Minne : 1024 MB DDR2 667 Mhz (2 x 512 MB) (Maks 2 GB minne) Harddisk : 120 GB SATA-harddisk, 5400 rpm Chip-set : Intel Core Duo Mobile Technology Grafikk : NVIDIA® GeForce™ Go 7200, Opptil 128 MB TurboCache™-skjermminne PCI Express Optisk enhet : DVD-Brenner med to formater (+/-R +/-RW) med støtte for dobbeltlag) Lydkort : 3D Sound Blaster Pro-kompatibel lyd, 16 bits integrert Altec Lansing høytalere. Batteri : 6 cellers litiumionbatteri (li-lon) (90 W vekselstrømsadapter) Eksterne porter : VGA, 3 USB 2.0 porter, IEEE1394 firewire, RJ 45 ethernet, modem, S-video TV utgang, 2 hodetelefonutganger m/SPDIF, Infrarød port for fjernkontroll, 1 mikrofoninngang, kabeldokkingkontakt Kommunikasjon: 5 i 1 minnekortleser og ett ExpressCard/54-spor (støtter også ExpressCard/34) Webcam: Ja, integrert i toppen med integrert mikrofon Modem : Ja Nettverkskort : 10/100BT LAN integrert, 802.11 a/b/g WLAN Tastatur : 101 tasters kompatibelt tastatur (PAN Nordisk tastatur) Vekt : 2,4 kg Operativsystem : Ekte Windows XP Media Center Edition 2005 med Update Rollup 2 PC med mulighet for Windows Vista Programvare : Works 8.0, Internet explorer 6.0, Outlook express, Adobe reader 6.0, WinDVD 5.0, Sonic™ Digital MediaPlus 7.0, Sonic™ RecordNow, Sonic™ MyDVD, Sonic™ Easy Archive, Sonic™ Express Labeler, Microsoft® Windows® Media Player 10 Mobil underholdning: HP QuickPlay mediespillerprogramvare og dens dedikerte menykontroller, musikk- og DVD-knapper HP mobil fjernkontroll Garanti : 1 år, innlevering til innsamlingspunkt, deler og arbeid. En 2-årig garantiutvidelse er tilgjengelig (HP Care Pack U4819A, U4819E) Annet : HP gjenopprettingspartisjon (inkludert mulighet til å gjenopprettesystem, programmer og drivere separat). Valg for ny tildeling av gjenopprettingspartisjon. Verktøy for å lage gjenopprettings-CD/DVD ---------------------------------------------------------------------------------------------- HP Pavilion dv2140 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=328100 Produktbeskrivelse HP Pavilion Media Center dv2140eu Entertainment - Turion 64 X2 TL-52 - 14.1" TFT Anbefalt bruk Hjemmebruk Dimensjoner (BxDxH) 33.4 cm x 23.7 cm x 3.9 cm Vekt 2.4 kg Windows Vista-sertifisering Windows Vista Capable Systemtype Notebook Prosessor AMD Turion 64 X2 mobilteknologi TL-52 ( Dual-Core ) Cache-minne 1 MB - L2 Cache RAM 1 GB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR II SDRAM - 667 MHz ( 2 x 512 MB ) Kortleser 5 i 1 Harddisk 80 GB - 5400 opm Optisk lagring DVD±RW (+R dobbeltlag) / DVD-RAM med LightScribe Technology Skjerm 14.1" TFT aktiv matrise 1280 x 800 ( WXGA ) Grafikk-kontroller NVIDIA GeForce Go 6150 Lydutgang Lydkort Telekommunikasjon Fax / modem - 56 kbps Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g Notebook-kamera Integrert Inn-enhet Tastatur, touchpad, QuickPlay Batteri Litiumion Operativsystem Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Skal kjøpe ny bærbar. Har bestemt meg for HP Pavilion og 14" skjerm. MPX og Komplett har hver sin modell, til samme pris. Jeg klarer ikke se den helt store forskjellen, annet enn harddisk-størrelser og skjermkort/prosessor. HVILKEN SKAL JEG GÅ FOR?? HP Pavilion dv2130 Intel CoreDuo T2250 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=71781# Spesifikasjoner: CPU : Intel® Core™ Duo prosessor T2250 1,73 GHz, Nivå 2-cache 2 MB, 533 MHz busshastighet Skjerm : 14,1 WXGA High Definition Brightview Widescreen 1280x800 Minne : 1024 MB DDR2 667 Mhz (2 x 512 MB) (Maks 2 GB minne) Harddisk : 120 GB SATA-harddisk, 5400 rpm Chip-set : Intel Core Duo Mobile Technology Grafikk : NVIDIA® GeForce™ Go 7200, Opptil 128 MB TurboCache™-skjermminne PCI Express Optisk enhet : DVD-Brenner med to formater (+/-R +/-RW) med støtte for dobbeltlag) Lydkort : 3D Sound Blaster Pro-kompatibel lyd, 16 bits integrert Altec Lansing høytalere. Batteri : 6 cellers litiumionbatteri (li-lon) (90 W vekselstrømsadapter) Eksterne porter : VGA, 3 USB 2.0 porter, IEEE1394 firewire, RJ 45 ethernet, modem, S-video TV utgang, 2 hodetelefonutganger m/SPDIF, Infrarød port for fjernkontroll, 1 mikrofoninngang, kabeldokkingkontakt Kommunikasjon: 5 i 1 minnekortleser og ett ExpressCard/54-spor (støtter også ExpressCard/34) Webcam: Ja, integrert i toppen med integrert mikrofon Modem : Ja Nettverkskort : 10/100BT LAN integrert, 802.11 a/b/g WLAN Tastatur : 101 tasters kompatibelt tastatur (PAN Nordisk tastatur) Vekt : 2,4 kg Operativsystem : Ekte Windows XP Media Center Edition 2005 med Update Rollup 2 PC med mulighet for Windows Vista Programvare : Works 8.0, Internet explorer 6.0, Outlook express, Adobe reader 6.0, WinDVD 5.0, Sonic™ Digital MediaPlus 7.0, Sonic™ RecordNow, Sonic™ MyDVD, Sonic™ Easy Archive, Sonic™ Express Labeler, Microsoft® Windows® Media Player 10 Mobil underholdning: HP QuickPlay mediespillerprogramvare og dens dedikerte menykontroller, musikk- og DVD-knapper HP mobil fjernkontroll Garanti : 1 år, innlevering til innsamlingspunkt, deler og arbeid. En 2-årig garantiutvidelse er tilgjengelig (HP Care Pack U4819A, U4819E) Annet : HP gjenopprettingspartisjon (inkludert mulighet til å gjenopprettesystem, programmer og drivere separat). Valg for ny tildeling av gjenopprettingspartisjon. Verktøy for å lage gjenopprettings-CD/DVD ---------------------------------------------------------------------------------------------- HP Pavilion dv2140 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=328100 Produktbeskrivelse HP Pavilion Media Center dv2140eu Entertainment - Turion 64 X2 TL-52 - 14.1" TFT Anbefalt bruk Hjemmebruk Dimensjoner (BxDxH) 33.4 cm x 23.7 cm x 3.9 cm Vekt 2.4 kg Windows Vista-sertifisering Windows Vista Capable Systemtype Notebook Prosessor AMD Turion 64 X2 mobilteknologi TL-52 ( Dual-Core ) Cache-minne 1 MB - L2 Cache RAM 1 GB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR II SDRAM - 667 MHz ( 2 x 512 MB ) Kortleser 5 i 1 Harddisk 80 GB - 5400 opm Optisk lagring DVD±RW (+R dobbeltlag) / DVD-RAM med LightScribe Technology Skjerm 14.1" TFT aktiv matrise 1280 x 800 ( WXGA ) Grafikk-kontroller NVIDIA GeForce Go 6150 Lydutgang Lydkort Telekommunikasjon Fax / modem - 56 kbps Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g Notebook-kamera Integrert Inn-enhet Tastatur, touchpad, QuickPlay Batteri Litiumion Operativsystem Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 8276756[/snapback] Nå har jeg god erfaring med dv2130, og svært liten med dv2140. Men jeg er også en Intel-fan og ikke AMD. Samt har dv2130 "hakket" bedre skjermkort. Det er og en del "småting" som du ikke har fått med som mannen i gata ikke bryr seg stort om Lenke til kommentar
coban Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Begge disse maskinene er hverken fugl eller fisk, de er gode allround maskiner - intel prosessoren er kjent som den beste av disse to og vil bidra til at du opplever økt ytelse i alle deler av bruket ditt. PADV2130 er klart best av disse to i forhold til specs. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Begge disse maskinene er hverken fugl eller fisk, de er gode allround maskiner - intel prosessoren er kjent som den beste av disse to og vil bidra til at du opplever økt ytelse i alle deler av bruket ditt. PADV2130 er klart best av disse to i forhold til specs. 8276864[/snapback] I forhold til speccs som ikke er oppgitt også. Det mangler noen speccs på dene ene, som er på den andre, og motsatt. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg eier og sitter for øyeblikket på min HP 2130, og jeg må bare si at jeg er storfornøyd med denne maskinen. Den har en god prosessor, et godt skjermkort, den har int. minnekortleser, ( som er veldig kjekt ) og webkamera. ( noe jeg ikke har brukt enda, men det gir bilder på 1.3 mp, så det er helt greit, og den har andre ting som fjernkontoll for de som er int. i det, og 3 USB innganger. ) Men man kommer jo ikke utenom designet når man snakker om denne maskinen. Jeg må si at designet er en av de beste jeg har sett gjennom tidene. Skjermen har brightview, som gjør at istedenfor den vanlig lcd "looken" som man er vant til, så har man en glassfølelse. Veldig pent å se på. Ellers så er jo PCen veldig stilren og gjort på en veldig lekker måte synes jeg. Tastene er gode, og man har til å med noen multimedia-knapper over tastaturet, som kan være kjekt ved avspilling av musikk eller filmer. Jeg var redd for at 14" skulle være litt lite, men det er det ikke i det hele tatt. Det er bare deilig at PCen ikke er så veldig stor, for hvis man skal drasse på en 17" så blir den veldig ruvande, og den blir automatisk tyngre. 14" er akkurat passe. Dette en PC du garantert vil bli godt fornøyd med, og jeg har ingen ting jeg kan utsette den på, - enda. mvh Vegard Melsom Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Kjøpte en DV2130 og er storfornøyd. HP.no nevner at 2130 har 1000 dyrere veiledende utsalgspris enn 2140, så den er nok muligens bedre. PCen er liten, nett og stillegående. Dessuten er den knallfin! Lenke til kommentar
Bjoernstad Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Takk for raske, utfyllende og gode svar! Da blir det dv2130! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå